mondeo v6 kirjoitti:Moi, olen lueskellut tämän ketjun kahteenkin kertaan läpi. Välillä ajatuksen kanssa ja välillä vähän sinnepäin.
Nyt olis tarkoitus vaihtaa toi nykyinen mondeo uudempaan. Olen vähän katellut tuommoista 2.0 tdci koneella olevaa 140 hv versiota, manuaali vaihteistolla.
Onkos noissa ollut miten paljon vikoja (suuttimet, kaksoismassat, kytkimet, jotain muuta?) Ajattelin hommata jotain -08-10 mallia olevaa 200-250tkm ajettua farmarikorista (koirien takia).
Jos jollain on kokemusta käytännön suorituskyvystä mk3 2.5 v6 vs mk4 2.0 tdci 140 hv, niin mielellään omakohtaisia kokemuksia tänne.
Tiedän että ei ole kovin hyvät vertailu kohteet keskenään, dieselissä paljon enemmän vääntöä, mutta kuitenkin.
Jos rahat riittäisi, niin ostaisin ihan suosiolla 2.5t koneella tai 175 hv dieselillä, mutta tällä hetkellä ei varaa laittaa niin paljoa rahaa autoon.
Aivan nurkka-ajoon ei kannata uutta dieseliä hommata, talvella tulee hiukkassuodattimen
kanssa helposti pulmia. Samoin webasto alkaa vaatia ylimääräistä huoltoa jos käyttöjaksot
jäävät kovin lyhyiksi. Tämä koskee siis kaikkia merkkejä. Omassa autossa olen
huomannut, että jos pakkasta on yli 15 astetta, niin 6. vaihdetta ei kannata käyttää
kun ei lämpö tahdo riittää regenerointiin. Pohjoisempana kannattaa ehkä laittaa pahveja keulaan.
Tässä autossa ei ole ollut webaston kanssa vielä ongelmia, tosin ei suostu lämmittämään kuin
tasan 30 min (ehkä akun säästämiseksi). Aika voisi olla esim 40 min.
Joku kyseli tuossa ylempänä, miksi lämmiittimen valinnat eivät ole aktiivisina Convers+ -näytössä.
Kyllä niiden pitäisi olla (joku vika päällä?). Setup-kohdassa on valinta, josta voidaan sallia webaston automaattikäyttö ajon aikana. Tätä olen käyttänyt vasta kovemmilla pakkasilla.
Kulku kyllä riittää 140 hp versiossa, tosin paikaltaan auto tuntuu lähtevän vähän laiskasti..
toki kokoa ja painoa on. Erityisesti maantieajossa auto on hyvä ja taloudellinen.
dr