Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kysyisin taas tuosta 1.1 -87 Fiestasta, että miksi sitä kaasua pitää joskus pumpata niin perkeleesti, ennen kuin se lähtee käyntiin ?!
Mitä kylmempi ilma, sitä enemmän saa pumpata ja jos lämpötila menee jonnekin -10...-15 asteen tietämille, tulee ongelmia saada ollenkaan käymään.. (siis ilman lohkaria)! Onko tää jokin tyypillinen vika?
TeRoK kirjoitti:Eikä sitä polkea kuulukaan( jos se siison kaasari kone) vaan pari kertaa polkasta hitaasti pohjaan jolloin ryypin pitäs mennä päälle.
SiiS TäH? Mikä on siison kaasari?
Ajattelin et siinä olisi jokin kiihdytyspumppu, joka ruikkis lisää bensaa polettaessa...mut ei oo eka kerta kun en tiedä asiasta mitään..
yleensä suht hyväkuntoisessa fordissa ei pidäkkään painaa kaasua startatessa..
mutta sitten on näitä väljiä joissa saa polkea kuin ..
omat yleensä kuuluu jälkimmäisiin..
janzamar kirjoitti:yleensä suht hyväkuntoisessa fordissa ei pidäkkään painaa kaasua startatessa..
mutta sitten on näitä väljiä joissa saa polkea kuin ..
omat yleensä kuuluu jälkimmäisiin..
Siis on kaasari Kirjotus vihree...
Mutta joo. jos kaikki on kunnossa niin pitäs pari kunnon polkasua riittää jolloin kiihdytyspumppu ruittaa vähän ainetta koneelle ja myöskin se ryyppy kytkeytyy päälle. Jos sitä polkee kokoajan niin saattaa se ryyppy mennä pois päältä.
Kyllähän kunnon auto lähtee käyntiin vielä -42 pakkasessa ilman lämmitystä! 8)
Mullakin lähti kerran, kiehutti 5 kertaa ennenkuin nesteet suli, onneksi kansi kesti!
jype kirjoitti:
yleisesti ottaen taitaa kaasarivehkeet lähteä paremmis pakkasesta kuin ruiskuvehkeet jos vaan kaasari kunnossa, tietysti voortissa on poikkeuksia
noh noh, mulla sitten on ollut ne poikkeustapaukset.
Yleisesti, kylmä kone lähtee parhaiten käyntiin kun..
Polkaistaan muutamankerran kaasu pohjaan. (huikkaa kiihdytyspumpulla)
Jalka pois kaasulta, ja startataan.
Hörähtää käymään ja/tai sammuu, sama toistetaan ja kaasua painetaan VAROEN (annetaan vaan vähän happea.)
Tätä on hyvä harjoitella pakkasessa autolla jossa on tuplat eikä ryyppyä.