Ohc EFi takkuilee

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tonto1994
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Touko 2015 06:20
Paikkakunta: Liesjärvi

Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja tonto1994 »

Elikkäs jälki asennettua ruiskua masentelen. Kolot suuttimille on kairattu, sähköt sun muut luultavasti kytketty oikein kipinä löytyy ja bensaa tulee jopa käymään hörähtää :thumbup: Sit alkoki ongelmatkun käy 30-60 sec sitte alkaa pätkimään, kierrokset nousee ja sammuu missään vaiheessa ei oikein vastaa kaasun. Mites nyt nuo imusarjan ilmaa haukkaavat reiät tulisi tukkia/käyttää??? Jarrutehostajan olen ruuvvannut kiinni oikeaan paikkaan. Kaasuläppäkotelon alla on tulpattu joku letkun pätkä.Sitten siellä näytti olevan ns pohjassa pari reikää jossa on kierteet mitä nämä ovat, jotain tuentoja vartenko näytti kyllä menevän imusarjan sisälle asti :roll:
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Pystytkö laittamaan vaikka kuvaa konepellin alta, että mikä tilanne? Itse tein saman konversion vuonna nakki ja peruna, mutta mielellään jaan tietoa aiheesta :)

Onko esim. paineensäätimen alipaineletku kiinni kaasuläpän alapuolella olevassa lähdössä? Se toinen lähtö lähtökaasuläpän alla on "turha", ilmeisesti liittyy MAP-anturiin (jota Sierra- asennuksessa ei tarvita), kun Scorpiossa sille joku tarkoitus taitaa olla.

Tuossa linkkiä omaan stooriin, myös kuvia:

http://www.borehammer.net/projektit_sie ... lica11.htm
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
tonto1994
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Touko 2015 06:20
Paikkakunta: Liesjärvi

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja tonto1994 »

Laitan illalla kun himaan pääsen niin kuvia mutta paineensäätimen alipaine letku menee muistaakseni jarrutehstajan letkun viereen :D

Sellasta vielä että eihän apuakselin asennolla ole väliä kunhan jakaja on tökättyä oikeaan asentoon :roll:
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
tonto1994
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Touko 2015 06:20
Paikkakunta: Liesjärvi

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja tonto1994 »

Kävin kuvia ottelemas niin tossa ois jos selvääsaa...

Tuossa kuva irrallaan olevasta imusarjasta, tarkoitin noita reikiä mistä menee nippari läpi mikä niiden tarkoitus on http://imgur.com/HyBxy86

Tuossa olen tulpannut ne imusarjasta mikä on autossa. http://imgur.com/FlVGf9K

Tossa menee säätimen ja jarrutehostajan alipaineet http://imgur.com/dF660WN

Tämä todennäköisesti se MAP-anturin tulpattu mikä lie tieto :D http://imgur.com/K8bQEeD

Katselin tuota sinun prokkista nii aloin miettimään itsekkin pitäisikö tukea tuo imusarja vai kestääköhän ilman tukea, tiiviste saattaa antautua ehkä tiheämmin eikai se runko mihinkään halkea ? :roll:
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
tonto1994
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Touko 2015 06:20
Paikkakunta: Liesjärvi

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja tonto1994 »

Elikkäs nyt on saatu sierra käymään, mutta kovin isoilla kierroksilla käy 2-3 tuhatta ei ole vielä varvikelloa vahvistamassa korva kuuloa. Nyt epäilen ajoituksen olevan sekaisin

Tuossa vielä nuo ajotus merkit, jakajan asento on omituinen ?? vaiko ei :D

Kuvia netistä selailin että kampuran ajoitus kuuluisi olla tuossa ekassa viivassa onko siis hampaan sivussa remmi :roll:

http://imgur.com/C8bgQR4
http://imgur.com/Flf3IQQ
http://imgur.com/ZAwViiq

edit. Sen verran vielä tein tutkimustyötä, että kun nokka-akselin nuoli kohtaa pisteen silloin ykkösen mäntä on ykk kohdassa tulpan reiästä kurkkimalla käsin :D
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja duckworth »

tonto1994 kirjoitti: Kuvia netistä selailin että kampuran ajoitus kuuluisi olla tuossa ekassa viivassa onko siis hampaan sivussa remmi :roll:
On sivussa, tuo merkki (se syvin/paksuin ura hihnapyörässä) pitää olla sen "osoittimen" kohdalla.

tonto1994 kirjoitti: Katselin tuota sinun prokkista nii aloin miettimään itsekkin pitäisikö tukea tuo imusarja vai kestääköhän ilman tukea, tiiviste saattaa antautua ehkä tiheämmin eikai se runko mihinkään halkea ? :roll:
Tuki lähinnä sen takia ettei joudu imusarjan pinnapultit niin lujille.

Katsoin vielä noita kuvia, niin sulla näkyy olevan Boschin jakaja, joten onhan sulla myös ulkoinen TFI-moduuli asennettu johonkin...? Siis se musta rasia jossa 6-pinninen liitin.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
tonto1994
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Touko 2015 06:20
Paikkakunta: Liesjärvi

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja tonto1994 »

On 6 pinninen moduuli, tuota jakoa selvittelen kun kerkiän eiköhän kohta päästä kadulle takaisin :thumbup:
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Nuo imusarjan alta tukkimasi lähdöt ottaisin takaisin käyttöön, niistä kun pitäisi lähteä letkut pcv-venttillille... Tuossa on sellainen venttiili, jossa kakshaarainen lähtö... Kovat kierrokset tulevat luultavasti imuvuodosta, tuskin liian suuresta ennakosta... Onkohan siinä kaikki tarvittavat osat...Ilmamäärämittariakaan en nähnyt kuvissa...
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Siis Efi oharissa on tasan kaksi huohotinlähtöä, toinen lohkossa ja juppimalleissa toinen öljykorkissa. Imusarjan ja massamittarin välisessä mustassa kumiletkussa on sitten haara huohotinletkulle.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
tonto1994
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Touko 2015 06:20
Paikkakunta: Liesjärvi

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja tonto1994 »

ilmamassa mittari oli kiinni käytön ajan, brakecleaneria ruikittiin imusarjalle kun kävi ei ainakaan siihen reaagoinut mitenkää muualtakaan ei imuvuotoja löytynyt. Jäi epäselväks nyt et onko noilla joku tärkeä rooli jos nyppään pultit pois niin sieltähän se hörppii ilmaa oikein huolella kun tuo yhtyy kannen imukanaviin :roll: Imusarjan alla lohkossa on huohotin, eikai imusarjassa ole mitään huohottimia.
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Ei taida autotekniikka olla hallussa... Auttava puhelin: o4o-5860965/Pekka
tonto1994
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Touko 2015 06:20
Paikkakunta: Liesjärvi

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja tonto1994 »

Eikös se lohkon kyljessä oleva ole se pcv venttiili :roll: Ei kaikkea voi päivässä oppia :|
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Ei päivässä, ei kk, ei vuodessa... itse pelannut noiden kanssa 40 vuotta... Kuten kirjoitin, saa soittaa...
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Ne imusarjan alapuolella olevat lähdöt on egr:ää varten, kannattaa pitää tulpattuina kun kaiketi ei ole tarkoitus egr:ää käyttää.
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja futura68 »

No eivät ole egr:ää varten, vaan silloin kun siellä on nipat, ne ovat pcv venttiiliä varten...
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Ohc EFi takkuilee

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Aijaa. No, jokatapauksessa siinä efissä jonka joskus parikytävuotta sitten laitoin Taneen noihin tuli egr:n putket. Pcv:n letku normaalisti plenumiin.
Vastaa Viestiin