Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Näillä ohjeilla päivittyi facelift 2.0 TDCI 115 --> 163 heppaiseksi. On aivan eri auto nyt Tarkennuksena ohjeeseen, että ainakin itselläni IDS 86.00 versiolla ei onnistunut, mutta 86.04 päivityksen asentamisen jälkeen toimi heittämällä.
Morjens! Auton vaihto ois edessä, ja pari vaihtoehtoa ois jäljellä ja toinen niistä(se kiinnostavin) ois 2013 vuoden Mondeo farmarina.
Vaihtoehtona ois Ford Mondeo 1.6 TDCI Econetic Titanium-varustelulla. Nettiä selanneena ei hirveesti oo löytyny käyttäjä kokemuksia juuri kyseisestä moottorista.... Tarkotuksena ois kuskata kahta aikusta ja paria lasta ja koira kylkeen. Nyt jos ois juuri tälle koneelle/mallille käyttökokemuksia niin olisin erittäin kiitollinen! Tiedän sen ettei ole mikään raketti ja mitään sukkulaa en ole ostamassakaan, nykyisessä kyllä riittää paukkuja, mutta samalla käy myös pyörre tankissa, joten kyllä sitä kerkee hiukan rauhallisemmallakin tahdilla...
Eli löytyskö kokemuksia?!?
NiceMan kirjoitti:Eiköhän tuo kone ole ihan ok kun kiirettä ei ole mihinkään =)
Itse vaan tykkään että auto kiihtyy edes tänään eikä vasta kun aurinko nousee.
Olisiko isompi moottorinen sitten niin paljon kalliimpi...
Joo, lähinnä itse itselleni vastaten, vaikka sen ties, että on melko mopo, niin se oli vielä vähän enemmän Kävin koeajaan kyseistä autoo ja kone vaihtoehtoo, suosiolla isommalla myllyllä varustettua ehtimään...
Sattumalta löysin tuolta ohjeet miten pääsee käsiksi Mondeon piilossa olevaan diagnostiikkavalikkoon esim. vikaakoodit lukemaan sekä miten ärsyttävän turvavyön äänen saa vaiennettua. Onko foorumilla kokemusta toimivatko nuo kikat ja onko niiden kokeilemisessa mitään riskiä? Sivulla on disclaimerina "Performing this procedure may cause permanent damage to your car. Do this at your own risk! We are not responsible for any loss or damage.".
Näkyykö tuolta valikosta mikäli vanhoja, ei aktiivisia, vikakooja on tallessa? Ihan katsastusta ajatellen...
Tuli viikonloppuna kokeiltua nämä kikat, kun pienen googlailun jälkeen totesin ettei noissa ole riskiä. Ja auto toimii edelleen Ei näkynyt vikakoodeja ja turvavyön summeri vaikeni.
Osaako joku sanoa, että mitkä ne valot on mitkä on siinä umpiossa heti xenon polttimoiden vieressä. Ja kyseessä ei ole pitkät valot vaan ne mitä tarkoitan on jotkut H1 varustetut polttimot. Ne pystyy vaihtamaan ihan siitä sivusta siinä on joku pyöreä luukku umpion sivussa. Yritin saada niitä tänään palamaan mutta en saanut niitä mistään päälle. Rupesin sitten miettimään, että meneekö ne sitten vasta päälle jos xenon poltin hajoaa ettei tartte ihan pimeillä valoilla ajaa. Vaikeasti selitetty
Nyt kun syksy rupeaa saapumaan ja illat/aamut pimenemään, niin onko kuinka moni asennellut Mondeoon lisävaloja ja millaisiin asennuksiin olette päätyneet??
Tiedän ettei Mondeon keulaan mitkään valot oikein sovi, mutta näillä kilometrillä pitää ajatella turvallisuutta, ei niinkään ulkonäköä. Onko puskurin sisällä rautaa yhtään vai onko keula vaan pelkkää muovia ja jotain styroksia? Itsestä tuntuu että rekisterikilpi telineellä valot jää melko alas. Kokemuksia/vihjeitä kaipailen!
Hyvä kikka lisätä valotehoa, on puhdistaa umpiot kaikesta liasta, esim. dieselinnoesta.Hiero hammastahnaa
umpioihin anna kuivua kunnolla, tee tämä vaikka illalla, anna kuivua yönyli.Aamulla pese tahna pois vedellä.
Umpiot on paljon kirkkaammat toimenpiteen jälkeen.Eikä tee pahaa käsitellä takavalot samalla metodilla.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
anon1 kirjoitti:Hyvä kikka lisätä valotehoa, on puhdistaa umpiot kaikesta liasta, esim. dieselinnoesta.Hiero hammastahnaa
umpioihin anna kuivua kunnolla, tee tämä vaikka illalla, anna kuivua yönyli.Aamulla pese tahna pois vedellä.
Umpiot on paljon kirkkaammat toimenpiteen jälkeen.Eikä tee pahaa käsitellä takavalot samalla metodilla.
Mites tää nyt sitten käytännössä menee ? Meen tonne parkkipaikalle hammastahnan ja rätin tai kiillotuslaikan kanssa ja hieron ilmeisesti niiden lamppujen muovipäällyspintoihin hammastahnaa, kuinkas paljon ja pitkään, onkos tahnan merkillä väliä, perus pepsodent vai joku valkaisuaine ?
Ja aamulla pesen pois ja käykös se myös tuulilasiin. ettei naapurit pidä entistä hölmömpänä, kuullostaa vähän Pirkka-niksiltä, ettei lähde loputkin kirkkaudet..?
^ Jos on oikeaa tarvetta lisävaloilla, niin ei nuo perusvalot kovin kummalliset ole vaikka kuinka pistäis pepsodenttia pintaan Motonetista ja muualta saa tuohon tarkoitukseen tehtyä tahnaa, joka ei pitäisi sisältää hammastahnaa ja löytyy ohjeet sisältä
tursas kirjoitti:
Mites tää nyt sitten käytännössä menee ? Meen tonne parkkipaikalle hammastahnan ja rätin tai kiillotuslaikan kanssa ja hieron ilmeisesti niiden lamppujen muovipäällyspintoihin hammastahnaa, kuinkas paljon ja pitkään, onkos tahnan merkillä väliä, perus pepsodent vai joku valkaisuaine ?
Ja aamulla pesen pois ja käykös se myös tuulilasiin. ettei naapurit pidä entistä hölmömpänä, kuullostaa vähän Pirkka-niksiltä, ettei lähde loputkin kirkkaudet..?
Useimmat asiat ovat vapaaehtoisia, jos rautalangasta täytyy taivuttaa, niin homma on ilmeisesti ylivoimainen.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
Ganiateri kirjoitti:^ Jos on oikeaa tarvetta lisävaloilla, niin ei nuo perusvalot kovin kummalliset ole vaikka kuinka pistäis pepsodenttia pintaan Motonetista ja muualta saa tuohon tarkoitukseen tehtyä tahnaa, joka ei pitäisi sisältää hammastahnaa ja löytyy ohjeet sisältä
Tämä mun kikka on lähes ilmainen, umpioiden kirkastukseen. Jos ne valot on niin huonot, kannattaako niihin
satsata lähes 20 euroo.Onko siinä mitään järkeä.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
Ganiateri kirjoitti:Tietääkö joku kuinka jäykät (NM) Hatchback mondein takaluukun kaasujousrt on? Hirveen raskas nostaa tällä hetkellä.
Eikös sen kaasujousen idea ole se, että on hieman raskas painaa luukku kiinni ja sitten nousee lähes ittekseen ylös. CRCeetä tai vastaavaa voi koittaa aluksi sinne liikkuviin osiin. Ja jos ne on lopussa, niin uudet kaasujouset maksaa semmonen 40 € kipale ja vaihtoon menee aikaa 5 min.
^ ongelmana juuri tuo kun on raskas nostaa ja pitaa saattaa kiinni ettei pamahda. Jaykkuutta kyselin, kun bongasim ns. Yleismallin kaasujousia, mutta parilla kympilla sai myos OEM osaa kpl.
Ganiateri kirjoitti:^ ongelmana juuri tuo kun on raskas nostaa ja pitaa saattaa kiinni ettei pamahda. Jaykkuutta kyselin, kun bongasim ns. Yleismallin kaasujousia, mutta parilla kympilla sai myos OEM osaa kpl.
To do listaan..
Bilteman luettelossa ne on 24,90 MK3:seen, ottaisin mukaan vanhan ja vertaisin mittoja..
Ganiateri kirjoitti:Auttoikin melko paljon, kun pisti WD-40 jousiin. Nyt jopa nostaa pikkaisen ilman vastuksen tuntua
Juuri näin eli öljytään, luukun saranat, kaasujousen päätynivelet ja valuttaa sitä ainetta sinne kaasujousen männän sisään...putsausta...tekohengitystähän se on verrattuna uusiin jousiin...
Mistä te ootte nostanu hallitunkilla omaa neloskoppastanne etupäästä? En voi muuta sanoa ku että on onnettomasti suunniteltu. Kolmoskoppases oli pitkittäis palkki hyvin siinä mutta nyt se on paljo kauempana enkä meinaa millään ylettyä pitkällä bahcon tunkillakaan ku ottaa jo helmaan kiinni tunkki. Perästähän saa farmarin ainaki koko perseen ilmaan nätisti ku laittaa keskelle apurunkoa tunkin.
Ja kyllä luin jo omistajan käsikirjaakin missä näkyy hyvin se mihin se auton oma tunkki tulee ja siinä näky myös se hallitunkin paikka mut se kuva oli kyl niin paska että mä en ainakaan älynny mihin kohtaan se kuuluu laittaa. Kesällä jo laitoin suoraan siihen kohtaan tunkin alle mihin auton omakin kuuluu laittaa mutta tuntuu että se menee siitä "länään".
Mä nostelin siitä eturenkaan takaa roiskeläpän edestä välistä, kun näkyy tukevan pultin alapää alapuolelta, oiskohan nimeltään apurungon kannake, kumi on jo tunkissa välissä, samanlainen on Mk4:ssa..., kääntää vähän pyöriä ellei saa tunkkia alle..., jos helmoihin koskee, ne lähtee heti ruostumaan..