Pumpaten liikenteeseen.. ??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Pumpaten liikenteeseen.. ??

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

Kysyisin taas tuosta 1.1 -87 Fiestasta, että miksi sitä kaasua pitää joskus pumpata niin perkeleesti, ennen kuin se lähtee käyntiin ?!
Mitä kylmempi ilma, sitä enemmän saa pumpata ja jos lämpötila menee jonnekin -10...-15 asteen tietämille, tulee ongelmia saada ollenkaan käymään.. (siis ilman lohkaria)! Onko tää jokin tyypillinen vika?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

siksi luultavasti että sulla ei toimi ryyppy kunnolla?. tai siis fiestassasi ei toimi.

noh, vaikka toimiskin niin se on vähän niinkuin ominaisuus vanhemmissa kaasarilla varustetuissa fordeissa, ettei lähe kylmänä hyvin käymään kylmässä
:?
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

mitäs vittua sierra(sillon ku se oli viel porukoitten) lähti laakista 29 asteen pakkasesta käymää :shock:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Eikä sitä polkea kuulukaan( jos se siison kaasari kone) vaan pari kertaa polkasta hitaasti pohjaan jolloin ryypin pitäs mennä päälle.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

TeRoK kirjoitti:Eikä sitä polkea kuulukaan( jos se siison kaasari kone) vaan pari kertaa polkasta hitaasti pohjaan jolloin ryypin pitäs mennä päälle.
eiii välttämättä.
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

TeRoK kirjoitti:Eikä sitä polkea kuulukaan( jos se siison kaasari kone) vaan pari kertaa polkasta hitaasti pohjaan jolloin ryypin pitäs mennä päälle.
SiiS TäH? Mikä on siison kaasari?
Ajattelin et siinä olisi jokin kiihdytyspumppu, joka ruikkis lisää bensaa polettaessa...mut ei oo eka kerta kun en tiedä asiasta mitään.. :?
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

Jossain kaasari Corollis pitää painaa kaasu kerran pohjaan, jolloin ryyppy menee päälle..
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

yleensä suht hyväkuntoisessa fordissa ei pidäkkään painaa kaasua startatessa..
mutta sitten on näitä väljiä joissa saa polkea kuin .. :lol:
omat yleensä kuuluu jälkimmäisiin..
ei sieltä mitään junia t...
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

janzamar kirjoitti:yleensä suht hyväkuntoisessa fordissa ei pidäkkään painaa kaasua startatessa..
mutta sitten on näitä väljiä joissa saa polkea kuin .. :lol:
omat yleensä kuuluu jälkimmäisiin..
Missä on väljää, kaasuttimessa?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

sielläpä se väljä yleensä löytyy.
korjaus-sarja kaasariin saattaa riittää,mutta helpompaa taitaa olla vaihtaa koko kaasari,luulis noita löytyvän.
ei sieltä mitään junia t...
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

Varmastikin noita löytyy, jos tarvetta tulee. Täytyy kattoa miten tilanne kehittyy talven lähestyessä. :?

Mitä tuo aiemmin mainittu siison -kaasari tarkoittaa?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

:lol: Siis on kaasari :wink: Kirjotus vihree...
Mutta joo. jos kaikki on kunnossa niin pitäs pari kunnon polkasua riittää jolloin kiihdytyspumppu ruittaa vähän ainetta koneelle ja myöskin se ryyppy kytkeytyy päälle. Jos sitä polkee kokoajan niin saattaa se ryyppy mennä pois päältä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllähän kunnon auto lähtee käyntiin vielä -42 pakkasessa ilman lämmitystä! 8)
Mullakin lähti kerran, kiehutti 5 kertaa ennenkuin nesteet suli, onneksi kansi kesti! :D
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

Jaakko85 kirjoitti:siksi luultavasti että sulla ei toimi ryyppy kunnolla?. tai siis fiestassasi ei toimi.

noh, vaikka toimiskin niin se on vähän niinkuin ominaisuus vanhemmissa kaasarilla varustetuissa fordeissa, ettei lähe kylmänä hyvin käymään kylmässä
:?
yleisesti ottaen taitaa kaasarivehkeet lähteä paremmis pakkasesta kuin ruiskuvehkeet jos vaan kaasari kunnossa, tietysti voortissa on poikkeuksia
tuning sucks
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jype kirjoitti: yleisesti ottaen taitaa kaasarivehkeet lähteä paremmis pakkasesta kuin ruiskuvehkeet jos vaan kaasari kunnossa, tietysti voortissa on poikkeuksia
noh noh, mulla sitten on ollut ne poikkeustapaukset.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Yleisesti, kylmä kone lähtee parhaiten käyntiin kun..
Polkaistaan muutamankerran kaasu pohjaan. (huikkaa kiihdytyspumpulla)
Jalka pois kaasulta, ja startataan.
Hörähtää käymään ja/tai sammuu, sama toistetaan ja kaasua painetaan VAROEN (annetaan vaan vähän happea.)

Tätä on hyvä harjoitella pakkasessa autolla jossa on tuplat eikä ryyppyä. :wink: :lol: :lol:
Vastaa Viestiin