nyt helppiä P100:seen
nyt helppiä P100:seen
Terve ! Elikkäs semmosta että p100sen 1.8td voimakone ei lähe käyntiin hinaamatta...Juuri kunnostettu kansi ja männät vaihettu samassa vaiheessa. Ongelmana on että lupailee kuin yrittää startata mutta ei lähe käymään, harmaata tulee putkesta ja ankara diesel haju perässä. Nokan ja pumpun ajotukset tarkistettu moneen otteeseen. Liikaa ruokaa ? Viisaammat kertokaa missä o gelma on.....
Re: nyt helppiä P100:seen
Hehku vika nyt tulis ekana mieleen. Ei kannata luottaa yleismittarilla mitattuun hehkuun että olis kunnossa. Jos hehkuille tulee virta, nii uusilla hehkuilla alkaa toimimaan.
Ford Mondeo -15 2.0tdciM6 Titanium Busines
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
Re: nyt helppiä P100:seen
Kyllä sen pitäs vielä näillä keleillä lähteä ilman hehkujankin käyntii kunhan vaa sahaa
Re: nyt helppiä P100:seen
Onko käyntiääni pehmoinen vai kilkattava? Oothan kattonu pumpun ajoituksen silloin kun kampi sekä nokka on ykk merkissä. "Vanhanaikainen" virhe on kattoa vain kammenpyörää, ja pumppu on puoli kierrosta pielessä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: nyt helppiä P100:seen
Hekut käytetty irti,testattu laturilla ja mitattu vastus niissä, ei vikaa
ja ajotus tehty silleen että stopparitappi lohkosta läpi kampuraa vaste, nokkakselin lovessa laattarauta joka lukittuu kannen "päälle"? Ja pumpussa poranterä klo 12 .
Ja koneella on kyllä aika kovaa kilkattavaa nakutavaa ääntä
eli pumpun ajoitus kieroksen pielesä?


Ja koneella on kyllä aika kovaa kilkattavaa nakutavaa ääntä


Re: nyt helppiä P100:seen
Jos kaikki ajoituskapulat sopii paikoilleen yhtäaikaa niin ajoitus on niiden puolesta ok.
Suuttimia syyttäisin seuraavaksi. Käytä ne jossain dieseli miehellä, tai korjaamossa jossa on suutinpumppu. Kilkattava ääni voi johtua jumis olevista suutin kärjistä. Esim. pesuvettä tai sitä kuuluisaa asennushietaa päässy suuttimen sisälle.
Jos ajoitus olis sen ½kierrosta pielessä niin se kävis pehmoisesti, jos ollenkaan.
Suuttimia syyttäisin seuraavaksi. Käytä ne jossain dieseli miehellä, tai korjaamossa jossa on suutinpumppu. Kilkattava ääni voi johtua jumis olevista suutin kärjistä. Esim. pesuvettä tai sitä kuuluisaa asennushietaa päässy suuttimen sisälle.
Jos ajoitus olis sen ½kierrosta pielessä niin se kävis pehmoisesti, jos ollenkaan.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: nyt helppiä P100:seen
joo... p100 levänny koko talven ja tänään yritettii saada eloon mutta turha yritys. konestus paja joka kunnosti kannen katsoi samalla suuttimet ja vaihtoivat prikat. tänään otin suuttimet poijes ja yks prikka vuotannu jo vaikka eioo monta km ajettu. Puristus paineet oli 13-18 bar paikkeissa mitattuna suuttimenreijjäst. oisko kellään suutinputkien järjestys pumpulta?
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: nyt helppiä P100:seen
Puristuspaineet pitäis olla 30 bar hujakoilla.
Re: nyt helppiä P100:seen
Juu kyllä dieselin paineet täytys olla kovemmat,nuohan lähinnä vastaa bensakonetta.
Jotain on nyt käyny,ei kai vaan ole venttiilit kolissu mäntiä vasten?
Jotain on nyt käyny,ei kai vaan ole venttiilit kolissu mäntiä vasten?