Joensuussa ensihuolto Hartikaisella 216€wiljis kirjoitti: Missä paikassa teit tuon ensimmäisen huollon?

Joensuussa ensihuolto Hartikaisella 216€wiljis kirjoitti: Missä paikassa teit tuon ensimmäisen huollon?
Kummisedällä oli sama vika. Ainut että koukku ei tullu edes kotona 'ensiesittelyssä' pihallejanik kirjoitti: Eipä oo tuokaan ollu avuks, varmaan eniten just tällä kombolla tullu testattua. Kyllähän siinä jotain vikaa on ollu, ku ekassa huollossaki ton moduulipäivityksen ovat tehneet. Sain jo huomiseks uuden huollon ja annoin ohjeeks testata koukun toimintaa useemman kerran, että sais todellisen syyn selville, eikä korjattais vain syiden seurauksia.
Auto on nyt kotiutunu huollosta ja moduuli (boksi) vaihettu tähän minunkin autoon. Kuulemma "tyyppivika" ja paljo on noita jouduttu huoltamaan, vaikka jostain syytä ensimmäistä kertaa aikaa varatessani tuota asiaa ei haluttu myöntää. Huollon tiskillä sanottiin myös, että: "Uus juttu näissä Mondeoissa ja saa nähä miten nää Suomen olosuhteita kestää". Pistää vaan mietityttämään, jos noin todetaan jo merkkihuollossa. En ois varmaan ottanu tollasta koukkua ollenkaan, jos oisin tienny. Jospa tää uus mooduli nyt toimis. Onhan mutta tässä tietty vielä vähintään pari vuotta takuuta jäljellä ja hirveesti ylimäärästä aikaa käyttää autoa tuon takia huollossaMJR18 kirjoitti: Kummisedällä oli sama vika. Ainut että koukku ei tullu edes kotona 'ensiesittelyssä' pihalleSille vaihtoivat suosista uuden boksin. Sillä koukku tuli kuntoon.
näistä kuljettajan avusteista en voi olla kertomatta vaikka ei liity fordeihin kyse uus mb tuttava pysähtyi jutteeleen mun kanssa päästi turvavyön irti auto liikkui vielä niin sepä nappasi pasennon pääle karmee kolaus volkkarilla se voi estää auton liikkumisen tietyllä nopeusalueellaTaksiMondeo kirjoitti:Oon kyllä yllättynyt siitä, miten paljon Ford:n (Mondeon) insinöörit on jaksaneet miettiä erilaisia kuljettajaa helpottavia pieniä yksityiskohtia. Tänäänkin tuli todistettua yhtä hienoa ominaisuutta, jota ei mun Ex-Volvosta löytynyt, nimittäin se jos sulla on "Max A/C"-tila (laittaa lämpötilan kylmimpään asetukseen, kiertoilman päälle ja tuulettimen täysille) ilmastoinnissa päällä ja sun autoon on Bluetoothilla kytketty puhelin ja alat soittamaan tai vastaat, osaa auto automaattisesti pienentää tuulettimien tehoa sopivaksi keskustelua varten...todella näppärä ominaisuus.
Tämä on hyvä ominaisuus, mutta Volvon jälkeen itseäni korpee se, että Max A/C täytyy laittaa käsin päälle. Volvossa ei mitään Max A/C -tilaa ollut erikseen, mutta auto osasi itsekseen viilentää itsensä täysillä, jos sisätila oli kuuma, niinkuin automaatti-ilmastoinnin mun mielestä pitäis...TaksiMondeo kirjoitti:Oon kyllä yllättynyt siitä, miten paljon Ford:n (Mondeon) insinöörit on jaksaneet miettiä erilaisia kuljettajaa helpottavia pieniä yksityiskohtia. Tänäänkin tuli todistettua yhtä hienoa ominaisuutta, jota ei mun Ex-Volvosta löytynyt, nimittäin se jos sulla on "Max A/C"-tila (laittaa lämpötilan kylmimpään asetukseen, kiertoilman päälle ja tuulettimen täysille) ilmastoinnissa päällä ja sun autoon on Bluetoothilla kytketty puhelin ja alat soittamaan tai vastaat, osaa auto automaattisesti pienentää tuulettimien tehoa sopivaksi keskustelua varten...todella näppärä ominaisuus.
Itseäni se taas lähinnä ärsytti ja yleensä pienensinkin käsin tuulettimen voimakkuutta. Tummat nahkakenkit oli/on muutenkin niin tulikuumat, että yleensä jos auto on seissyt lämpimässä niin laitan auton ennakkoon päälle viilennykset täysille ja tulen istumaan valmiiksi viileään autoon..sit jos hetkellisesti tarvii lisää viileyttä, on MAX A/C erittäin hyvä toimintoJuffe kirjoitti: Tämä on hyvä ominaisuus, mutta Volvon jälkeen itseäni korpee se, että Max A/C täytyy laittaa käsin päälle. Volvossa ei mitään Max A/C -tilaa ollut erikseen, mutta auto osasi itsekseen viilentää itsensä täysillä, jos sisätila oli kuuma, niinkuin automaatti-ilmastoinnin mun mielestä pitäis...
akk1965 kirjoitti:Täytyy kyllä kehua tämän pitkien tavaroiden kuljetuskykyä: 3,2 m pitkät jalkalistat mahtuvat autoon, että takakontin saa kiinniEikun vaan suksiluukun läpi ja apukuskin jalkatilaan toinen pää.
Tuon peruutuspeilin takana olevan muovin hälyäänen itse vaimensin tunkemalla sinne tyhjään tilaan vaahtomuovia. Takuukorjaukseen en tuon vuoksi jaksa autoa viedä.Kettu kirjoitti: No, hälyääntä kuuluu toki tuosta peilin yläpuolella olevasta muovikasasta, mutta tämä kuuluu selvästi
koneen puolelta.
Mulla oli V40 vaaleilla nahkapenkeillä. Lämpenivät kyllä reilusti. Lisäksi telkkarin asetuksissa oli valinta kuinka nopeasti puhallin puhaltaa yleensä. Tiputin tämän pienemmälle asetukselle, niin olin hyvin tyytyväinen ilmastointiin. Siltikin puhalsi täysillä tarvittaessa. Max A/C voisi olla Fordissa fyysisenä nappina, jos sitä kerran itse tulee käyttää.TaksiMondeo kirjoitti: Itseäni se taas lähinnä ärsytti ja yleensä pienensinkin käsin tuulettimen voimakkuutta. Tummat nahkakenkit oli/on muutenkin niin tulikuumat, että yleensä jos auto on seissyt lämpimässä niin laitan auton ennakkoon päälle viilennykset täysille ja tulen istumaan valmiiksi viileään autoon..sit jos hetkellisesti tarvii lisää viileyttä, on MAX A/C erittäin hyvä toiminto
Mulla tässä Trend-mallissa se onkin ihan fyysisenä nappina.Juffe kirjoitti: Max A/C voisi olla Fordissa fyysisenä nappina, jos sitä kerran itse tulee käyttää.
Kyllä sen huomaa, jos vetareissa vikaa; (enemmän) kaasua annettaessa etupää ravistaa, ja tuntuu ettei auto oikein kiihdy mihinkään (vrt. kytkimen luistaminen)Kettu kirjoitti:^Diesel 150 hp manuaali.
Yritin täällä mennä huoltoon, pari paikkaa käytiin kattomassa, mutta ei viivytä riittävän kauan, että olisi löytynyt aikaa.
Suomessa sitten. Huolto jo tilattu.
Eiköhän tuo silloin selviä.
Jotenkin itellä ajatus on niissä vetareissa, kun tuo vika on ilmennyt juuri tiukkojen mutkien alamäkiajossa.
Siis tollaisia ahtaita rännejä, jossa mopot mahtuvat toisensa ohittamaan, mutta autot ei.
No sanoisin että jos akku on kunnossa (kun noita viallisiakin on ollut), webasto toimii niissä rajoissa missä muillakin merkeillä. Eli ongelmia tulee, jos webastoa käyttää useamman kerran päivässä, ja ajomatkat ovat lyhyitä.agfa kirjoitti:Akku- ja webasto-ongelmista lukeneena pohdin onko Mondeo sittenkään järkevä valinta, sillä sähköpistoketta ei ole käytettävissäni. Eli pystyykö webastoa käyttämään ilman säännöllistä lisälataamista?