Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ok. Tossa on dieselsuodatin auton perällä eli on vähä erillaine. Mut imusarja tulee kuitenki tohon ylös. Epäilinki et taitaa ne hehkut olla jossain siel alla. Pittää kattoo et jaksaako ite alkaa purkaan vai käyttäskö suosiol korjaamol.
Tänään pakkasta n. -10 ja auto seiso 6h pihas ja kävin kokeilee käyntii. Pidin virtoja päällä vähän aikaa enne käynnistystä ni lähti ku palmun alta... Outoa. Laittelen tänne sit tietoa joskus jos löytyy vian aiheuttaja...
Ford mondeo 1.8 TDi -93
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
hmm74 kirjoitti:Jos taas pidän kunnon välin (10-15 min) tuohon lämmitykseen ja hehkutan kunnolla (odotan n. 15 sek avaimet hehkutusasennossa) auto käynnistyy ihan kohtuudella ilman sekoiluja. Autona siis vm 10 tdci (140 hv).
FordareMondöö kirjoitti:No pirhana, just pari viikkoa sitten oma mk4 2.0tdci hinattiin viralliselle Mondöö-korjaamolle kun starttasin akun loppuun ja meni ajonesto päälle. Oli Eberi päällä puolisen tuntia ennen ja pyöritti ok, mutta ei startannu. Eivät puhuneet korjaamolla mitään softan vaihdon tarpeesta. Per&#%¤!
TEPPO kirjoitti:Joo no nyt se selvis ihan virallinne syy ja Fordin huollon kanta asiaan oli se, että kun lohkolämmitin asennetaan autoon, niin jos autossa on vanha softa niin se pitää päivittää uuteen, että ohjausyksikkö ottaa kantaa myös ulkolämpötilaan.
Täähän kuulostaa mielenkiintoiselta & tutulta. Itsellä '11 Mondeo mk4 2.0 TDCI webastolla. Eilen aamulla (25 astetta pakkasta) kävikin sitten niin, että webaston lämmittelemä auto ei lähtenyt käyntiin. Hehkun merkkivalo ei syttynyt tai ei ainakaan jäänyt palamaan huomiota herättävän pitkäksi aikaa. Ei ollut aikaa jäädä ihmettelemään enempiä, mutta koitinpa sitten illalla piruuttani startata niin että kone oli täysin kylmä --> hehkun merkkivalo syttyi, hehkutteli hyvän tovin ja lähti ihan nätisti käyntiin. Eli täytyypä lähteä softapuolta selvittämään.
Itsellä myös 08 tuontimondeo, mihin jälkiasennettu calixin lohkolämmitin.
Tolpasta käynnistäessä hetken sahauksellä käyntii ja pieni röpötys aluksi, kylmiltään hehkuttaen ei mitään ongelmaa.
Eli hehkuttaa auto ei "osaa" jos on ollut tolpassa (valo vain vilkahtaa)..
Käytin paikallisessa Fordin huollossa, kerroin viat ja kysyinkin että voisiko ohjelmistopäivityksellä korjata asiaa ja onnistuisiko muutenkin päivitellä?
Vastaus oli että EI PÄIVITETÄ jos ei tarvetta. Ja käynnistyvyydelle ei osattu tehdä mitään muuta kuin lukea vikakoodit ja sanoa että ei oleee ei ummarraa.. eli turha reissu, pitää jatkaa selvittelyä eri korjaamoilta.
titaniumi kirjoitti:
Käytin paikallisessa Fordin huollossa, kerroin viat ja kysyinkin että voisiko ohjelmistopäivityksellä korjata asiaa ja onnistuisiko muutenkin päivitellä?
Vastaus oli että EI PÄIVITETÄ jos ei tarvetta.
Tähän törmään itse nykyisessä työssä lähes päivittäin. Taistellaan sarvikuonoja vastaan, valmistaja tekee töitä jotta systeemit toimisi paremmin sen mitä ohjelmistoilla pystyy tekemään, mutta vanhan liiton miehet pelkäävät.
Tajuttoman isoja muutoksia esimerkiksi kaivinkoneiden käyttäytymisessä on saatu aikaan ihan vain uusimmalla ohjelmistolla.
Ehkä olenkin vain uskalias, kun en ole ikinä saanut yhtään päivitystä menemään vituiksi.
Nyt sain ohjelmistopäivityksen tehtyä Seinäjoella ja sanoivat että hehku/käynnistyvyys ongelman pitäisi korjaantua päivityksellä.
Oli kuulemma joskus tullut ennenkin vastaan samanlaisia tapauksia.
Eli pikkasen parempaa tietämystä kuin vaasassa ja eivät yhtään peljänneet päivitellä autoa ja tarkistivat myös mittaristot ym. että oliko tullu uusia päivityksiä.
titaniumi kirjoitti:Nyt sain ohjelmistopäivityksen tehtyä Seinäjoella ja sanoivat että hehku/käynnistyvyys ongelman pitäisi korjaantua päivityksellä.
Oli kuulemma joskus tullut ennenkin vastaan samanlaisia tapauksia.
Eli pikkasen parempaa tietämystä kuin vaasassa ja eivät yhtään peljänneet päivitellä autoa ja tarkistivat myös mittaristot ym. että oliko tullu uusia päivityksiä.
Ihme hommaa ettei suostuta päivittämään..meillä ainakin tehdään mitä asiakas pyytää päivitetään vaikka kaikki modulit..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Onkohan nyt siis, että tähän mk 4.5 malliin ei ole muka saatavilla samanlaista päivitystä vai onkohan jo laitettuna (tosin ei oikein toimi kovilla pakkasilla. Itsellä 2011 mallinen 2.2 (keyless) ja tosi nihkeesti lähti pakkasilla lämmityksen jälkeen käyntiin (vilautti vaan hehkua) ja taasen -10 asteessa hehkuttaa pitkään ja lähtee nätisti. Huollosta kysyessä eivät löytäneet mitään päivitystä.
tsaikkon kirjoitti:Onkohan nyt siis, että tähän mk 4.5 malliin ei ole muka saatavilla samanlaista päivitystä vai onkohan jo laitettuna (tosin ei oikein toimi kovilla pakkasilla. Itsellä 2011 mallinen 2.2 (keyless) ja tosi nihkeesti lähti pakkasilla lämmityksen jälkeen käyntiin (vilautti vaan hehkua) ja taasen -10 asteessa hehkuttaa pitkään ja lähtee nätisti. Huollosta kysyessä eivät löytäneet mitään päivitystä.
Oliko lämmitys riittävän pitkä? Mulla (vanhempi patarautakone) lyhyen lämmityksen jälkeen tuo hehku jää pariin sekuntiin, mutta eihän raskas moottori mikään lämmin ole. Jos kylmällä lähtee liikkeelle ja parin kilometrin jälkeen sammuttaa koneen muutamaksi minuutiksi, on hehku myös aika lyhyt uudestaan käynnistäessä. Joku äly sitten vaan päättelee koneen olevan lämmin, vaikka ei tuossa ajassa vielä lämmin ole kuin pakosarja.
Mulle iskettiin Rovaniemen Wetterillä päivitys moottorin ohjausyksiköön (eli yksi päivitys löytyi). Yhden eberkäynnistyksen perusteella asia saattoi parantua, ikään kuin lyhyt hehkun välähdys oli muuttunu vähintään tupla ajaksi (eli edelleen lyhyt) ja auto käynnistyi ihan nätisti. Toki se kerkesi jäähtymään n. vartin ennen käynnistystä. Päivitys maksoi kaikkineen 140 euroa ja mitään lisätietoa ei softasta annettu.
hmm74 kirjoitti:Mulle iskettiin Rovaniemen Wetterillä päivitys moottorin ohjausyksiköön (eli yksi päivitys löytyi). Yhden eberkäynnistyksen perusteella asia saattoi parantua, ikään kuin lyhyt hehkun välähdys oli muuttunu vähintään tupla ajaksi (eli edelleen lyhyt) ja auto käynnistyi ihan nätisti. Toki se kerkesi jäähtymään n. vartin ennen käynnistystä. Päivitys maksoi kaikkineen 140 euroa ja mitään lisätietoa ei softasta annettu.
Hyvin harvoin fordin softan tekijät laittaa lisätietoihin että mihin vaikuttaa..hankala antaa sillon lisätietoja..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Joo näin voi olla, mutta maksajana olisi jotenkin kiva, kun saisi vaikka softaversion numeron tms (jota voisi sitten googlailla yms). Kun jotenkin on oppinut, että maailma on täynnä kusetusta ja autoala ei poikkea siitä ainakaan positiivisesti.
Itse olen tulostanut ohjelma version asiakkaalle mukaan..tosin kovin moni tuskin tekee sillä tiedolla mitään..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Kyllä nyt olen valmis sanomaan, että päivitys auttoi tuohon käynnistys/hehkutusongelmaa Toki superpakkasia ei ole ollut, mutta tänäkin aamuna kuitenkin -15...
Nyt kun on ollut noita yli -10 asteenpakkasia niin tuli testattua taas lohkolämmitintä..
Pihalla -13 ja auto roikan päässä 2h, hehku palaa n.1-2 sek ja onnetonta sahausta. Vasta neljännen yrittämän jälkeen käyntiin vaivalloisesti.
Ohjelmisto nyt kumminkin päivitetty ja sama vika käynnistyvyydessä.
Nyt sitten loppu talveksi lämmitysroikka visusti auton perään ja ensi talveksi jos harkitsisi säteilylämmitintä.. ei pitäisi niin paljoa vaikuttaa auton hehkutuslämpöihin?