Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Onko tietoa, mitä eroa econeticin tekniikassa on perinteiseen 140 hv malliin? Sitä että onko kuristus ~115 hevosvoimaan tehty ihan pelkästään ohjelmalla vai onkohan siellä mitä kaikkia eroja?
Onkohan turbo, välijäähdytin yms. myös pienempi? iskeeköhän kätensä p*skaan jos tuomoiseen erehtyy...
Onkohan turbo, välijäähdytin yms. myös pienempi? iskeeköhän kätensä p*skaan jos tuomoiseen erehtyy...
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Itse kymysykseen en osaa vastata, mutta toteanpa vain että hienoa että sinäkin mk3-kanssaSAVUSTAJA olet uusimassa kalustoa!
Nimim. vm -10 TDCI 140hv

Nimim. vm -10 TDCI 140hv
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Joo, pakko se joskus on päivittää vaikka luopumisen tuska on melkoinen
Sen verran tuossa sain urkittua, että kyllä Econeticissa on ihan sama turbo yms ku täystehoisissakin. Näyttäis olevan pelkässä softassa ero. Mutta melkein tein jo kaupat mutta homma kaatui säälittävään 1200kg vetomassaan. Eihän se mulle riitä vaikka miten asiaa pienessä päässäni pyörittelen.

Sen verran tuossa sain urkittua, että kyllä Econeticissa on ihan sama turbo yms ku täystehoisissakin. Näyttäis olevan pelkässä softassa ero. Mutta melkein tein jo kaupat mutta homma kaatui säälittävään 1200kg vetomassaan. Eihän se mulle riitä vaikka miten asiaa pienessä päässäni pyörittelen.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Jos nyt en ihan väärin muista niin ainakin DW10C koodilla varustetut motit 115, 140 ja 163hv mallit on kaikki samoja ja erot on vain softassa.
nimimerkillä: muutamakuukausi sitten vaihtanut -07, 130hv 320tkm Mk3 > -10, 163hv, 123tkm Mk4 ja ei muuten kaduta yhtään
nimimerkillä: muutamakuukausi sitten vaihtanut -07, 130hv 320tkm Mk3 > -10, 163hv, 123tkm Mk4 ja ei muuten kaduta yhtään

HeKo Performance Parts [Varoitus - Kaupallinen linkki]
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Itselläni oli 115 hv malli ja siinä oli muistaakseni kiinteäsiipinen turbo. Noissa 140 ja 163 oli sitten muuttuvasiipinen. Voi olla ruiskutussuuttimissakin eroja.tokor kirjoitti:Jos nyt en ihan väärin muista niin ainakin DW10C koodilla varustetut motit 115, 140 ja 163hv mallit on kaikki samoja ja erot on vain softassa.
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Ymmärtääkseni 2010 eteenpäin eli faceliftatuissa mailleissa olisi sama moottoritekniikka noissa 115/140/163hv moottoreissa, erot vaan sofatassa. Ja vanhemmissa ei-faceliftatuissa olisi myös itse tekniikassa eroja.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
140 heppaisen ECUssa on itse asiassa 163 hp softa jo mukana. Sen pitää sieltä ELM Configilla vain käydä ruksimassa päälle.
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Minkäikäsissä moottoreissa moinen ominaisuus on?
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Tuossa 140->163 -muunnoksesta kiinnostuneille: http://www.talkford.com/community/topic ... onfig-ids/
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
perhana... justiinsa liian vanha itellä...
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Joo puppua puhuin ja muistelin.janti kirjoitti: Itselläni oli 115 hv malli ja siinä oli muistaakseni kiinteäsiipinen turbo. Noissa 140 ja 163 oli sitten muuttuvasiipinen.

Viimeksi muokannut janti, 26 Tammi 2017 20:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Elä vielä luovuta, tutkippas sitä omaa lisää. Mulla kanssa -10 tuo oma eikä ole vielä facelift ja on jo tuo uudempi painos pellin alla.Deippa kirjoitti:perhana... justiinsa liian vanha itellä...
HeKo Performance Parts [Varoitus - Kaupallinen linkki]
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Tutkitaan tutkitaan, kuhan saan taas käsiini autoon sopivan töpselin
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Maaliskuu 2010 on muistaakseni taitekohta ollut tuotantolinjalla. Uudemmat koneet identtisiä, pelkkää softaa teho erot. Sitä ennen valmistetuissa on eroa rautapuolellakin. Itellä oli aikoinaan tammikuu 2010 valmistunut ja sillo selvittelin nuo jutut.
Esim BSR:n softalla sais vajaa 200 heppaa olipa lähtötilanne mikä tahansa noihin 3/2010 ja uudempiin 2litrasiin. Kytkin ja vauhtipyörä jutuista en mahdollisia etoavaisuuksia tiedä.
Esim BSR:n softalla sais vajaa 200 heppaa olipa lähtötilanne mikä tahansa noihin 3/2010 ja uudempiin 2litrasiin. Kytkin ja vauhtipyörä jutuista en mahdollisia etoavaisuuksia tiedä.
Ford #11
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Onko kenelläkään käsitystä mitä eroja rautapuolella on?
Entä minkälaisia tehoja tuosta aikaisemmasta moottorista voi fiksusti ottaa? kokemuksia?
Itsellä juuri helmikuussa 2010 valmistettu econetic, moottorina: 2.0L Duratorq DOHC ECO 115PS - DW10.
Kyllä on laiska auto ja vaihdekeppiä saa heiluttaa ranteet kipeänä kun ajaa kaupungissa.
Entä minkälaisia tehoja tuosta aikaisemmasta moottorista voi fiksusti ottaa? kokemuksia?
Itsellä juuri helmikuussa 2010 valmistettu econetic, moottorina: 2.0L Duratorq DOHC ECO 115PS - DW10.
Kyllä on laiska auto ja vaihdekeppiä saa heiluttaa ranteet kipeänä kun ajaa kaupungissa.
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Turbo on ainakin eri tuossa ennen 3/10 valmistettuja. Jotain +150 otettiin omasta ja auto muuttu jo ihan eri peliksi. Ei ongelmia ollut koko aikana softanpuolesta. Kaksois massa vähän jyrähti kun isolla vaihteella niittas lapun latiaan pikkukierroksilta vuoden ajon jälkeen. Jotain 360-370 piti olla vääntöä, tiijä sit kun ei mitattu. Mutta kulki ihan eri malliin. Hiukkarin poistin kans niin sekin muutti autoa ihan hirveesti, eikä puutunu heti 3500rpm kohdalla sen koommin vaan veti nätisti punarajalle saakka.
Ford #11
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Kuinkahan tuon hiukkarin poisto onnistuu ?
Itsellä ongelmana nyt hiukkaskiihdyttimen kylmyys, ja PDF -pruuttasuutin kohtsillään käsissä. Hankin uuden, vaikka puhdistuskin olisi voinut riittää.
Mitä tulee tehoihin, tai tehottomuuteen, niin itselle kyllä riittänyt mainiosti 115 hp, kun vääntö on mahtava. En ole nähnyt järkeä tehon nostoon, kun kohta 400 tkm mittarissa, ja ajattelin vielä yhden 100 tkm vetästä.
Huomenna pitäis yhden suuttimen pohjatiiviste uusia, ne taitaakin löystyä helposti ?
Itsellä ongelmana nyt hiukkaskiihdyttimen kylmyys, ja PDF -pruuttasuutin kohtsillään käsissä. Hankin uuden, vaikka puhdistuskin olisi voinut riittää.
Mitä tulee tehoihin, tai tehottomuuteen, niin itselle kyllä riittänyt mainiosti 115 hp, kun vääntö on mahtava. En ole nähnyt järkeä tehon nostoon, kun kohta 400 tkm mittarissa, ja ajattelin vielä yhden 100 tkm vetästä.
Huomenna pitäis yhden suuttimen pohjatiiviste uusia, ne taitaakin löystyä helposti ?
Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic
Samoilla linjoilla tehon suhteen queque:n kanssa. Hyvin on Mondeolla matka-ajossa kerennyt. Ainoa mikä Mondeossa ei itseä miellytä on oikein hitaasti ajaminen, esimerkiksi ruuhkissa yms. Moottori ei ole aivan parhaillaan alle 1000 rpm, manuaalivaihteisena.queque kirjoitti:Kuinkahan tuon hiukkarin poisto onnistuu ?
Itsellä ongelmana nyt hiukkaskiihdyttimen kylmyys, ja PDF -pruuttasuutin kohtsillään käsissä. Hankin uuden, vaikka puhdistuskin olisi voinut riittää.
Mitä tulee tehoihin, tai tehottomuuteen, niin itselle kyllä riittänyt mainiosti 115 hp, kun vääntö on mahtava. En ole nähnyt järkeä tehon nostoon, kun kohta 400 tkm mittarissa, ja ajattelin vielä yhden 100 tkm vetästä.
Huomenna pitäis yhden suuttimen pohjatiiviste uusia, ne taitaakin löystyä helposti ?
Mielenkiinnosta, mitä queque on joutunut joutunut Mondeoon korjaamaan 400tkm aikana?
Itsellä 315 mittarissa ja vain pyöräntuentojen kanssa joutunut vaihtelemaan osia.