mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 04 Syys 2016 19:26
mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Sierrasta on perä väljistynyt ja ulisee ajaessa. Uutta perää olen metästänyt 7tuumaista tökättävillä vetareilla. Mutta löytyykö jotain lukkoperää tähän mistään? Netistä ei löytynyt mitään. Käykö esim 4x4 dochin viskolukko
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Nelikko-dohc-perä on laippavetareilla joten ei käy ainakaan suoraan tuohon tilalle, vaikka apurungon kiinnityset kyllä natsaakin. Tumppimallin peristä ainakin joissakin iS-Sierroissa on ollut kitkalukkoa, mutta sellaisen löytäminen saattaa olla hankalaa.
Monesti vaan kun sitä perää alkaa irrottamaan apurungosta, niin ainakin itse huomasin että on helpompaa pudottaa koko taka-akselisto alas, ja asentaa uusi tilalle myös koko pakettina. Tällöin halpa ratkaisu olisi etsiä kokonainen takabiimi. Been there, done that
Monesti vaan kun sitä perää alkaa irrottamaan apurungosta, niin ainakin itse huomasin että on helpompaa pudottaa koko taka-akselisto alas, ja asentaa uusi tilalle myös koko pakettina. Tällöin halpa ratkaisu olisi etsiä kokonainen takabiimi. Been there, done that
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 04 Syys 2016 19:26
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Jeps kitkalukot näyttää olevan harvassa.
Hinnankiroissa ei varmaan ole nämä viskolukkoperät ja kehikot? Näyttävästi 4x4 dochissa löytyy tätä viskolukkoa? Onko ihan vaihtokelpoisia keskenään mk1 ja mk2 akselistot? Pitäisikö hommata levyjarrulliset vai rumpujarrulliset. Onko esim jousikiinnitykset ja jarruosat ihan samallaiset? Saako koko taka-akseliston irti vetarineen päivineen?
Hinnankiroissa ei varmaan ole nämä viskolukkoperät ja kehikot? Näyttävästi 4x4 dochissa löytyy tätä viskolukkoa? Onko ihan vaihtokelpoisia keskenään mk1 ja mk2 akselistot? Pitäisikö hommata levyjarrulliset vai rumpujarrulliset. Onko esim jousikiinnitykset ja jarruosat ihan samallaiset? Saako koko taka-akseliston irti vetarineen päivineen?
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Kyllä kaikki lukolliset perät on hinnoissa, kun niitä on sen verran harvakseltaan liikkeellä.
Parasta olisi etsiä taka-akaseli pakettina, jos tarkoituksena on päivittää lukolliseen. Kaikki taka-akselistot Sierroista ja Scorpioista pultataan samoihin 3 pisteeseen kiinni, joten ne menee paikoilleen ok (tosin farkkujen akselisto ei mene muihin korimalleihin jousien sijainnin takia mutta tukivarret vaihtaen tämäkin käy). Paketti irtoaa kokonaisena ja vain jarruletkut ja -vaijerit sekä kardaani ja iskarien yläpäät pitää irroittaa. Oikeastaan aika helppoa diy hommaa, jos on paikka missä tehdä ja aikaa.
Dohc nelikkoa lukuunottamatta lukkoperä on aina ollut levyjarruilla varustettu. Siksikin kannattaa hankkia paketti kokonaisena - kannattaa muuten lukea foorumilta löytyvät keskustelut levyjarrujen lisäämisestä rumpujarrulliseen autoon, koska tuo aikaansaa melkoisen lumipalloefektin.
After market lukkoja löytyy myös, mutta niiden hinnat on mallia "kisaosa".
Lukollinen 7" perä löytyy kaikista nelikkosierroista (2.8/2.9 ja 2.0), eli juuri sinun apurunkoosi sopiva. Valitettavasti näissä kaikissa on laippakiinnitys vetareihin eikä sopivaa tsi sovellusta tumppivetareihin oikein ole. Isompi 7,5" perä on aikoinaan asennettu 2wd Cosworth malleihin (pl. mulkosilmä Scorpio).Sierra20is kirjoitti:Näyttävästi 4x4 dochissa löytyy tätä viskolukkoa? Onko ihan vaihtokelpoisia keskenään mk1 ja mk2 akselistot? Pitäisikö hommata levyjarrulliset vai rumpujarrulliset. Onko esim jousikiinnitykset ja jarruosat ihan samallaiset? Saako koko taka-akseliston irti vetarineen päivineen?
Parasta olisi etsiä taka-akaseli pakettina, jos tarkoituksena on päivittää lukolliseen. Kaikki taka-akselistot Sierroista ja Scorpioista pultataan samoihin 3 pisteeseen kiinni, joten ne menee paikoilleen ok (tosin farkkujen akselisto ei mene muihin korimalleihin jousien sijainnin takia mutta tukivarret vaihtaen tämäkin käy). Paketti irtoaa kokonaisena ja vain jarruletkut ja -vaijerit sekä kardaani ja iskarien yläpäät pitää irroittaa. Oikeastaan aika helppoa diy hommaa, jos on paikka missä tehdä ja aikaa.
Dohc nelikkoa lukuunottamatta lukkoperä on aina ollut levyjarruilla varustettu. Siksikin kannattaa hankkia paketti kokonaisena - kannattaa muuten lukea foorumilta löytyvät keskustelut levyjarrujen lisäämisestä rumpujarrulliseen autoon, koska tuo aikaansaa melkoisen lumipalloefektin.
After market lukkoja löytyy myös, mutta niiden hinnat on mallia "kisaosa".
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 04 Syys 2016 19:26
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Siis rumpujarrulliset doch 4x4 sierrat ovat viskolukolla varustettuja? Entäs mk1 nelivedot? Levyjarrulla varustetut kehikot niin joutuuko tehostimen vaihtamaan samalla ja miten käsijarru niissä on toteutettu?
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Tehostimen vaihto tulee eteen sitten kun takajarrujen muuttuessa väh. 253mm levyihin täytyy etujarrutkin päivittää isompiin väh. 260mm (jotka menee vielä pulttaa-kiinni) jolloin alkup. pääsylinteri ei välttämättä riitä.Sierra20is kirjoitti:Siis rumpujarrulliset doch 4x4 sierrat ovat viskolukolla varustettuja? Entäs mk1 nelivedot? Levyjarrulla varustetut kehikot niin joutuuko tehostimen vaihtamaan samalla ja miten käsijarru niissä on toteutettu?
Käsijarruvaijeri täytyy vaihtaa kun taakse tulee levyt, koska tulee kiinni niihin linkkuihin satuloissa.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Kaikki nelikot on 7" viskolukolla ja laippaperällä varustettuja. Eli kaikki isolohkot (2.8 ja 2.9) ja nelipyttyiset turbolla tai ilman - 7" perä. Joissain viitteissä dohc 4x4 perä olisi tiheämmällä välityksellä kuin noissa muissa - kannattaa tarkistaa, jos tuollaista on ostamassa.Sierra20is kirjoitti:Siis rumpujarrulliset doch 4x4 sierrat ovat viskolukolla varustettuja? Entäs mk1 nelivedot? Levyjarrulla varustetut kehikot niin joutuuko tehostimen vaihtamaan samalla ja miten käsijarru niissä on toteutettu?
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 04 Syys 2016 19:26
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Kiitokset näistä tiedoista. Hmm onko myös näitä zf kitkoja muissakin sierroissa kuin pelkästään is mallissa?
Törmäsin johonkin vanhaan ilmoitukseen jossa olisi 85 ghia kaasari ohcssa kitkalukko? Ja olis ollut halvalla myynnissä. Kitkalukon varmaan pystyy testaamaan kun perä nostaa ilmaan ja molemmat pyörät pyörii samaan suuntaan vai toimiiko sillei et yhen nostaa ilmaan?
Törmäsin johonkin vanhaan ilmoitukseen jossa olisi 85 ghia kaasari ohcssa kitkalukko? Ja olis ollut halvalla myynnissä. Kitkalukon varmaan pystyy testaamaan kun perä nostaa ilmaan ja molemmat pyörät pyörii samaan suuntaan vai toimiiko sillei et yhen nostaa ilmaan?
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Lukollisen perän on saanut lisävarusteena jolloin se on zf ja noita viskolukollisia on asenneltu kohta 30v rakentajien toimesta, joten yhtään ei voi enää olla varma, että mitä löytyy vanhasta autosta. Uskoisin kuitenkin, että ladon takaa et tule löytämään vahingossa lukkoperä-Sierraa. Kaikki markinoilla olevat on niin monen käden kautta kulkeneet, että yllätyksiä ei enää tule vastaan (välinpitämättömyyttä ehkä ).
Samaan suuntaan pyörimisestä tuo on helpoin todeta. Zf lukossa on kaksi tapia ristiin, kun katsoo akselitumpin reiästä sisään ja viskolukollisen yhtä pyörää nostamalla voi päätellä kanssa jotain. Se nimittäin pyörii vaivalloisesti viskoa vasten käsivoimin, kun on toinen rengas maassa ja vaihde päällä. Lisäksi laipallista 7" perää ei ole kuin viskollisena (minun tietääkseni), eli jos semmoinen tulee vastaan, niin siinä pitäisi olla lukko.
Samaan suuntaan pyörimisestä tuo on helpoin todeta. Zf lukossa on kaksi tapia ristiin, kun katsoo akselitumpin reiästä sisään ja viskolukollisen yhtä pyörää nostamalla voi päätellä kanssa jotain. Se nimittäin pyörii vaivalloisesti viskoa vasten käsivoimin, kun on toinen rengas maassa ja vaihde päällä. Lisäksi laipallista 7" perää ei ole kuin viskollisena (minun tietääkseni), eli jos semmoinen tulee vastaan, niin siinä pitäisi olla lukko.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 04 Syys 2016 19:26
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Voiko kitkalukon todeta myös samalla tavalla kuin viskon? Että yksi pyörä ilmassa pyörittäen? Olisi ehkä yksi sierra tiedossa missä olisi ehkä kitkalukko mutta omistaja ei ole ajanut sitä
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
On myös avoimia laipallisia 7" periä. Yhdessä Sierrassa mulla oli semmoinen. Laippavetarit oli abs:n takia ja lukottomuudenkin varmistin kurkkaamalla sisään.JyriN kirjoitti:Lisäksi laipallista 7" perää ei ole kuin viskollisena (minun tietääkseni), eli jos semmoinen tulee vastaan, niin siinä pitäisi olla lukko.
Sierra + HX35 Super
Focus
Focus
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Mielenkiintoista. Nuo laipalliset tumpit on eri mittaiset, kuin tökättävät perän sisään - johtuen juuri sen lukon vaatimasta tilasta. Fordin olisi siis pitänyt tehdä ihan tätä varten omat tumpit ja tuntien Fordin säästäväisyyden tämmöisissä asioissa, niin tuntuu vähän uskomattomalta. Oliko niiden tumppien lukkorenkaat kunnossa? Ts. tumpit eivät irronneet perästä vetämällä tai tulleet poikkeuksellisen paljon ulos ennen lukkorenkaan pysäytystä?Mikkovaan kirjoitti: On myös avoimia laipallisia 7" periä. Yhdessä Sierrassa mulla oli semmoinen. Laippavetarit oli abs:n takia ja lukottomuudenkin varmistin kurkkaamalla sisään.
En minä sano, etteikö noin voisi olla, mutta harvinainen tuon täytyy olla. Lisävarusteabsit oli alusta lähtien saatavilla XR4:seen ja varmaan muihinkin.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Mulla on tallin nurkassa yhdet 100mm laipoilla olevan perän tumpit, jotka kummatkin yhtä pitkiä. Ovat siis avoimesta perästä
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Tumpit ovat tietääkseni samat kuin Scorpion lukottomassa 7,5" perissä joita varmastikin on tehty enemmän kuin lukollisia.JyriN kirjoitti: Mielenkiintoista. Nuo laipalliset tumpit on eri mittaiset, kuin tökättävät perän sisään - johtuen juuri sen lukon vaatimasta tilasta. Fordin olisi siis pitänyt tehdä ihan tätä varten omat tumpit ja tuntien Fordin säästäväisyyden tämmöisissä asioissa, niin tuntuu vähän uskomattomalta. Oliko niiden tumppien lukkorenkaat kunnossa? Ts. tumpit eivät irronneet perästä vetämällä tai tulleet poikkeuksellisen paljon ulos ennen lukkorenkaan pysäytystä?
En minä sano, etteikö noin voisi olla, mutta harvinainen tuon täytyy olla. Lisävarusteabsit oli alusta lähtien saatavilla XR4:seen ja varmaan muihinkin.
Ainakin 7,5" lukollisesta perästä käy tumpit 7" lukolliseen perään, joten luulisi lukottomassakin olevan samat mitat keskenään.
Lukkorenkaat oli kunnossa ja tumpit eivät liikkuneet. Saattaa mulla olla kuvakin tosta perästä avattuna jossain hyvässä jemmassa.
Sierra + HX35 Super
Focus
Focus
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Hyvä tietää, että nuo ovat tuolla tavalla yhteensopivia - en ole tuota aikaisemmin pannut merkille.Mikkovaan kirjoitti:Tumpit ovat tietääkseni samat kuin Scorpion lukottomassa 7,5" perissä joita varmastikin on tehty enemmän kuin lukollisia.
Ainakin 7,5" lukollisesta perästä käy tumpit 7" lukolliseen perään, joten luulisi lukottomassakin olevan samat mitat keskenään.
Lukkorenkaat oli kunnossa ja tumpit eivät liikkuneet. Saattaa mulla olla kuvakin tosta perästä avattuna jossain hyvässä jemmassa.
Nyt menee vähän ohi topikin, mutta kysytään silti: oliko lukottomassa 7,5" perässä olevat tumpit pienellä laipalla vai isolla? Lukollisissahan 7" perän laipat on sen 100mm ja 7,5" 108mm (tai näillä main, joka tapauksessa niin, etteivät käy päittäin). Jos isoon perään on laitettu pienet tumpit, niin hätäinen voisi päätellä suoraan, että on aina lukoton perä? Joka tapauksessa näiden Ford legojen kanssa on helppo mennä sekaisin.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
laitetaas ny vaikka tänne vaikka vähä menee ohi. täs ny yritän selvittää onko lukkoa omassa 7,5" perässä kun myyjä väittääs että olis ja voisin sanoa aika varmasti sanoa ettei ole. elikkä onko kellää vaiika kuvaa viskolukollisen peän sisuksista vai mistä sen tunnistais kun kaikki neljä pikkuratasta näkyy ja toista vetaria ku pyörittää niin toinen pyörii toiseen suuntaan. perä on peräisin scorppiosta ja 100mm laipoilla
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Tasauspyörästö ihan keskellä murikkaa ja yhtä pitkät tumpit = avoinsierain92 kirjoitti:laitetaas ny vaikka tänne vaikka vähä menee ohi. täs ny yritän selvittää onko lukkoa omassa 7,5" perässä kun myyjä väittääs että olis ja voisin sanoa aika varmasti sanoa ettei ole. elikkä onko kellää vaiika kuvaa viskolukollisen peän sisuksista vai mistä sen tunnistais kun kaikki neljä pikkuratasta näkyy ja toista vetaria ku pyörittää niin toinen pyörii toiseen suuntaan. perä on peräisin scorppiosta ja 100mm laipoilla
Tasauspyörästö enemmän toisella sivulla jolloin toinen tumpeista pitkä ja toinen lyhyt = alkup. viskolukko
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
duckworth kirjoitti: Tasauspyörästö ihan keskellä murikkaa ja yhtä pitkät tumpit = avoin
Tasauspyörästö enemmän toisella sivulla jolloin toinen tumpeista pitkä ja toinen lyhyt = alkup. viskolukko
lukotonhan se oli tyyppikilvestä viä tarkistin niin mk2 scorppion 2.0l 16v 4.27 välityksellä
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Totta, helppo on mennä sekaisin. Yhden 2.9 Scorpion purin joskus ja siinä oli 7,5" perä 100mm laipoilla. Ihan en täysin varmaks sano mutta on jäänyt semmoinen käsitys että 108mm laipat olisi vain 2wd Sierra Cossussa. Mulkkaricossussa saattaa olla kyllä kans, mutta niissä ei taas lukkoa ole.JyriN kirjoitti:
Hyvä tietää, että nuo ovat tuolla tavalla yhteensopivia - en ole tuota aikaisemmin pannut merkille.
Nyt menee vähän ohi topikin, mutta kysytään silti: oliko lukottomassa 7,5" perässä olevat tumpit pienellä laipalla vai isolla? Lukollisissahan 7" perän laipat on sen 100mm ja 7,5" 108mm (tai näillä main, joka tapauksessa niin, etteivät käy päittäin). Jos isoon perään on laitettu pienet tumpit, niin hätäinen voisi päätellä suoraan, että on aina lukoton perä? Joka tapauksessa näiden Ford legojen kanssa on helppo mennä sekaisin.
Sierra + HX35 Super
Focus
Focus
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Mun käsittääkseni se meni niin ettei varsinaisesti ole olemassa "2wd cossun" perää, vaan tuo 7½" 108mm laipoilla oleva lukollinen on TD Scorpion perä. Sitä on siis takaveto-cossuissa ja TD scorppareissaMikkovaan kirjoitti: Totta, helppo on mennä sekaisin. Yhden 2.9 Scorpion purin joskus ja siinä oli 7,5" perä 100mm laipoilla. Ihan en täysin varmaks sano mutta on jäänyt semmoinen käsitys että 108mm laipat olisi vain 2wd Sierra Cossussa. Mulkkaricossussa saattaa olla kyllä kans, mutta niissä ei taas lukkoa ole.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Fordin tiedotteen mukaan siiven perä on kyllä Scorpiosta (mallia ei sanota) MUTTA välitys on omansa.
Siltikin noi laipat vähän epäilyttää, joku 24v/TD Scorpion omistaja vois mitata omansa.
Ja ketjun aloittajan kysymykseen vois vastata että jos löytyy kunnossa oleva 7" kitkalukkoperä niin semmoinen vaan sinne. Yleensä maksavat vaan vähän reilummin. Itsellä on 7" viskoperä johon juuri vaihdoin viskonesteet mutta talven aikana se vaihtuu 7,5" perään.
Siltikin noi laipat vähän epäilyttää, joku 24v/TD Scorpion omistaja vois mitata omansa.
Ja ketjun aloittajan kysymykseen vois vastata että jos löytyy kunnossa oleva 7" kitkalukkoperä niin semmoinen vaan sinne. Yleensä maksavat vaan vähän reilummin. Itsellä on 7" viskoperä johon juuri vaihdoin viskonesteet mutta talven aikana se vaihtuu 7,5" perään.
Sierra + HX35 Super
Focus
Focus
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Laitoin joskus laaseriin td scorpparin murikan, oli pienillä laipoilla ja samalla välityksellä kun 2wd cossu.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 04 Syys 2016 19:26
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Unohtui tähän lisätä että rumpujarrullisiin 4x4 taka-akseleihin ei varmaan tarvitse mitään tehostimia tai osia muuttaa? Tai jos levyjarrulisen löydän niin riittääkö normitehostin jos etulevyjä ei muuta isommiksi? Tai jos se ei riitä niin mistä tehostin ja onko bolt on ja miten sähköt ja liitännät? Ja miten katsastushommissa?
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
Jos laitat taakse 253mm levyt ja etupää jää niille 240mm laikoille, saattaa ongelmaksi muodostua että sulla takana tehokkaammat hidastimet, takapää siis mahdollisesti lukkiutuu tiukoissa jarrutuksissa ennen etupäätä, ehkäSierra20is kirjoitti:Tai jos levyjarrulisen löydän niin riittääkö normitehostin jos etulevyjä ei muuta isommiksi? Tai jos se ei riitä niin mistä tehostin ja onko bolt on ja miten sähköt ja liitännät? Ja miten katsastushommissa?
Tohon sähkötehostimeen liittyen; Mk1 Sierrassa joudut leikkamaan tulipeltiä ja poraaman ne kaksi ylimääräistä reikää, jotkut lisää myös vahvikkeen tulipeltiin, itse en näin tosin tehnyt, ja toistaiseksi auto pysähtynyt ilman tulipellin notkumista... Etujarrujen putket sopii liittimiltään suoraan ja takajarruputkestä jää pois se alkup. paineenrajoitin ja joudut vaihtamaan liittimen jarruputkeen, kannattaa ehkä uusia koko jarruputki samalla.
Sähköt ei ole kovin kummoinen homma:
http://www.borehammer.net/abs_pumpun_kytkenta.htm
Tuossa siis ne olennaisimmat johdot selitetty, ABSit jää pois, joten konttorista riippuu alkavatko mussuttaa vai eivät. Itse ainakaan en hirveästi ole hekuttanut omaa tehostin/pääsylkkä-asennus leimalla.
Toinen aika hyvä vaihtoehto olisi käyttää 90-luvun etuveto-Escortin jarrupääsylinteriä, itsellä vielä kyseinen muunnos kesken, joten en lähde tässä kohtaa neuvoskelemaan ettei tule annattua väärää tietoa.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 04 Syys 2016 19:26
Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?
4x4 sierran takalevyt ovat siis tuonkokoiset helpoin olisi varmaan sitten löytää rumpujarrullinen versio niin ei tarvisi tehdä suuria muutoksia? tai riippuu missä hinnoissa taka akselit ja tuo pumppu on? Plus etulevyt ja satulat