Neloskoppasta mondeota tässä vähän katsellut, ja muuten mukavan oloinen yksilö kiikarissa mutta flexifuel moottorilla. Itsellä ei mitään ajatusta ajella etanolilla, mutta onko tuossa normaali perus durateckiin verrattuna paljon eroa / huomioon otettavaa? Bensaa tankkiin ja menoksi? Oon nyt ollut hukkateillä toisen merkin kanssa jonkun aikaa, niin ei ole tuttua tekniikkaa ollenkaan tämä. Kaikki tyyppiviat, kokemukset, ajatukset ym ym kiinnostaa!
Ecoboostiin ei taida rahnat riittää..
Flexifuel vai nou?
Re: Flexifuel vai nou?
Itse ajelin 130000 km flexifuelilla. Moottorihan on kai vanha tuttu vapaasti hengittävä 2-litrainen todennäköisesti etanolia varten tietyiltä osin "vahvistettu" tai sitten ei.
Bensalla ajellessa ihan normi 2-litrainen. Ehkä desin, kaksi kulutti enemmän kuin edellinen pelkkä bensa-2-litraiseni. Etanolia kului 20 - 30 % enemmän.
Itse pidin lähes koko ajan 10000 km:n öljynvaihtoväliä, vaikka ajoinkin kylmimmät talvikuukaudet pelkällä bensalla. Mitään ongelmia pelkän etanolin tai siis E85:n kanssa ajellessa ei ollut vaikka oli pakkastakin joskus. Moottorissahan on sitten tehdasasennettu ihan oikea vanhan ajan lohkolämmitin.
Parasta oli tuntea hetken aina vanha kunnon bensanhinta, kun tankkasi alle euron litrahintaista polttoainetta. Toiseksi parasta oli se, että E85:sta ja normibensaa sai tietenkin sekoitella ihan miten lystäsi ja aina pelitti.
Bensalla ajellessa ihan normi 2-litrainen. Ehkä desin, kaksi kulutti enemmän kuin edellinen pelkkä bensa-2-litraiseni. Etanolia kului 20 - 30 % enemmän.
Itse pidin lähes koko ajan 10000 km:n öljynvaihtoväliä, vaikka ajoinkin kylmimmät talvikuukaudet pelkällä bensalla. Mitään ongelmia pelkän etanolin tai siis E85:n kanssa ajellessa ei ollut vaikka oli pakkastakin joskus. Moottorissahan on sitten tehdasasennettu ihan oikea vanhan ajan lohkolämmitin.
Parasta oli tuntea hetken aina vanha kunnon bensanhinta, kun tankkasi alle euron litrahintaista polttoainetta. Toiseksi parasta oli se, että E85:sta ja normibensaa sai tietenkin sekoitella ihan miten lystäsi ja aina pelitti.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Kiitoksia viestistä! Juolahti vielä mieleen, että mahtaako näissä olla remmi vai ketju jakopäässä? Tämä olisi 130tkm ajettu 2.0 ja vuosimallia 2011, facelift. Tietäisi katsoa, onko remmi jo vaihdettu vai onko heti edessä, vai tarviiko ollenkaan.
Olisiko tuohon linkin takaa löytyvään tietoon luottaminen? Ja muistan kyllä entisinä aikoina itsekin valinneeni moottorin mm. tuolla perusteella eli jakoketjulla. Nyt on 1.5 EcoBoost ekana hihnavetoisena
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto ... ondeo.html

http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto ... ondeo.html
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Faijalla oli tuollainen neloskoppainen Mondeo 2.0 Flexifuelilla. Ajoi sillä reilut 4-vuotta kesät talvet pelkällä 85E:llä ja ongelmitta. Keskikulutukset kaupunkipainoitteisella ajolla n kympin hujakoilla. Ja naureskeli bioetanolin edullista hintaa aina tankatessaan 

Mondeo 2.0 flexif 2011 ollut 5 vuotta, 105tkm
- re85:llä kesälläkin toisinaan käynnistysongelmia, mutta kun käynnissä toimii hyvin ja antaa selvästi (+20hv?) lisää tehoa
- meillä osittainen katkoajo saattaa vaikuttaa (siksi diesel ei tule kysymykseen)
Ottaisin kyllä toisenkin kerran flexifuelin, lisäteho sen verran selvä vaikka kulutus kasvaakin myös.
Autossa ei teknisiä ongelmia ole juuri ollut (oikea taittuva sähköpeili jumittunut, ovien alatiiviste pakkasilla irronnut ja takalyhdyn puolikas (led) kerran vaihdettu)
Autossa ketju
- re85:llä kesälläkin toisinaan käynnistysongelmia, mutta kun käynnissä toimii hyvin ja antaa selvästi (+20hv?) lisää tehoa
- meillä osittainen katkoajo saattaa vaikuttaa (siksi diesel ei tule kysymykseen)
Ottaisin kyllä toisenkin kerran flexifuelin, lisäteho sen verran selvä vaikka kulutus kasvaakin myös.
Autossa ei teknisiä ongelmia ole juuri ollut (oikea taittuva sähköpeili jumittunut, ovien alatiiviste pakkasilla irronnut ja takalyhdyn puolikas (led) kerran vaihdettu)
Autossa ketju
Tuliko koviin hintoihin tuo takavalo? Itsellä ei ole koskaan ledejä vielä ollut, olen vain kuullut kauhutarinoita lähes tonnin rempoista kun jarruvalo ei ole enää toiminut, siinä vaiheessa kelpaisi se polttimomallinen valo ainakin mulle