


Onko se muuten normaalia että joskus (n. kerran kuukaudessa) kun auton sammuttaa niin sinne jää vielä flekti hetkeks pyörimään?
Eikös se oo siellä luukussa kuskin polven yläpuolella kojelaudan alareunassa.Billie kirjoitti:Entä mistä löytyy obd pistoke?
Ratin vieres vasemmallapuolella on se pieni lokero joka aukeaa alaspäin. Sen kun avaa niin yläreunas on sokea lätkä joka kääntyy alaspäin ja sen takana on pistokkeen reikä. Olipas vaikea selittää...Billie kirjoitti:Entä mistä löytyy obd pistoke?
On pimeenä.nestori kirjoitti:Toinen seikka, onko muilla mittaristo pimeä jos ajovaloja ei kytke käsin päälle? Saako esim. Elmconfilla säädettyä?
econetic kyselyihin en osaa vastata juurikaan mutta jos on kärrynvetoa tiedos niin hylkää econeticit... Niillä ei muistaakseni saa vetää kovin raskasta kärryä eli muista kattoa rek otteesta paljoko saa vetää.OrangeBurst kirjoitti:Hoblas!
Nyt tässä näyttää vahvasti käyvän niin että tuli todettua Fordinkin tekevän ihan hyviä autojaKahden Passatin ja V70 sekä yhden Väykän jäljiltä Mondeo on kyllä vetänyt pisimmän korren.. Siitäpä syystä rohkaistuin rekisteröitymään tänne ja kysymään asiantuntijoilta vinkkejä. Ihan en ole selvää vastausta vielä löytänyt...
1) 1,8 Econetic: 125hv näyttäisi olevan, mutta näitä on siis 125hv ilman econeticciä, onko siis kone ja loota sama, mutta tuo econetic on toteutettu ohjelmallisesti "ecomatic":ksi, että alemmilla kieroksilla on vähemmän poweria jne.. Vai onko kyseessä eri kone?
2) Onko tuossa econeticissä samat mahdollisuudet teho-optimointiin kuin muissakin? Lähinnä että saisi enemmän vääntöä ja voimaa, ei pelkästään alakierroksille vaan ylipäätäänkiin. Mikä se on sitten kytkimen kestävyys siinä vaiheessa?
3) Onko econeticin kytkin/massapyörä nopeammin kuluvaa kuin muissa? En huomannut koeajolla mitään sammumisen oireita tms mistä monet on kirjoittaneet, ehkä minä sitten luistatin kytkintä enemmän..Mutta tuntuisi että se on kovemmalla rasituksella kun tuntuu että joutuu vedättämään enemmän.
4) Mikäs on Fordin automaattilaatikon käyttöikä ja toimivuus aste? Volkkarin DSG tietyissä versioissa on aika vikaherkkä, samoin ensimmäisissä V70:ssä on ollu paljon häikkää. Mersussa tuntuisivat taas kestävän ilman ongelmia. Koeajolla 2.0 tdci -10 ajettu 280tkm, hyvin tuntui vaihtavan mutta tuntui heti ensimmäisen 50 metrin aikana pientä nykimistä tasakaasulla ajaessa, myöemmin en huomannut. Liekö johtunut siitä vai mistä.
5) Valikosta löytyy aux. heater, mutta park heater on sumealla eikä voi valita. Mutta tämänkö pystyi ohjelmoimaan toimivaksi? Mitähän maksaa noin suurin piirtein abouttis? Sekin on hieman epäselvää että onko tämä Fordin oma PA-lämmitin kaikissa mondeoissa/varustetasoissa?
6) Ajamassani Econeticissä moottorin lämpötilamittari seilasi nollaan ja keskelle? Ei liene normaalia mutta ominaisuus?
7) Mitäkä muuta tuommosesta alkupään mk4, vajaa 300tkm ajetusta kannattaa ottaa huomioon? Entä yli 300tkm? Mitä huoltoja pitäisi olla tehty? Onko ruoste paikkoja (katsomistani ei ainakaan ole silmiin osunut yhtään ruostejälkiä)
Kiitos vastauksista!
Omani hommasin 165tkm kohdalla ja oletan ainaki ettei siihenkään oo ennemmin vaihdettu öljyjä. Vaihdatin öljyt heti ja sitte 20tkm päästä uusiksi. sen jälkeen oon vaihtanu 50tkm välein. öljytilavuushan sielä on joku 8litraa mutta ropusta ei tuu ku 3-4litraa pois. eli vaan puolet vaihtuu kerralla jos ei tee huuhteluvaihtoa. Mutta oli tuo öljy senverran kallista etten malttanu sitä rueta tekemään. Ja ehdottomasti sitte fordin oma öljy sinne. Ja vaikka nyt tuntuu että laatikko pelaa niinkun kuuluu niin takaan että huomaat eron kun öljyt vaihdattaa.kromo kirjoitti:Tulipa käytyä kokeilemassa -08 farkku 2.0TDCi:tä josko moisen uskaltaisi hankkia.
Pari kysymystä nousi mieleen:
1. automaatin öljyt
Vehje siis 6v automaatti. Laatikko kyllä toimi ihan hienosti ja mukisematta niin D kuin S että manuaalipykälilläkin (pakki mukaanlukien) ilman hälyääniä taikka nykimisiä tai empimisiä. Huoltokirjasta (muutoin täydellinen) ei löydy merkintää laatikon öljynvaihdosta, eikä huolto-ohjelma sitä kaiketi sisälläkään. Mutta onko 200tkm liian myöhäistä aloittaa öljynvaihdot, vai ajaako ns. ikiöljyillä?
2. Convers+
Mittaristo pätkii. Video selventää, samalla kun mittaristo pimenee sammuu myös radio. Liike toki lupasi pistää kuntoon, mutta liekö yleinen vaiva?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/708 ... 112208.mp4
Muutenhan tuo oli varsin ok ajella, ja ennen kaikkea hyvin varusteltu aina xenoneista adaptiiviseen cruiseen, parkkitutkiin ja alcantarajakkaroihin (sähkösäätöinen kuskilla) ja lämmitettävään takapenkkiin. Kieltämättä herätti pienoista autokuumeen poikasta. Laatikon öljyt ja mittaristo onneksi hillitsee...
Eli voisi uskaltaa vielä vaihtaa... eihän näistä tietenkään kukaan voi takuuseen mennä. Kaipa noita laatikoita/venttiilikoneistoja saa tilaamalla.MJR18 kirjoitti:
Omani hommasin 165tkm kohdalla ja oletan ainaki ettei siihenkään oo ennemmin vaihdettu öljyjä. Vaihdatin öljyt heti ja sitte 20tkm päästä uusiksi. sen jälkeen oon vaihtanu 50tkm välein. öljytilavuushan sielä on joku 8litraa mutta ropusta ei tuu ku 3-4litraa pois. eli vaan puolet vaihtuu kerralla jos ei tee huuhteluvaihtoa. Mutta oli tuo öljy senverran kallista etten malttanu sitä rueta tekemään. Ja ehdottomasti sitte fordin oma öljy sinne. Ja vaikka nyt tuntuu että laatikko pelaa niinkun kuuluu niin takaan että huomaat eron kun öljyt vaihdattaa.
Voisi olla ihan pätkivä liitinkin, mutta eipä tuota osaa sanoa purkamatta. Ja toki sen liike laittaa kuntoon, en ole tuota vielä ostanut.MJR18 kirjoitti:Mittaristo ongelma näyttää aika hälyttävältä... En oo tuollasesta ainakaan kuullu mistään. Eihän siinä mitää jos liike sen kuntoon laittaa, mutta se kannattaa ottaa kirjallisena sitte. Voi olla aika kallis laittaa kuntoon.
Ei, kyllä se ihan suomeen on uutena myyty huoltokirjankin mukaan. Kaikki huollot tosiaan tehty merkkiliikkeessä, 2 omistajaa aiemmin.MJR18 kirjoitti:Onkohan tuontiauto kun on nuonkin kattavat varusteet? En oo ainakaa ennen kuullu että -08 olis adaptiivista vakkaria.
Mulla on 2009 -mallisessa adaptiivinen vakkari ja ko. vuoden hinnastossa se oli about 1800 €, ja vakkari oli muistaakseni koplattu mäkilähtöavustimen kanssa samaan pakettiin. Joka tapauksessa hinnakas...Ganiateri kirjoitti:Tuo adaptiivinen vakkari on maksanu vuonna 2008 melko paljon vs. Nyky päivänä. Olikohan jopa 4000e jos en väärin muista?
Itse vaihdoin 100tkm kohdalla mobil 3309 öljyt ja hyvin toiminut, kohta 180tkm ajettu.Ganiateri kirjoitti:Tuo adaptiivinen vakkari on maksanu vuonna 2008 melko paljon vs. Nyky päivänä. Olikohan jopa 4000e jos en väärin muista?
vaihteisto on Aisinin AWF21ja sama on käytössä esim Volvossa. Miksi pitää siis olla juuri fordin öljyä? Arpapeliä vanhojen öljyjen vaihto tuossa vaiheessa, joten kukaan ei osaa sanoa mitä käy