Ford mk4 mondeota ostamassa
Ford mk4 mondeota ostamassa
Terve!
Olen uusi foorumilla ja foordit hieman tuntemattomia itselle. Mutta lukemattomien kehujen ja kokemuksien houkttelemana on tässä tullut sitten ford mondeoita farkkuna katseltua. En tiedä kuuluuko se taivaspaikka edelleen auton ostohintaan Joten jos voisitte tietämätöntä hieman opastaa.
Mitä tämmöisestä mk4 foordista kannattaa tarkistaa ostotilanteessa? Mitenkäs, onko isoja eroja tdci koneitten välillä muuta kuin voima ja mikä näistä on paras konetyyppi?
Olen uusi foorumilla ja foordit hieman tuntemattomia itselle. Mutta lukemattomien kehujen ja kokemuksien houkttelemana on tässä tullut sitten ford mondeoita farkkuna katseltua. En tiedä kuuluuko se taivaspaikka edelleen auton ostohintaan Joten jos voisitte tietämätöntä hieman opastaa.
Mitä tämmöisestä mk4 foordista kannattaa tarkistaa ostotilanteessa? Mitenkäs, onko isoja eroja tdci koneitten välillä muuta kuin voima ja mikä näistä on paras konetyyppi?
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Mitä olen täältä lueskellut, niin kannattaa vältellä menopelejä, joissa on ,egr ja diesel.Nämä näyttäis olevan
suurimmat ongelman aiheuttajat.
suurimmat ongelman aiheuttajat.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Selvästikkin yrität houkutella bensapuolen moottereihin Jonkun verran myös tullut katsottua viinalla liikkuvia foordeja, mutta tahtovan olla hinnoissaan ja löylyä tuon kokoiseen autoon suhteellisen vähän. Ei ilmeisesti turbolla näitä koneita ole
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Kalliita ne on käytettynä ainakin
Ootko nettiauton arvosteluja selannu? Kattelin pikaseen läpi ja lähes kaikki on siinä keskiarvon 4 yläpuolella. (4/5)
Muutama kommentti missä auto haukuttiin sinne alimpaan.. mutta niistä ei aina tiedä onko nää niitä joiden mielestä jarrupalojenkin vaihto lasketaan viaksi
Autotien tyyppivika lista rajottu paljon enempi tohon mk3 korimalliin, eli varmasti parempi tuo mk4 on kuin mk3.
Tarkista ainakin ovet ja kynnykset tarkkaan ettei näy yhtään ruostetta. Katso todella tarkkaan, autopesulat putsaa ne pintaruosteet aina pois hyvin.
Noissa etanoli malleissa oli jotain tulipalo ongelmia ollut, muistan pari vuotta sitten lukeneeni mediasta kuinka etanoli mondeon kone syttyi palamaan kesken ajon.
Ootko nettiauton arvosteluja selannu? Kattelin pikaseen läpi ja lähes kaikki on siinä keskiarvon 4 yläpuolella. (4/5)
Muutama kommentti missä auto haukuttiin sinne alimpaan.. mutta niistä ei aina tiedä onko nää niitä joiden mielestä jarrupalojenkin vaihto lasketaan viaksi
Autotien tyyppivika lista rajottu paljon enempi tohon mk3 korimalliin, eli varmasti parempi tuo mk4 on kuin mk3.
Tarkista ainakin ovet ja kynnykset tarkkaan ettei näy yhtään ruostetta. Katso todella tarkkaan, autopesulat putsaa ne pintaruosteet aina pois hyvin.
Noissa etanoli malleissa oli jotain tulipalo ongelmia ollut, muistan pari vuotta sitten lukeneeni mediasta kuinka etanoli mondeon kone syttyi palamaan kesken ajon.
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Jos bensa autoa kattelet niin 1.6 ecoboost 160hv vakiona ja vääntää jo alhaallakin hyvin..kohtuu kulutus ei kannata vapareita edes harkita..jos diesel niin 2.0 paras vaihtoehto..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Itsellä oli 2.3 moottorilla ja hyvin palveli, vähän oli janoinen peli, nyt alla on 2.0 ecoboost ja keskikulutus noin 1.5-1.8l/100km vähemmän kuin tuossa 2.3:ssa mutta ihan kohtuusti kiihtyy vaikka on vajaa heppainen.
Toistaiseksi ei mitään ongelmaa mutta kaikissa tuntuu olevan sama ominaisuus eli ajomelu... Edellisen pelin vaimensin ja oli mukavempi huristella joten pitää tämä nykyinenkin vaimentaa.
Toistaiseksi ei mitään ongelmaa mutta kaikissa tuntuu olevan sama ominaisuus eli ajomelu... Edellisen pelin vaimensin ja oli mukavempi huristella joten pitää tämä nykyinenkin vaimentaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Jos dieseliä olet hommaamassa suosittelen 2.0 moottoria. On tullut ajettua sekä 1.8 että 2.0 koneisilla farkkumondeoilla useampia tuhansia kilometrejä ja isompi on uudempaa tekniikkaa ja voittaa käyttöominaisuuksiltaan kevyesti. Kaksilitraisen moottorin toiminta on paljon jouhevampaa, se kun vetää tasaisesti kaikilla kierroksilla. 1.8 on melko kulmikas luonteeltaan. Tosin se taitaa viedä pari desiä vähemmän polttoainetta ainakin matka-ajossa. Kaksilitraisen kuusivaihteinen laatikko soveltuu paremmin 80 köröttelyyn, 1.8 viisivaihteisen välitykset on vähän turhan pitkät ja tuntuu että isommalla kuormalla mieluummin ajelee nelosella tasan 80 vauhdissa.
1.8 tdci jakopääremontti on kallis, vaihtotarjouksia kysellessä hinnat olivat 900-1300e. Isompikoneiseen taitaa 600-700e riittää. Vauhtipyörä kuluu pienemmässä herkemmin 1.8 jouduttiin vaihtamaan 230tkm kohdalla, 2.0 vielä alkuperäinen vaikka on jo 290tkm ajettu.
Kannattaa käydä kokeilemassa kumpikin vaihtoehto. 1.8tdci moottoriset ovat laidastaan pari tonnia halvempia, joten jos sen tehot ja ominaisuudet riittävät itselle, ja löytää yksilön johon jakopää ja vauhtipyörä on jo vaihdettu, voi saada itselleen hyvän auton melko halvallakin. Itse kyttäsin reilun puoli vuotta nettiautoa ennenkuin löysin 2.0tdci järkevillä kilometreillä ja 1.8tdci hinnalla.
1.8 tdci jakopääremontti on kallis, vaihtotarjouksia kysellessä hinnat olivat 900-1300e. Isompikoneiseen taitaa 600-700e riittää. Vauhtipyörä kuluu pienemmässä herkemmin 1.8 jouduttiin vaihtamaan 230tkm kohdalla, 2.0 vielä alkuperäinen vaikka on jo 290tkm ajettu.
Kannattaa käydä kokeilemassa kumpikin vaihtoehto. 1.8tdci moottoriset ovat laidastaan pari tonnia halvempia, joten jos sen tehot ja ominaisuudet riittävät itselle, ja löytää yksilön johon jakopää ja vauhtipyörä on jo vaihdettu, voi saada itselleen hyvän auton melko halvallakin. Itse kyttäsin reilun puoli vuotta nettiautoa ennenkuin löysin 2.0tdci järkevillä kilometreillä ja 1.8tdci hinnalla.
Mondeo Wagon 2.0 Tdci -08
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Tosi on, että käytetty auto on käytetty auto ja paljon siihen voi omalla käytöllä ja ylläpidolla vaikuttaa. Oli merkki mikä tahansa Nuo ecoboostit tuntuvat olevan vähä ruokaisia.
Mondeoko? -nimimerkillä mainitsi tuon tulipalo ongelman ja löysinkin siihen sitten juttua tuulilasin sivuilta http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/ford ... o-ongelmat. Tämä ongelma ilmeisesti poistunut hyvin pitkälti sähköisten vesipumppujen myötä.
Mutta jotenkin tuo diiseli vaan tuntuu houkuttelevammalta, vaikka onkin ford/psa yhteistyönä tehty. Phyi! Ranskalaiset
Mitenkäs tuommonen 2.2 litranen riiseli. Onko vikaherkempi kuin 2.0tdci? Sitten toinen, että mitenkäs sähköjen puoli? Onko niin, että jos johonkin titaniumiin sekaantuu, niin saa olla vaihtamassa piuhaa ja boksia, eikä kuitenkaan mikään mee kohtuuvella
edit- Mikä on muutes keskimäärin jakopään ikä/kilometrit näissä tdci moottoreissa? Onko se paha rasti vaihtaa, elikkä täytyykö ottaa kone kartanolle ja sitä rataa? Yhden 500tkm ajetun focusen nettiautosta bongasin, josta oli kettinki poikki. Voi olla, että helpoimalla pääsee ku etsii uuden moottorin moiseen
Mondeoko? -nimimerkillä mainitsi tuon tulipalo ongelman ja löysinkin siihen sitten juttua tuulilasin sivuilta http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/ford ... o-ongelmat. Tämä ongelma ilmeisesti poistunut hyvin pitkälti sähköisten vesipumppujen myötä.
Mutta jotenkin tuo diiseli vaan tuntuu houkuttelevammalta, vaikka onkin ford/psa yhteistyönä tehty. Phyi! Ranskalaiset
Mitenkäs tuommonen 2.2 litranen riiseli. Onko vikaherkempi kuin 2.0tdci? Sitten toinen, että mitenkäs sähköjen puoli? Onko niin, että jos johonkin titaniumiin sekaantuu, niin saa olla vaihtamassa piuhaa ja boksia, eikä kuitenkaan mikään mee kohtuuvella
edit- Mikä on muutes keskimäärin jakopään ikä/kilometrit näissä tdci moottoreissa? Onko se paha rasti vaihtaa, elikkä täytyykö ottaa kone kartanolle ja sitä rataa? Yhden 500tkm ajetun focusen nettiautosta bongasin, josta oli kettinki poikki. Voi olla, että helpoimalla pääsee ku etsii uuden moottorin moiseen
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
200tkm vaihtoväli ainakin 1.8 ja 2.0 tdci koneissa. 1.8 on semmoinen erikoisuus että voi olla joko kaksi hihnaa, tai hihna pumpun ja nokan välillä ja ketju kampiakselin ja pumpun välillä. Merkkiliikekään ei tiennyt kumpi systeemi on kyseessä ilman purkamista. Ford suosittelee että oli alhaalla kumpi tahansa, se pitäisi vaihtaa 200tkm kohdalla. Hihnan taitavat laittaa ketjunkin tilalle siinä remontissa.
Mondeo Wagon 2.0 Tdci -08
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Ford suosittelee mutta miksi ketju pitäisi vaihtaa pois kun on niin lyhyt että käytännössä kestää auton iän.? Itse en ainakaan ole yhtään hihnaksi vaihtanut.. Kyllä sen valmistus vuodesta ja kuukaudesta tietää jo ennen aukaisua..focuksessa tulee face liftin myötä 2008 en muista tuliko mondeossa jo aiemmin..mago kirjoitti:200tkm vaihtoväli ainakin 1.8 ja 2.0 tdci koneissa. 1.8 on semmoinen erikoisuus että voi olla joko kaksi hihnaa, tai hihna pumpun ja nokan välillä ja ketju kampiakselin ja pumpun välillä. Merkkiliikekään ei tiennyt kumpi systeemi on kyseessä ilman purkamista. Ford suosittelee että oli alhaalla kumpi tahansa, se pitäisi vaihtaa 200tkm kohdalla. Hihnan taitavat laittaa ketjunkin tilalle siinä remontissa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Itselläni 1.8 TDCi -08 ja siihen vaihdettiin kaupanteon yhteydessä jakopään hihnat. Jos oikein ymmärsin huollon puheita, niin kaikissa Mondeoissa on hihnat (niin kampiakseli - ruiskutuspumppu / ruiskutuspumppu - nokka-akseli). Ja alempi hihna on ns. wet belt eli hihna ui öljyssä. Focuksissa esmes on ollut tuota samaa konetta ketjun kanssa, siinä tietystä koneen mallista / vuosimallista vaihtuu hihna ketjun tilalle.
Kumpikin tulee vaihtaa 200tkm / 10v välein, oli hihna tai ketju. Uutta ketjua eivät laita tilalle vaan jos koneessa olisi ollut ketju, niin asentavat muuntosarjan ja laittavat sinne hihnan. Kuulemma ketjukaan ei ole ikuinen, sen venymisiä / katkeamisia on ollut ja tästä syystä vaihdetaan aina se alempikin hihna / ketju uuteen.
Merkkiliikkeen listahinta töineen osineen noin 1100€, vesipumppua eivät automaattisesti vaihda ellei pyydä (ja toki siitä pitää sitten maksaa erikseen). Tarjosi sitäkin, kun nyt kerta jakopää levällään niin olisi helppo vaihtaa. Ilmeisesti pystyy sen vaihtamaan myös jälkikäteen ilman että purkaa jakopään.
Lisäksi ilmeisesti jakopään vaihtoon tarvitaan erikoistyökaluja tms. Kun auton ostin Autosalvasta (myy Volvoa, Renua yms) niin eivät pystyneet sitä itse vaihtamaan vaan veivät viereiseen taloon (jossa Fordin merkkiliike). Varattu työaika 8h, kuulemma päivän homma tehdä tuo vaihto eli on ilmeisesti työläs. Tuo jakopään remontti siis tehtiin Ympäristön Autossa Kouvolassa.
Kallis remontti; tai noh miten sen nyt ottaa. Vertailuna edellinen autoni Fiat Stilo 1.6 bensa. Siinä 60tkm / 4 vuotta hihnan vaihtoväli ja maksoi kyläsepällä töineen osineen sen 350€. Loppujen lopuksi maksaa suunnilleen täysin saman verran. Mondeossa vaan tulee kerralla isompi lasku.
Kumpikin tulee vaihtaa 200tkm / 10v välein, oli hihna tai ketju. Uutta ketjua eivät laita tilalle vaan jos koneessa olisi ollut ketju, niin asentavat muuntosarjan ja laittavat sinne hihnan. Kuulemma ketjukaan ei ole ikuinen, sen venymisiä / katkeamisia on ollut ja tästä syystä vaihdetaan aina se alempikin hihna / ketju uuteen.
Merkkiliikkeen listahinta töineen osineen noin 1100€, vesipumppua eivät automaattisesti vaihda ellei pyydä (ja toki siitä pitää sitten maksaa erikseen). Tarjosi sitäkin, kun nyt kerta jakopää levällään niin olisi helppo vaihtaa. Ilmeisesti pystyy sen vaihtamaan myös jälkikäteen ilman että purkaa jakopään.
Lisäksi ilmeisesti jakopään vaihtoon tarvitaan erikoistyökaluja tms. Kun auton ostin Autosalvasta (myy Volvoa, Renua yms) niin eivät pystyneet sitä itse vaihtamaan vaan veivät viereiseen taloon (jossa Fordin merkkiliike). Varattu työaika 8h, kuulemma päivän homma tehdä tuo vaihto eli on ilmeisesti työläs. Tuo jakopään remontti siis tehtiin Ympäristön Autossa Kouvolassa.
Kallis remontti; tai noh miten sen nyt ottaa. Vertailuna edellinen autoni Fiat Stilo 1.6 bensa. Siinä 60tkm / 4 vuotta hihnan vaihtoväli ja maksoi kyläsepällä töineen osineen sen 350€. Loppujen lopuksi maksaa suunnilleen täysin saman verran. Mondeossa vaan tulee kerralla isompi lasku.
- foordi_ukko
- Viestit: 69
- Liittynyt: 24 Maalis 2017 08:38
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Tuohon minun Mondeoon teetettiin huolto autoliikkeen toimesta Mekonomenilla kun auton ostin. Huoltoon sisältyi myös jakopää. Vesipumpun vaihdosta en ole varma eikä nyt ole sitä työselostetta käsillä, josta sen voisin varmistaa...
Eipä tuon 2.0 TDCi:n jakopään laitto maksanut kuin viitisensataa osineen ja töineen.
Eipä tuon 2.0 TDCi:n jakopään laitto maksanut kuin viitisensataa osineen ja töineen.
Ford Mondeo 2.0 TDCi A Ghia Wagon -08
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
2.2 TDCi:stä; mk4:ssa Kuuluu samaan PSA-yhteistyöperheeseen kuin 2.0 TDCi:t, joten sen perusteella pitäisin luotettavuusominaisuuksiltaan samanlaisena. Yhteisiä osia on paljon, joskin suodattimet ovat erilaisia, nimittäin ilmansuodatin on sylinterimäinen ja PA-suodatin myydään koteloineen, joten hinnat ovat niissä kalliimmat kuin 2.0:ssa, joskin eihän se isoa eroa tee.
Kulutus oletettavasti on jonkin verran isompi. Omasta käyttökokemuksesta (vm -08 175hp, man), maantieajossa pääsee yleensä isoihin 5:llä alkaviin lukemiin (Oulussa ei 120kmh rajoituksia missään). Vääntää mukavasti jo 1500rpm eikä jyristä tai täristä häiritsevästi.
Kaksoismassavauhtipyörä on ainakin itselläni vielä kunnossa kun vajaa 200tkm ajettu. Vaihteisto manuaali on eri kuin 2.0:ssa, tässä volvo-peruinen M66. Siksi kytkinkin on varmaan eri. Joskus olen varulta katsellut 2.2:een kaksoismassaa varaosana, ei tahdo löytyä ebaystakaan kuin purkuosaa oikein. Tiedä sitten kertooko tuo mallin harvinaisuudesta vai hyvästä kestosta.
Jakopäässä hihnan vaihtoväli 10v/200tkm, hihna pyörittää toista nokkaa ja nokkien välillä on ketju kuten 2.0 TDCi:ssä. Vaihdatin paikallisessa korjaamossa joka tekee paljon Fordeja at 175tkm, hinta osineen töineen sis vesipumpun vaihdon - 400€, ei paha.
- Oulun seudulla ajettu noin 40tkm, jakopäässä ei ollut mitään merkkejä ruskeasta tappajapölystä , eikä hihna ollut erityisen kuluneen näköinen muutenkaan.
Kulutus oletettavasti on jonkin verran isompi. Omasta käyttökokemuksesta (vm -08 175hp, man), maantieajossa pääsee yleensä isoihin 5:llä alkaviin lukemiin (Oulussa ei 120kmh rajoituksia missään). Vääntää mukavasti jo 1500rpm eikä jyristä tai täristä häiritsevästi.
Kaksoismassavauhtipyörä on ainakin itselläni vielä kunnossa kun vajaa 200tkm ajettu. Vaihteisto manuaali on eri kuin 2.0:ssa, tässä volvo-peruinen M66. Siksi kytkinkin on varmaan eri. Joskus olen varulta katsellut 2.2:een kaksoismassaa varaosana, ei tahdo löytyä ebaystakaan kuin purkuosaa oikein. Tiedä sitten kertooko tuo mallin harvinaisuudesta vai hyvästä kestosta.
Jakopäässä hihnan vaihtoväli 10v/200tkm, hihna pyörittää toista nokkaa ja nokkien välillä on ketju kuten 2.0 TDCi:ssä. Vaihdatin paikallisessa korjaamossa joka tekee paljon Fordeja at 175tkm, hinta osineen töineen sis vesipumpun vaihdon - 400€, ei paha.
- Oulun seudulla ajettu noin 40tkm, jakopäässä ei ollut mitään merkkejä ruskeasta tappajapölystä , eikä hihna ollut erityisen kuluneen näköinen muutenkaan.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Minkälaisia kilometrejä noilla 2l diesel moottoreilla on ajettu? Ajoa tulossa noin 40tkm vuodessa. Lähinnä minkä verran ajetun uskaltaisi vielä ostaa? Minkälaista remonttia on tiedossa kun päästään yli 300tkm?
Työkuviot muuttuu joten pitäisi tuo hyvin palvellut 167tkm ajettu bensakone päivittää dieseliksi.
Työkuviot muuttuu joten pitäisi tuo hyvin palvellut 167tkm ajettu bensakone päivittää dieseliksi.
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Meillä kävi huollossa taksi joka 3vuoden aikana ajoi +500tkm 2×laturi muuten perus huoltoja ja 120tkm välein vaihdettiin jakopää..jerkus kirjoitti:Minkälaisia kilometrejä noilla 2l diesel moottoreilla on ajettu? Ajoa tulossa noin 40tkm vuodessa. Lähinnä minkä verran ajetun uskaltaisi vielä ostaa? Minkälaista remonttia on tiedossa kun päästään yli 300tkm?
Työkuviot muuttuu joten pitäisi tuo hyvin palvellut 167tkm ajettu bensakone päivittää dieseliksi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Jakopää uusittiin juuri Kugan DW10C moottoriin. (2.0 TDCI)
Jakohihnan vaihtoväliksi ilmoitettu 10v/200tkm. Hihna olisi saattanut kestää kyseiset kilometrit/ajan mutta jakopään kiristimen tai ohjurirullan laakerointi alkoi ilmoitteleen että tunnit olisi täynnä. Surraava ääni kierrosten mukaan. 6 vuotta ja 146tkm kesti.
Jakopään huoltoon näyttää kuuluvan myös laturin hihna vaikka oli juuri uusittu kiristimen ja laturin kera Yrittäjä henkeä...merkkiliikkeessä.
Jakohihnan vaihtoväliksi ilmoitettu 10v/200tkm. Hihna olisi saattanut kestää kyseiset kilometrit/ajan mutta jakopään kiristimen tai ohjurirullan laakerointi alkoi ilmoitteleen että tunnit olisi täynnä. Surraava ääni kierrosten mukaan. 6 vuotta ja 146tkm kesti.
Jakopään huoltoon näyttää kuuluvan myös laturin hihna vaikka oli juuri uusittu kiristimen ja laturin kera Yrittäjä henkeä...merkkiliikkeessä.
Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
dodiin! tästä onkin jo jonkunen kuukausi, kun foordin ostosta oli puhetta. Tuli hommattua sitten farmari 2.2tdci ja titanium.
Olisi luulut, että mittariston näytöstä olisi ollut enempikin iloa siihenhän näkyisi joku modi olevan. Mutta on kyllä hyvä auto ollut, sen mitä 40t sillä kerennyt jo ajaa. Mitä nyt rattispiraali piti vaihtaa kun vakkari sekoili.
Eononin radio myös tuli vaihdettua, että sai navin.
Helppo huoltonen auto kaikkiaan, jos ajattelee lamppujen, öljyjen ja polttoainesuodattimen vaihtoa. Eli kääntyminen forduskoon tapahtui heti kerrasta
Olisi luulut, että mittariston näytöstä olisi ollut enempikin iloa siihenhän näkyisi joku modi olevan. Mutta on kyllä hyvä auto ollut, sen mitä 40t sillä kerennyt jo ajaa. Mitä nyt rattispiraali piti vaihtaa kun vakkari sekoili.
Eononin radio myös tuli vaihdettua, että sai navin.
Helppo huoltonen auto kaikkiaan, jos ajattelee lamppujen, öljyjen ja polttoainesuodattimen vaihtoa. Eli kääntyminen forduskoon tapahtui heti kerrasta
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Moi,Mauni kirjoitti:dodiin! tästä onkin jo jonkunen kuukausi, kun foordin ostosta oli puhetta. Tuli hommattua sitten farmari 2.2tdci ja titanium.
Olisi luulut, että mittariston näytöstä olisi ollut enempikin iloa siihenhän näkyisi joku modi olevan. Mutta on kyllä hyvä auto ollut, sen mitä 40t sillä kerennyt jo ajaa. Mitä nyt rattispiraali piti vaihtaa kun vakkari sekoili.
Eononin radio myös tuli vaihdettua, että sai navin.
Helppo huoltonen auto kaikkiaan, jos ajattelee lamppujen, öljyjen ja polttoainesuodattimen vaihtoa. Eli kääntyminen forduskoon tapahtui heti kerrasta
Toinen uusi Ford kuski täällä, MK4 2,0TDCi Titanium alla.
Minkä Eononin hommasit? Toimiiiko kaikki niinkuin pitääkin? Olen itse suunnitellut samaa, että saisi puhelimen toimimaan Hand-Free ja myös Navi olisi kiva. Toimiiko Eonon myös Converse+ näytöllä, vai onko mahdollista saada puhelin paritettua autoon jollain muulla palikalla, näppäimet kyllä löytyy mutta Converse+ näytöllä puhelin on "himmeänä" eikä siihen pääse käsiksi.
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Onneksi olkoon! Taivaspaikka on siis taattu sinullekin
Eonon on malliaan GA7162S. Android 6 siinä näkyy pyörivän.
Vähän kesken eräisen makunen on tuo käyttis, kuten anroidin päivitys- ja muista systeemivalinnoista ei tapahdu mitään. Joskus handfreen äänen laadussa ollut joku moottorisahan pärinä taustalla, joten toivottavasti jotain päivitystä tähän pukkaisi.
Joskus joutuu reset nappia painamaan, kun menee jumiin virtojen katkaisusta ja uudelleen tulille laitosta. Mutta tämä varmaan johtuu siitä, että rammarille ei tule nyt jatkuvaa 12v jostain syystä. Kaikki sähkö loppuu, kun virrat katkasee autosta Täytys vielä johdot kattoo ja yrittää fiksata. En tiedä pystyykö sitten jotekin ohjelmallisesti tähän vaikuttamaan?
Converse+ näytössä näkyy ainoastaan se tajuus, joka on valittu radiolle. Kello ei enää myöskään päivity automaattisesti. Myösäkään eonin androidissa ei ole automaattista talviaikaan siirtymistä, niin saa sitten maunaalisesti gmt vaihella
Peruutuskameraa en ole vielä laittanut. Tilasin aliexpressisstä mondeon rekisterikilpeen suoraan istuvan mallin, niin ei tartte mitään ranetella sen suhteen sen enempää, ku piuhat vaan vedellä.
Kaiken kaikkiaan hintalaatu suhde ok pienistä puutteista huolimatta. Paljon parempi kuitenkin kuin vanha sony, koska mikä sen mukavempaa kuin katella netflixiä autolla ajellessa
Eonon on malliaan GA7162S. Android 6 siinä näkyy pyörivän.
Vähän kesken eräisen makunen on tuo käyttis, kuten anroidin päivitys- ja muista systeemivalinnoista ei tapahdu mitään. Joskus handfreen äänen laadussa ollut joku moottorisahan pärinä taustalla, joten toivottavasti jotain päivitystä tähän pukkaisi.
Joskus joutuu reset nappia painamaan, kun menee jumiin virtojen katkaisusta ja uudelleen tulille laitosta. Mutta tämä varmaan johtuu siitä, että rammarille ei tule nyt jatkuvaa 12v jostain syystä. Kaikki sähkö loppuu, kun virrat katkasee autosta Täytys vielä johdot kattoo ja yrittää fiksata. En tiedä pystyykö sitten jotekin ohjelmallisesti tähän vaikuttamaan?
Converse+ näytössä näkyy ainoastaan se tajuus, joka on valittu radiolle. Kello ei enää myöskään päivity automaattisesti. Myösäkään eonin androidissa ei ole automaattista talviaikaan siirtymistä, niin saa sitten maunaalisesti gmt vaihella
Peruutuskameraa en ole vielä laittanut. Tilasin aliexpressisstä mondeon rekisterikilpeen suoraan istuvan mallin, niin ei tartte mitään ranetella sen suhteen sen enempää, ku piuhat vaan vedellä.
Kaiken kaikkiaan hintalaatu suhde ok pienistä puutteista huolimatta. Paljon parempi kuitenkin kuin vanha sony, koska mikä sen mukavempaa kuin katella netflixiä autolla ajellessa
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Ok, kiitos tiedosta! Pitää miettiä vielä tuota radiota, sain handsfreen toimimaan tuolla ford 6000 radiolla, joten nyt ei ole hätä asian suhteen...
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 19 Kesä 2016 18:58
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Olen kanssa miettinyt Eononin soitinta, mutta sitä uudempaa mallia. Tuliko tuon laitteen mukana kaikki nämä kuvassa näkyvät hilppeet? Pitikö antenniin hankkia joku adapteri vai sopiko alkuperäinen kaapeli suoraan? Ja toimiiko alkuperäinen handfreemikrofoni tuon Eononin kanssa?Mauni kirjoitti:Onneksi olkoon! Taivaspaikka on siis taattu sinullekin
Eonon on malliaan GA7162S. Android 6 siinä näkyy pyörivän.
Vähän kesken eräisen makunen on tuo käyttis, kuten anroidin päivitys- ja muista systeemivalinnoista ei tapahdu mitään. Joskus handfreen äänen laadussa ollut joku moottorisahan pärinä taustalla, joten toivottavasti jotain päivitystä tähän pukkaisi.
Joskus joutuu reset nappia painamaan, kun menee jumiin virtojen katkaisusta ja uudelleen tulille laitosta. Mutta tämä varmaan johtuu siitä, että rammarille ei tule nyt jatkuvaa 12v jostain syystä. Kaikki sähkö loppuu, kun virrat katkasee autosta Täytys vielä johdot kattoo ja yrittää fiksata. En tiedä pystyykö sitten jotekin ohjelmallisesti tähän vaikuttamaan?
Converse+ näytössä näkyy ainoastaan se tajuus, joka on valittu radiolle. Kello ei enää myöskään päivity automaattisesti. Myösäkään eonin androidissa ei ole automaattista talviaikaan siirtymistä, niin saa sitten maunaalisesti gmt vaihella
Peruutuskameraa en ole vielä laittanut. Tilasin aliexpressisstä mondeon rekisterikilpeen suoraan istuvan mallin, niin ei tartte mitään ranetella sen suhteen sen enempää, ku piuhat vaan vedellä.
Kaiken kaikkiaan hintalaatu suhde ok pienistä puutteista huolimatta. Paljon parempi kuitenkin kuin vanha sony, koska mikä sen mukavempaa kuin katella netflixiä autolla ajellessa
Mondeo mk4 2.5T farkku, -07
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 19 Kesä 2016 18:58
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Löysin vastaukset näihin
Nämä tulevat mukana, eli suht täydelllinen setti.ajonautinto kirjoitti:Olen kanssa miettinyt Eononin soitinta, mutta sitä uudempaa mallia. Tuliko tuon laitteen mukana kaikki nämä kuvassa näkyvät hilppeet?
Pitäisi sopia suoraan.ajonautinto kirjoitti:Pitikö antenniin hankkia joku adapteri vai sopiko alkuperäinen kaapeli suoraan?
Ei toimi vaan pitäisi asentaa uusi Eononin paketissa tuleva mikki. Ei kyllä kiinnostaisi alkaa repimään a-pilarin ja katon verhoiluja auki, jotta saisi mikrofonin oikealle paikalleen.ajonautinto kirjoitti:Ja toimiiko alkuperäinen handfreemikrofoni tuon Eononin kanssa?
Mondeo mk4 2.5T farkku, -07
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Oliko tuo rattispiraalin vaihto minkälainen homma? Teitkö itse vai liikkeessä? Mitä kustansi?Mauni kirjoitti:Mitä nyt rattispiraali piti vaihtaa kun vakkari sekoili.
Itsellä vakkari sekoilee myös välillä, eli lopettaa yllättäen toimintansa, hetken päästä voi taas toimiakkin. Ja vika ilmeisesti liittyy juurikin tuohon rattispiraaliin...
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Vakkarin ongelmat usein aiheutuvat käyttökytkinten likaantumisesta. Apua on saatu jopa sprayaamalla WD40:ä niistä kotelon pikkurei'istä.
Re: Ford mk4 mondeota ostamassa
Tuli kaikki nuo hilppeet soittimen mukana, jolloin myös rattinapit toimii ja myös se anteenin adapterikin tuli mukana.
Tuo mikin asentaminen nyt on aika simppeli, koska ei tartte kun käyttää ovitiivistettä irti sen verran, että saa verhoilua raotettua paikaltaan. Mutta tässä soittimessa itsessäänkin on ilmeisesti joku mikki, koska testain googlen puheohjausta ennen mikin asentamista ja se toimi. Ajattelin mikin kuitenkin asentaa, koska ohjeet näin vaati
Se GPS-antenni kannattaa laittaa hyvään paikkaa sinne kojelaudan sisälle (ohjeessa paikka), että saa paikannustiedon nopeasti. Ekaksi jätin soittimen taakse ja eikä meinannut millään löytää satelliittejä.
Kannattaa testata ensiksi, että pidät vaikka set + tai - nappia pohjassa ja kääntelet rattia tietenkin suljetulla alueella ajaen ja jos potkasee pois vakkarin, niin silloin vika todennäköisesti spiraalissa.
Ehkä haastavin osuus oli tuossa rattispiraalin vaihdossa airbägin irroitus, koska joutuu peilin kanssa ähräämään jousia. Loputhan on simppeliä ruuvien irrottelua. Kannattaa heti ottaa se ylempi muovi pois rattiakselilta (2 klipsillä pelkästään kiinni jotka pääsee painamaan rattia kääntelemällä), niin näkee bäksiä pitävät jouset paremmin. Alemman muovin joutuu ruuvaamaan (2 ruuvia) irti, että pääsee spiraalin johtoon käsiksi. Spiraali itsessään kiinni kahdella liittimellä kiinni rattimoduulissa, josta lähtee kampeamalla irti.
Kannattaa vaan muistaa kattoo, että missä asennossa ratti on, kun sen ottaa irti. Ratti on pultilla kiinni, jossa 24mm kanta. Niin ja tietysti akun kenkä myös irti. Youtubesta löytyy myös hyviä videoita aiheeseen liittyen.
Ostin käytettynä spiraalin romikselta, koska hartikaisella pyytivät yli 200 euroa pelkästä spiraalista ja eivätkä luovuttaneet edes varaosanumeroa tälle, koska epäili että menen ostamaan ebaysta Muistaa vaan tarkistaa käytetystä, että spiraali on keskitetty ratin kierroksien mukaan ja tähän on spiraalin kylessä ohjeet keskittämisen/kierroslukujen tarkistamiseen.
Itsellä oli spiraalin osanumero 6G9T-14A664-BE
Tuo mikin asentaminen nyt on aika simppeli, koska ei tartte kun käyttää ovitiivistettä irti sen verran, että saa verhoilua raotettua paikaltaan. Mutta tässä soittimessa itsessäänkin on ilmeisesti joku mikki, koska testain googlen puheohjausta ennen mikin asentamista ja se toimi. Ajattelin mikin kuitenkin asentaa, koska ohjeet näin vaati
Se GPS-antenni kannattaa laittaa hyvään paikkaa sinne kojelaudan sisälle (ohjeessa paikka), että saa paikannustiedon nopeasti. Ekaksi jätin soittimen taakse ja eikä meinannut millään löytää satelliittejä.
Kannattaa testata ensiksi, että pidät vaikka set + tai - nappia pohjassa ja kääntelet rattia tietenkin suljetulla alueella ajaen ja jos potkasee pois vakkarin, niin silloin vika todennäköisesti spiraalissa.
Ehkä haastavin osuus oli tuossa rattispiraalin vaihdossa airbägin irroitus, koska joutuu peilin kanssa ähräämään jousia. Loputhan on simppeliä ruuvien irrottelua. Kannattaa heti ottaa se ylempi muovi pois rattiakselilta (2 klipsillä pelkästään kiinni jotka pääsee painamaan rattia kääntelemällä), niin näkee bäksiä pitävät jouset paremmin. Alemman muovin joutuu ruuvaamaan (2 ruuvia) irti, että pääsee spiraalin johtoon käsiksi. Spiraali itsessään kiinni kahdella liittimellä kiinni rattimoduulissa, josta lähtee kampeamalla irti.
Kannattaa vaan muistaa kattoo, että missä asennossa ratti on, kun sen ottaa irti. Ratti on pultilla kiinni, jossa 24mm kanta. Niin ja tietysti akun kenkä myös irti. Youtubesta löytyy myös hyviä videoita aiheeseen liittyen.
Ostin käytettynä spiraalin romikselta, koska hartikaisella pyytivät yli 200 euroa pelkästä spiraalista ja eivätkä luovuttaneet edes varaosanumeroa tälle, koska epäili että menen ostamaan ebaysta Muistaa vaan tarkistaa käytetystä, että spiraali on keskitetty ratin kierroksien mukaan ja tähän on spiraalin kylessä ohjeet keskittämisen/kierroslukujen tarkistamiseen.
Itsellä oli spiraalin osanumero 6G9T-14A664-BE