Sierran sytkästä, rajoitinko?
Sierran sytkästä, rajoitinko?
Elikkäs, minulla woortissa hieman piristetty ohc 2l, ja nokan vääntö alue pitäisi olla jostain 2,5t-7,5tonniin ,mutta meno loppuu kuin seinään jossain hieman yli 6tonnissa...
mietin voisiko olla rajoitin? ei kyllä ainakaan uusien autojen tapaan pätki niin että sitä huomaisi... vai onko ajoitettu nokka päin pe*settä?
Sytkänä on normi 1,6L sytkä ilman alipaine hässäkkää, siis sillä pienellä motorcraftin boxilla (6johtoa?tjs.)
mietin voisiko olla rajoitin? ei kyllä ainakaan uusien autojen tapaan pätki niin että sitä huomaisi... vai onko ajoitettu nokka päin pe*settä?
Sytkänä on normi 1,6L sytkä ilman alipaine hässäkkää, siis sillä pienellä motorcraftin boxilla (6johtoa?tjs.)
Osaamattomat valittaa
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Joo luulis ton koneen kovemmille joutuvan ajossa kun vapaalla. Eli ajattele näin päin et pistät sen koneen kiertää vapaalla vähän yli 6 tonttu ja jos levii ni ei se varmaan tossa sun ajossakaan ois pitkään kestäny jos välillä ajelet jollain 6 tontun kierroksilla.Sierrain kirjoitti:en tiiä tuota.... kun paikallaa antaa runtua , kuullostaa jotenkin niiiin hurjalta jo 5t jälkeen että huhhuh....
Pitänee rohkaistua ja kokeilla...
Juuh ei ilmeisestikkään rajoitinta, ainakaan niin pitkälle kun mun rundari näyttää....
Taitaa ajossa kakku loppua jossain 6,5t:n hujakoilla... meinaan vapaalla piikkaa vasta jostain hieman alta 5,5t:n ja jatkuu jonnekkin 7,5t+...
Pitänee laittaa bensa pumppu syyniin, vai keksiikö joku jonkun muun syyn miksi meno ajossa loppuu kuin seinään hieman 6t:n jälkeen? vääntö alue nokalla luvattu kuitenkin sinne 7t:n yli...

Taitaa ajossa kakku loppua jossain 6,5t:n hujakoilla... meinaan vapaalla piikkaa vasta jostain hieman alta 5,5t:n ja jatkuu jonnekkin 7,5t+...
Pitänee laittaa bensa pumppu syyniin, vai keksiikö joku jonkun muun syyn miksi meno ajossa loppuu kuin seinään hieman 6t:n jälkeen? vääntö alue nokalla luvattu kuitenkin sinne 7t:n yli...
Osaamattomat valittaa
Ruiskukoneen rajoitinhan on 6500rpm... ihan vakio konekkin tuntuu kestävän hakkauttaa rajoitinta vasten.Monteonisti kirjoitti:Ei tappiin, mutta kokeile meneekö yli kuuden!![]()
Ei kait paikallaan hajoa, kait lujemmalla motti ajossa?
Kaasarikoneissa ei taida rajoitinta olla.
Ite sanoisin että se nokan ajoitus on pielessä... viel jos päällä 1.6 kansi tai 2.0 laskettu niin menee vakio nokallakin ajoitus pieleen... on aina joko aikasessa tai myöhäs, koska merkit kohdallaa on remmi hampaan päällä. Mahdoton saada kohdallee ilman säädettävää nokkapyörää.
Itel on Burtonin BF134 ja laskettu 2.0 kansi vakio nokkarattaalla. Nokan pitäs vetää 1000-6500rpm... Nyt kun nokka on väkisin aikaisellä niin loppuu veto kuin seinää siinä 5700rpm kohdalla.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Hmm... mul oli juurikin tuol sardiinipurkilla oleva kaasari, kylla se ainakin huoletta huilautti kierrokset 6500 paikkeille... enempää ei uskaltanu kokeilla. Onkohan noissakin sitten jotain vuosimallikohtaisia eroja.JanneR kirjoitti:>>Kaasarikoneissa ei taida rajoitinta olla. <<
Kyllä kaasarikin isolla boxilla reilussa 5000 pätkii.
Tarkkaa lukemaa on vaikea sanoa kun rundimittariltakin
jää osa impulsseista saamatta.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG