Eskon tasauspyörästössä häikkää?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Mieihe
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Heinä 2005 10:03

Eskon tasauspyörästössä häikkää?

Viesti Kirjoittaja Mieihe »

Kiihdyttäessä auto puoltaa/vetelee joskus oikealle. Ilmiö tapahtuu yleensä kun kytkimen painaa pohjaan vaihdetta vaihtaessa. Ilmiö tapahtuu joskus myös kaasua löysättäessä. Onko vika tasauspyörästössä vai muualla ja minkälainen remontti edessä? Kiitos!

"Eskosta ei puutu ominaisuuksia"

-S-
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

ei välttämättä ole siellä vika. aurauskulmat, renkaat ja tie vaikuttavat aika paljon siihen.

mulla on kunnolla kaasuttaessa auto vetää oikeaan päin kun aurauskulmat on viturallallallaan. ja sitten kun on 195 leveet gummit niin ne tykkää jo leikkiä urissa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Yhdessä Eskossa veteli kovassa kiihdytyksessä toisaalle ja löysätessä kaasua taas toisaalle. Vika oli alatukivarren etupuslassa (helassa)! 8)
nestori
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Monteonisti kirjoitti:Yhdessä Eskossa veteli kovassa kiihdytyksessä toisaalle ja löysätessä kaasua taas toisaalle. Vika oli alatukivarren etupuslassa (helassa)! 8)
Sama homma mulla orionissa, rauhottu kovasti kun vaihto ehjät puslat.
Kuga PHEV
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

kyllä kyllä. Tuosta "ominaisuudesta" pääsee alatukivarsien puslien vaihdolla, niinkuin jo on mainittukin.
Mieihe
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Heinä 2005 10:03

Viesti Kirjoittaja Mieihe »

Kiitti tiedosta! Taitaa olla puslat lopussa. Onko helppoa itse vaihtaa ne puslat?
nestori
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Täytyy sanoa, että en ite enää paljon muista ko. toimenpiteesta mitään muuta kuin että siinä taisi olla vastassa yksi vääränkäden kierteellä oleva mutteri mitä sitten koitettiin toki ensin vängätä auki normaaliin tapaan...

Mutta ei se muistaakseni paha rasti muuten ollut.
Kuga PHEV
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Työläät vaihtaa. Parempi ehkä vaihtaa koko tukivarsi, tulee samalla uusi alapallo, ehkä halvemmaksikin jos alapallokin pitää uusia. En ole "vääränkätisiä" löytänyt tukivarsista, kylläkin napamutterista. :shock:
nestori
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Monteonisti kirjoitti:Työläät vaihtaa. Parempi ehkä vaihtaa koko tukivarsi, tulee samalla uusi alapallo, ehkä halvemmaksikin jos alapallokin pitää uusia. En ole "vääränkätisiä" löytänyt tukivarsista, kylläkin napamutterista. :shock:
Mmm. Niin joo, me taidetaankin tällä erää puhua eri korimalleista nytten kun lueskelin tuon aiemmin sanomasi, eli "Vika oli alatukivarren etupuslassa", eli oli varmaan vm.90 -> escort ? :D
Noissa joo koko tukivarsi vaihtoon, näin olen ainakin kuullut joka suunnalta.

Vm.81-90 escort/orion on se tukivarsi mallia tämä, eli siis tuo C-kohdan pusla oli entinen orionissa.

Kumpi lie kysyjän ekkerissä, kun ei ole vuosimalli tullut selville :)
Kuga PHEV
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Hyviä tällaiset kysymykset aina kun Escorttejakin on vain kuutta eri korimallia. Aina ei tehdä auttamista helpoksi.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Niinpä! :D Vanhin Esko ollut vm. -92, joten vanhemmista ei hajuakaan mitä joskus nähnyt, siis kaukaa! :roll:
Mieihe
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Heinä 2005 10:03

Viesti Kirjoittaja Mieihe »

Esko on siis vm. -95, pahoittelen epähuomiotani.
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

Varmaan jotain suuntaa antaa pari kuvaa -97 vuosimallin puslanvaihdosta.
KUVA 1
KUVA 2

Noi isommat varsien päässä olevat puslat oli ihan finaalissa. Pakilta ykköselle vaihdettaessa nitkahti aina pyörä eteenpäin. Sen verta oli väljää ja kulmat sekä etenemissuunta milloin mihinkin. :wink:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuo kuva 1 tosi tuttu, mutta kuva 2 meni yli hilseen! Mitä se esitti? :shock:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eikös siinä ollut uudet, ilmeisesti hieman jäykemmät puslat tukivarteen
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

Jotain sellaista. Oli muuten otsa märkä kuvan 1 jälkeen. Menetetty neste korvattiin asianmukaisesti oluella.

Vielä vinkkinä, niin ainakaan nuo puslat ei ilman prässiä mene paikalleen.
Mieihe
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Heinä 2005 10:03

Viesti Kirjoittaja Mieihe »

Tarkastelu auton alta paljasti karun totuuden. Toisen puolen puslista ei ollu mitään jäljellä ja uudet renkaat oli menny edestä piloille. Vaihdatan kerralla koko alatukivarret. Lisäksi oikean puolen kallistuksenvakaaja on paskana (menee parin vuoden välein). Tarviin autoa joka päivä niin en rupee ite turaamaan. Pitää varmaan vaihtaa koko auto dieselfarkkuun.
Laskin että n. 1000€ on menny tänä vuonna Eskon remonttiin.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Paljon olet laittanut! :shock: Minä en neljässä vuodessakaan saanut nuin paljoa kuluun, kallein koko pakari 105€. :D Vaimon Eskoon kyllä menee muutama satanen vuodessa kun "summassa" osia vaihtelee, onneksi sentään vika säilyy! :twisted:
Vastaa Viestiin