Nokka?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
VV86
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2005 23:24

Nokka?

Viesti Kirjoittaja VV86 »

Paljokohan maksas uus nokka tohon xr3i ja tulisko halvemmaks ostaa vakio ja laittaa jollekki se virnautettavaks vai ostaa suoraan virinokka?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

laske ite, nokan hionta maksaa ~100e. tietysti kunnon virinokka tehdään lopullisesti aina hiomalla.
nestori
Viestit: 493
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

http://www.motonet.fi <- sieltä kattelet vakionokkaa.

http://www.rallyracefin.fi <- tuolta virinokkaa.

http://www.burtonpower.com <- tai tuolta.

Ja samalla kun vaihdat nokan, niin vaihda ne nostat kanssa, tai se uusi ja komea nokka on pian entinen.
Kuga PHEV
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

...ja säädettävä nokkapyörä on myös pakko hankinta.
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

lalli69 kirjoitti:...ja säädettävä nokkapyörä on myös pakko hankinta.
Tai suositeltavaa ainakin. Mulla on jo koko kesä menny ihan vakiopyörällä kun ei oo saanu aikaseks ostaa... Jos nyt sit ennen talvea sais ostettuu ni sais ne muutamat heposet sieltä vielä irti.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

martikainen kirjoitti: Tai suositeltavaa ainakin. Mulla on jo koko kesä menny ihan vakiopyörällä kun ei oo saanu aikaseks ostaa... Jos nyt sit ennen talvea sais ostettuu ni sais ne muutamat heposet sieltä vielä irti.
Ei kyllä varmaan ole sitten jako lähellekkään kohdallaan.

ohc myllyssä mulla oli aluksi vakio nokkapyörä ja tuntu että toimi ihan hyvin, mutta kun sitten vaihdoin säädettävän pyörän ja laitoin ajotuksen nokalle sopivaksi muuttui koneen luonne ihan täysin. Alakierroksille tuli ruutia lisää ja muutenkin veti paljon paremmin. Eli virinokalle aina säädettävä jakopää.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

s.o.h.c kirjoitti: Ei kyllä varmaan ole sitten jako lähellekkään kohdallaan.
Kyllä se lähellä on ja varmasti toimii hyvin ilman säädettävää jakopäätäkin, mutta tarkalla säädöllä voi saada 10hp lisää tehoja ja samalla voi muokata koneen "luonnetta" ajoittamalla nokkaa. :wink:
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Joo ei se jako hirveesti heitä mut voishan sieltä vielä jotain saada sillä säädettävällä irtikkin. Tosin mullakin toi alavääntö vois varmaan olla parempi kun on vääntävä nokka ni luulis ainakin et sais sen vielä paremmaks. No sen näkee sit kun saa ostettua ton nokkapyörän.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Bootsi kirjoitti: Kyllä se lähellä on ja varmasti toimii hyvin ilman säädettävää jakopäätäkin, mutta tarkalla säädöllä voi saada 10hp lisää tehoja ja samalla voi muokata koneen "luonnetta" ajoittamalla nokkaa. :wink:
niin no.. ei se minun mielestä ole sinnepäinkään jos nokkapyörällä hukataan esim. se 10hp ;)

..jos kerran aletaan virittämään viritetään kunnolla eikä hukata tehoja tuollaisilla "helpoilla" virheillä.
Vastaa Viestiin