Moottoripyörä,iskarit ?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Moottoripyörä,iskarit ?

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Ei nyt liity Fordismiin mutta tässä autellus kaveria joka osti 2016 keväällä vanhan Honda 750F cbr(?) 1989 pyörän V4:lla joka toimii hyvin mutta pientä laittoa on...
Eilen olin purkamassa siitä etuiskareita ja oli helppo juttu mutta stefaa joka pitää öljyt sisällä en saannut liikkeelle/irti joten kellään vinkkejä?
Youtubesta löysin jokusen videon vastaavasta ja siinä ne lähti irti ihan "rynkyttämällä " sisäputke ulospäin mutta tällä keinolla en saannut niitä lähtemään irti...
Seuraavaksi ajattelin tuoda ne Hesaan ja laittaa alapäästä ruuvipenkkiin kiinni jos siihen saisi lisää voimaa...
Pölysuoja on pois ja lukitusrengas, öljyt valutettu kanssa pois.

Jaa miksi tämä, toinen iskari vuotaa öljyä joten molempii tarkoitus vaihtaa uudet stefat ja öljyt niin kaveri pääsisi taas kesän tullessa huristelemaan.

Vinkkejä? Vai tarviiko vain voimaa?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
riikomi
Viestit: 1112
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: Moottoripyörä,iskarit ?

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Tukankuivaajalla ulkoputkea lämmittäen voisi irrota.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Moottoripyörä,iskarit ?

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Niin... se lämpö =) no jos kaveri ei saa niitä irti niin tuokoon Stadiin siel kotkanpesästä niin otan vaikka väkisin, vanhoja ei tarvitse säästää kunhan kromipinta ei kärsi.

Sitten jos tuntee niin kumminpäin ne stefat pitää olla? Se kiristysjousi sisäänpäin vai ulos? Noissa on ulospäin joten tuntuu että on väärinpäin joskus laitettu kun niiden pitää öljyt sisällä, noiden päällä on erikseen viel pölysuojat.

Harastus on kivaa ja se ihmettely miten jotkin perus osat maksaa niin *itusti täällä suomessa...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Velsalaanen
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Tammi 2017 18:26

Re: Moottoripyörä,iskarit ?

Viesti Kirjoittaja Velsalaanen »

Tuo stefan vaihto on helppo homma. Kun teleskoopit on pyörässä vielä kiinni niin löysää yläkorkit,sitten purat renkaan,jarrut,lokasuojan pois. Sitten tiputat teleskoopit t- kappaleista pois,ja otat korkit pois ja jouset telarin sisältä. Ja valutat öljyt pois. Pölysuoja pois ja jousisokka stefan päältä. Sitten paineilma pyssyllä avaat teleskoopin pohjasta kuusiokolo pultin( käsin on turha yrittää,sisä osa lähtee vaan pyörimään), nyt kun se pultti on pois niin pari napakkaa nyppäystä niin dadaa stefa on irti ja teleskooppi osina. Sitten vaan pesu osille ja kattoa ettei liukuholkit ole kovin kuluneet. Sitten takasin vaan kasaan ja oikea määrä öljyä sisään.Siis oikeaa haarukka öljyä...
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Moottoripyörä,iskarit ?

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Vaidettu =) Mutta kiitos.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Vastaa Viestiin