Kyseessä on 2-litrainen yksilö, jonka käyntiääni omaan korvaan on kuin kissalla ja kulkee sen minkä tuommoiselta pikkukoneelta voi odottaa. Ei siis mitään ongelmia siltä osin. Käydäänpäs historiikkia läpi.
Huomasin joskus joulukuussa, että moottorin kannen päällä oli jäätä. Niiden neljän tötsän juurella, jotka siinä päällä on. Liekö polttoainesuuttimia? Jäätä oli eniten toisiksi oikeanpuoleisimman juurella, mutta sama nestepinta oli jakautunut viereistenkin juurelle (jos tuli tötsien juurelta, saattoi olla ihan mistä vaan tai kaikista). Olin samana päivänä aiemmin pitänyt lämppärissä autoa, ja sulattanut sen kuorrutetusta lumesta ja jäästä. Ajattelin että se on vaan sisätilalämppärin tuulilasilta sulattamaa vettä joka on valunut koneen päälle ja sitten jäätynyt siihen. Rapsuttelin jäät ja kuivasin vedet pois enkä ainakaan vastaavia määriä nähnyt nestettä siinä kohtaa aikoihin. Joskus oli vähän mutta sit taas se kuivui pois (auton oltua sisällä tms?).
Samaan aikaan oli Eberin liitoksessa vuoto ja Transit kusi alleen jäähdytinnestettä ihan huolella. Sitä tuli lisäiltyä sitten sen mukaan. En ole varma katosiko siis pelkästään tuosta Eberin vuodosta johtuen nestettä. Nyt olen reissussa tsekkaillut tilannetta ja täytettyäni max-viivaan saakka nesteet 2-3 tkm sitten on ehkä hitusen pinta vajunut alaspäin. Ei kuitenkaan ainakaan kovin merkittävästi.
Ajeltiin tossa Ruotsin, Tanskan ja Saksan läpi ja vainoharhaisena kurkkailin koneen puolelle aina vähän väliä. Tämä aiemmin tehty havaintokin mielessä kurkin koneen ympäriinsä, että omaan silmään näyttää kaikki normaalilta. Ei ylimääräisiä kosteuksia ainakaan pikaisesti vilkaisten. Nyt sitten kuitenkin Ranskan eteläpäässä tai Espanjan puolella huomasin kosteutta kannen päällä samaisen toiseksi oikeanpuoleisimman tötterön juurella. Saattoipa olla hikoilua viereisissäkin. En lääppinyt sen enempi niitä. Taitaa olla toiveunia, että se olisi sadevesivalumia?
Kertokaa jos voin jotenkin auttaa diagnosointia haistellen & maistellen
