Sierra 2.0 ohc-->2.9i 24v cosworth\Mitä muutoksia vaatii?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Kingis
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Elo 2005 10:53

Sierra 2.0 ohc-->2.9i 24v cosworth\Mitä muutoksia vaatii?

Viesti Kirjoittaja Kingis »

Elikkä kaikessa yksinkertaisuudessaan mitä muutoksia vaatii tämä tekniikan vaihto? Onnistuuko suoraan scorpiosta sierraan alusta, tekniikka ym. vai pitääkö sierra cossun osia hankkia? Tiedossa olisi siis halpa tax free scorpio cossu josta ei muuhun kuin tekniikan vaihtoon.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Taitaa tulla prosentteja liikaa jos 2litrasesta alat väsäämään. Korpparista ei taida sopia muuta kuin motti ja laatikko.
Alustan pitäs olla kutos koneisen sierran luokkaa ja jarrut pitäs laittaa kossu sierrasta.
Tuolla cossuklubin jäsenpuolella on kyllä tiedot siitä mitä tarvitaan jos haluaa sierraan korpparicossun koneen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Kingis
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Elo 2005 10:53

Viesti Kirjoittaja Kingis »

Paljon lienee prosentteja yleensä tekniikanvaihto cossusierroissa? Samoillahan sitä selviis tässäkin.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei välttämättä selviä samoilla prosenteilla.
Pitäs olla alkuperänen xr4:n jossa vlamiiks sopiva alusta ja laatikko.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

mut mites jos prosentteja tulee liikaa,mutta vastaisi silti kaikilta tasoiltaan oikeaa,niin onko mahdollista saada läpi :?:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:mut mites jos prosentteja tulee liikaa,mutta vastaisi silti kaikilta tasoiltaan oikeaa,niin onko mahdollista saada läpi :?:
Prosentteja liikaa= autovero maksuuuuuuuun. :twisted:
Mikko R.
Viestit: 38
Liittynyt: 27 Heinä 2005 18:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. »

Ei kait tuosta niin paljon prosentteja sentään tule? Vai olenko käsittänyt jotain väärin. Eikö lähinnä mene kanta-autotarkistuksen puolelle noiden prosenttien takia? (Eipä sillä, että sekään ilmaista lystiä olisi)

Olen itsekin hieman kiinnostunut kyseisestä tekniikanvaihto-operaatiosta.
Sierra 2.0i OHC Laser -89
Sierra 1.6 Laser -89
http://mikkorace.1g.fi/
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo kai siinä sentään kanta-autotarkistuksella selviää.
Mutta kutos sierrassa ei tarvii sitäkään.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Kingis
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Elo 2005 10:53

Viesti Kirjoittaja Kingis »

Minä vaan sain sellaisen kuvan että tuosta scorpiosta kävis taka-akseli ainakin? xr4 sierran laatikko siis vissiin sopii tuohon mottiin? Laatikkoa vailla täydellinen olisi se scorppari. 4x4 ei tosiaan olla tekemässä sit... Eikös etutolpat ole kutossierrassa samat kuin tässä mun ohc kitkuttimessa? Tai siis riittäskö xr4 etujarrut tässä tapauksessa vai saisko tuosta scorpiosta jarrut sierraan?

Edit: Ja mites jos mulla on valmiiks 6 koneinen Scorpio, siihen ei varmaan paha homma laittaa tuota konetta...?
Vastaa Viestiin