Mondeo -95 ohjaus

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Markus100

Mondeo -95 ohjaus

Viesti Kirjoittaja Markus100 »

Auto vasta hankittu n. 215000 km ajettu. Sedan mallinen.
Autoon on asennettu madallusjouset, jotka pian tarkoitus kyllä poistaa.

Autossa oli seuraavanlaista vikaa ajossa:
Ohjaus puolsi oikealla hieman ajossa. Mutta jarruttaessa erittäin voimakkaasti.
Pyöränkulmat on nyt säädetty ja ajo on vakaata...
Paitsi kun painaa jarrua, jolloin auto yhä tahtoo hyökätä voimakkaasti oikealle. Ratissa tuntee pienen nytkähdyksen. Kun ratist hellää niin auto kyllä oikaisee itsensä..
Veikkasin että raidetangon päät sököt, mutta ei. Hyvässä kunnossa.
Jos kulumaa löytyy esim. ohjausvaihteesta, onko se mahdollista kiristää jotenkin?
Voisiko vika johtua madallusjousista?

Kiitos etukäteen.. :shock:
Stude
Viestit: 21
Liittynyt: 10 Helmi 2005 09:25

Viesti Kirjoittaja Stude »

Mulla oli sellainen ongelma, että jarruttaessa auto "hyökkäs" rajusti
vasemmalle.
Vikaa haettiin ja lopulta huomattiin, että oikean alatukivarren taaimmainen
pusla oli sökö.
Puslan vaihdon jälkeen ei enää jarruttaessa oikutellut.
Niin autona Mondeo STW -95
Kannattaa myös noi puslat tarkistaa... :roll:
Sierra XR4i -84
Focus STW -00
Escort 1.6 MK5 -91
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Jarrut tarkistettu? Ei laahaa, eikä puolla?
Markus100

Viesti Kirjoittaja Markus100 »

On jarrut katottu. Palat ja levyt kunnossa. Männät herkkiä molemmin puolin ja ilmaus tehty..

Voisiko moinen vika olla siinä iskunvaimentimen yläpään laakeroinnissa?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Pyöränkulmat on säädetty, mutta saiko kaikki kulmat säädettyä ohjearvoihin?
Omassa foccerissa muistaakseni toisen etupyörän joku kulma jäi kauas raja-arvoista...
Markus100

Viesti Kirjoittaja Markus100 »

No säädöt ei prikulleen oo kohallaan. Kun auto oli huoltomiehen mukaan niin matala ettei saanut vaakoilla katottua suuntausta. Ja se sai katottua vaan aurauksen. Sinne päin...
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

eihän siinä auta muu kun kattoa kaikki alustannivelet, onko väljää missään. oikia pyöränsuuntaus on ihan yhtä tyhjän kans jos ei mitata kaikkia kulmia, en ees oikeen tajua miten voi mitata pelkän aurauksen oikeilla mittalaitteilla, metrimitalla tai mittatangolla kylläkin. vaakojen luulis helpottavan matalan auton mittausta.
Vastaa Viestiin