Jos kone(diesel) on kylmä niin käynnistyspainiketta ei tarvi kuin "hipaista" niin moottori käynnistyy heti.
Jos taas kone on lämmin(esim eberiä käytetty) käynnistyspainiketta täytyy painaa "pitkään" ennen kuin moottori käynnistyy.
Jos yrittää käynnistää samalla lailla kuinkylmää moottoria niin moottori sammuu.
Onko tämä ominaisuus vai vika? Miten muilla on käynnistys toiminu?
Avaimeton käynnistys ei starttaa kunnolla
Re: Avaimeton käynnistys ei starttaa kunnolla
Meillä riippumatta siitä onko diesel tai bensa riittää kylmänä ja lämpimänä pelkkä alle sekunnin painallus napista...
bensa lähtee heti tai pitemmällä startilla riippuen tilanteesta, (mondeo 2012 FF) starttaa siis itse napin lyhyellä painamisella max 10s.
diesel heti tai hehkun jälkeen heti (start pending) ((focus 2013 tdci)) (((lämmittämättä 35 ast pakkasella starttaa ontuen käyntiin noin 6-7sek aikana...)))
Pitkää painallusta ei siis tarvita.
-J-
bensa lähtee heti tai pitemmällä startilla riippuen tilanteesta, (mondeo 2012 FF) starttaa siis itse napin lyhyellä painamisella max 10s.
diesel heti tai hehkun jälkeen heti (start pending) ((focus 2013 tdci)) (((lämmittämättä 35 ast pakkasella starttaa ontuen käyntiin noin 6-7sek aikana...)))
Pitkää painallusta ei siis tarvita.
-J-
Fiesta ActiveIII 2018, 1.0 EcoB A6
ex.S-MAX 2012, 2.0 Duratorq A6
ex.Fiesta 2004, 1.4 Duratec
ex.Mondeo 2011, 2.0 Duratec FF
ex.Focus 2013, 1.6 Duratorq
ex.Mondeo 2003, 2.0 Duratec
ex.Focus 2008, 1.6 Duratorq
ex.Thunderbird 1990, Scorpio 1990, Orion 1986
ex.S-MAX 2012, 2.0 Duratorq A6
ex.Fiesta 2004, 1.4 Duratec
ex.Mondeo 2011, 2.0 Duratec FF
ex.Focus 2013, 1.6 Duratorq
ex.Mondeo 2003, 2.0 Duratec
ex.Focus 2008, 1.6 Duratorq
ex.Thunderbird 1990, Scorpio 1990, Orion 1986
Itsellä on siis kyseessä diesel automaatilla.
Nyt olen huomannut jos virrat pistää ekaksi päälle ja sen jälkeen vasta pistää jalan kaasulle ja painaa uudestaan käynnistys painiketta niin auto käynnistyy aina kerrasta. Siis vain "hipaisemalla" käynnistyspainiketta.
Nyt olen huomannut jos virrat pistää ekaksi päälle ja sen jälkeen vasta pistää jalan kaasulle ja painaa uudestaan käynnistys painiketta niin auto käynnistyy aina kerrasta. Siis vain "hipaisemalla" käynnistyspainiketta.
Jalan kaasulle käynnistäessä, miksi?
Ex. Fiesta Titanium A6
Nykyinen Fiesta Vignale A6
Nykyinen Fiesta Vignale A6
Siis tietysti jälka jarrulle eikä kaasulle.