Tuli ostettua tuollainen transventtiili. Moottorin päällä lukee joku Torcue, en muista. 2 litrainen diesel, 55 kW. Eihän tuossa tehoja muutenkaan ole,mutta moottorin vääntökäyrä ei liene kuulu laskea niin jyrkästi kierroksilla, että nelosella ulostuelva teho on pienempi, kuin 5 vaihteella, esim 80 km/h vaihdissa.
Käytännössä vääntöä alkaa (vissiin ahdin herää) 2000 rpm kohdilla, mut 2500 loppuu, vaikka kuinka vinguttaisi. Kierroksia kone ottaa ihan normisti. Vai onko tämä ominaisuus, miksikään ei ole muuttunut 3000 km aikana.
Onks tossa mallissa ilmamassamittaria? koitin etsiskellä, mut ei sattunut silmiin. Jos se onkin sökö. Tietenkin lastuttaminen houkuttas hieman, varsinkin jos toi on tuollainen ihan uutenakin. Kuskin puolelta kuuluu pieni klonks, kun lähtee liikkeelle. Onks näissä vetarit mietn heikkoja rikkoontumaan?
Transit -01 55 kW, tehot hukassa
Re: Transit -01 55 kW, tehot hukassa
Tutkailin tilannetta. Ei siinä näy ilmamassamittaria missään. Otin ilmaputken irti ennen ahdinta, ja cruisailin hieman, korvakuulolla ahdinta tarkkaillen. Ahdin heräilee hyvin jo alle 2000 rpm, mutta 2500 jälkeen suhina vaimenee. Päätelmä on se, että kone ei saa keittoa riittävästi. Jokin rajoittaa, mutta mikä? Ruiskupumppu on piilossa muoviboksin alla. Ja lienee siitä ei sen enempää selkoa saa, sähköinen kun liene koko roska. Kysymys kuuluu siis, että mikä anturi, tms tuossa koneessa rajoittaa ruiskutusta? Tehot porrastuu pienemmäksi kuin veitsellä leikaten tuohon 2500 rpm:ään paikkeilla.
Re: Transit -01 55 kW, tehot hukassa
Löytykö tähän joskus vika? Hukkaportin letkuvuoto?