
Ruostesuoja autolleesi
Ruostesuoja autolleesi
Vein oma auto sis ennen joulua ruostesuojauskeskukseen joku Lahdessa asuva Krown yritys, aika hyvä homma on tehnyt autosta, koko auto käydiin läpi parissa tunnissa ja tosi halvalle viellä. Muuten olis joudunut maksamaan joku 600 euroa ja olis kolme päivää ilman autoa. Niin mä suositelesin mennä katsoma sinne. parisadalla eurolla auto suojatu ja aika säästetty. Lisätiedoja löydy http://www.krown.fi sivustolla. 

Re: Ruostesuoja autolleesi
auton ruostesuojausta ei voi tehdä kunnolla parissa tunnissa missään, sorry. tän on pakko olla trolli ku eihän nyt edes ole aprillipäivä...
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Ruostesuoja autolleesi
Niin tai saahan sitä kahessa tunnissa suihkittua sitä massaa silleen että asiakas näkee/luulee että sitä olis jokapaíkassa,eihän sitä normiasiakas eess näe niitä paikkoja missä sitä pitäis olla?
On se vaan semmosta se auton suojaaminen että aikaa siinä menee,eikä työkseen saakaan tehä ihan kuka vaan ja missä vaan liiterissä!
On se vaan semmosta se auton suojaaminen että aikaa siinä menee,eikä työkseen saakaan tehä ihan kuka vaan ja missä vaan liiterissä!
Re: Ruostesuoja autolleesi
Tommosen työlistan bongasin yhden tectylin edustajan sivuilta...
Mitä autolle tehdään Long Life -ruosteenestokäsittelyssä
Ensimmäinen päivä on pesupäivä.
1. Kuljettajan istuin, jalkatila ja ohjauspyörä suojataan.
2. Auto nostetaan ylös ja irroitetaan renkaat.
3. Auton alusta esipestään, jotta pulttien, mutterien ja muiden kiinnikkeiden irroitus onnistuu.
4. Autosta irroitetaan sisälokasuojat, kynnyskoteloiden suojakourut, takapuskuri ja muut katteet, jotka estävät tai haittaavat ruosteenestoaineen ruiskuttamista.
5. Auton alusta pestään painepesurilla kuumalla vedellä (90°).
6. Alustan avonaiset kotelot pestään kotelon pesusuuttimella.
7. Alusta tarkastetaan pesutuloksen varmistamiseksi.
8. Alustasta irroitetaan suljettujen koteloiden suojatulpat.
9. Kaikki kotelot tarkistetaan sisäpuolelta.
10. Tarvittaessa suoritetaan täydennyspesuja.
11. Moottori pestään.
12. Tavaratilan ja moottoritilan verhoilua irroitetaan tarvittavilta osin.
13. Auto siirretään alustan ja koteloiden kuivaukseen yön ajaksi.
Toinen työpäivä
1. Alusta tarkistetaan ja täytetään tarvittaessa ruostevaurioraportti.
2. Suojataan jarrulevyt, moottorin hihnapyörät ja muut tarvittavat kohteet muovikalvolla.
3. Rajataan teipillä paikat missä halutaan selvä rajaus ruostesuojaukselle.
4. Ruiskutusvaihe 1: koteloiden liitossaumat käsitellään Tectyl 558 AMC -esikäsittelyaineella.
5. Ruiskutusvaihe 2: alusta ja pyörätila käsitellään kauttaaltaan Tectyl 558 AMC -esikäsittelyaineella.
6. Ruiskutusvaihe 3: ylä- ja alapuoliset kotelot käsitellään sisäpuolelta Tectyl 210 R -kotelonsuoja-aineella.
7. Ruiskutusvaihe 4: alusta ja pyörätilat käsitellään kauttaaltaan Tectyl 120 -alustansuoja-aineella.
8. Tarkistetaan ruostesuojauksen lopputulos.
9. Ruostesuojattu auto siirretään alustan ja koteloiden kuivaukseen yön ajaksi.
Kolmas työpäivä
1. Asennetaan alustasta irroitetut suojatulpat takaisin paikoilleen.
2. Kiinitetään takapuskuri, sisälokasuojat ja muut alustasta irroitetut osat takaisin.
3. Tarkistetaan ja paikataan tarvittaessa alustan suojaus.
4. Tavaratilan ja moottoritilan verhoilu asennetaan paikoilleen.
5. Pestään ja kuivataan auto päältä.
6. Tarkistetaan auto päältä ja sisältä.
Tai sitten vaihtoehtoisesti voi ottaa auton nosturille, ruiskia massat vanhan ruosteen ja loskan sun muun paskan päälle ja sanoa et "nyt on ruosteet suojattu"...
Mitä autolle tehdään Long Life -ruosteenestokäsittelyssä
Ensimmäinen päivä on pesupäivä.
1. Kuljettajan istuin, jalkatila ja ohjauspyörä suojataan.
2. Auto nostetaan ylös ja irroitetaan renkaat.
3. Auton alusta esipestään, jotta pulttien, mutterien ja muiden kiinnikkeiden irroitus onnistuu.
4. Autosta irroitetaan sisälokasuojat, kynnyskoteloiden suojakourut, takapuskuri ja muut katteet, jotka estävät tai haittaavat ruosteenestoaineen ruiskuttamista.
5. Auton alusta pestään painepesurilla kuumalla vedellä (90°).
6. Alustan avonaiset kotelot pestään kotelon pesusuuttimella.
7. Alusta tarkastetaan pesutuloksen varmistamiseksi.
8. Alustasta irroitetaan suljettujen koteloiden suojatulpat.
9. Kaikki kotelot tarkistetaan sisäpuolelta.
10. Tarvittaessa suoritetaan täydennyspesuja.
11. Moottori pestään.
12. Tavaratilan ja moottoritilan verhoilua irroitetaan tarvittavilta osin.
13. Auto siirretään alustan ja koteloiden kuivaukseen yön ajaksi.
Toinen työpäivä
1. Alusta tarkistetaan ja täytetään tarvittaessa ruostevaurioraportti.
2. Suojataan jarrulevyt, moottorin hihnapyörät ja muut tarvittavat kohteet muovikalvolla.
3. Rajataan teipillä paikat missä halutaan selvä rajaus ruostesuojaukselle.
4. Ruiskutusvaihe 1: koteloiden liitossaumat käsitellään Tectyl 558 AMC -esikäsittelyaineella.
5. Ruiskutusvaihe 2: alusta ja pyörätila käsitellään kauttaaltaan Tectyl 558 AMC -esikäsittelyaineella.
6. Ruiskutusvaihe 3: ylä- ja alapuoliset kotelot käsitellään sisäpuolelta Tectyl 210 R -kotelonsuoja-aineella.
7. Ruiskutusvaihe 4: alusta ja pyörätilat käsitellään kauttaaltaan Tectyl 120 -alustansuoja-aineella.
8. Tarkistetaan ruostesuojauksen lopputulos.
9. Ruostesuojattu auto siirretään alustan ja koteloiden kuivaukseen yön ajaksi.
Kolmas työpäivä
1. Asennetaan alustasta irroitetut suojatulpat takaisin paikoilleen.
2. Kiinitetään takapuskuri, sisälokasuojat ja muut alustasta irroitetut osat takaisin.
3. Tarkistetaan ja paikataan tarvittaessa alustan suojaus.
4. Tavaratilan ja moottoritilan verhoilu asennetaan paikoilleen.
5. Pestään ja kuivataan auto päältä.
6. Tarkistetaan auto päältä ja sisältä.
Tai sitten vaihtoehtoisesti voi ottaa auton nosturille, ruiskia massat vanhan ruosteen ja loskan sun muun paskan päälle ja sanoa et "nyt on ruosteet suojattu"...

Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Ruostesuoja autolleesi
Olipa niin utopistinen juttu, että piti käydä Krownin sivuilla. Teksti oli kuin "pöllyissä kirjoitettua"; kieliopista ei tietoakaan eikä siitä, mitä pitäisi ja miten pitäisi ruosteelta suojata. Ja oiskos nauranut vai itkenyt kun katselin näitä videoita, mm. virolaisella vakuuttelulla. Jotain (?) suihkuteltiin alustaan, konehuoneeseen ja sisätiloihin! ( ovi-ja sisäverhouksiin - ja edelleen "pöllyissä"?! ) - siis jos re-aineista on kyse, niin hälytyskellot soimaan! "Aika hyvä homma on tehty autosta" - joo.Renx88 kirjoitti:Vein oma auto sis ennen joulua ruostesuojauskeskukseen joku Lahdessa asuva Krown yritys, aika hyvä homma on tehnyt autosta, koko auto käydiin läpi parissa tunnissa ja tosi halvalle viellä. Muuten olis joudunut maksamaan joku 600 euroa ja olis kolme päivää ilman autoa. Niin mä suositelesin mennä katsoma sinne. parisadalla eurolla auto suojatu ja aika säästetty. Lisätiedoja löydy http://www.krown.fi sivustolla.

Ilmeisesti on kysymys rahojen vastikkeettomasta ottamisesta, eli petoksesta. ( ks.autojen "suojaushinnasto"! )
Torque Vectoring Control
Re: Ruostesuoja autolleesi
Kantaa en ota asiaan muuten, kuin että tässä on kysymys vähän eri asiasta kuin perinteinen massaus. Krownin ainetta sumutetaan tosiaan sinne sun tänne, jotain petrolipohjaista inhibiittoria.
Kanadalaista alkuperää:http://www.krown.com/
Kanadalaista alkuperää:http://www.krown.com/
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Ruostesuoja autolleesi
Voi jessus sentään..
Ruostesuoja autolleesi.. Kahteen tuntiin?? Ei stana.. Eka päivä menee pelkkään kuivaukseen..
Ruostesuoja autolleesi.. Kahteen tuntiin?? Ei stana.. Eka päivä menee pelkkään kuivaukseen..
Re: Ruostesuoja autolleesi
Laskutuksen makua... Kanadan pojaat vetäisee aineet pintaan kolmessa vartissaGeeTee kirjoitti:Ruostesuoja autolleesi.. Kahteen tuntiin??



Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Ruostesuoja autolleesi
En ees viitti kattoa moista mistään
Re: Ruostesuoja autolleesi
voi toimia ehkä jossain missä auto on valmiiksi kuiva kun se tuodaan hoitoon. ei suomessa. tähän aikaan vuodesta.
Tosin pitäähän se alusta pestäkkin ennenkuin siihen mitään laitetaan? Joku tuossa yhtälössä mättää.
Tosin pitäähän se alusta pestäkkin ennenkuin siihen mitään laitetaan? Joku tuossa yhtälössä mättää.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Ruostesuoja autolleesi
Krown nettisivuilta bongattua:
"Riippumattomien laboratorioiden testituloksissa Krown on kilpailevien tuotteiden joukossa selvästi paras. Testitulosten kopiot ovat saatavilla Krownin liikkeissä."
Ihmettelen vain että jos kerran nettisivuihin nähdään vaivaa, mutta ei sitten tulosten julkaisemiseen NETISSÄ? Haiskahtaa pahasti kusetukselta koko tutkimus kun ei kehdata julkaista netissä...
Koko krown bisnes kyllä haiskahtaa pahasti "placebo ruostesuojaamiselta" eli ruiskutetaan vain päälle ja NÄKYVIIN paikkoihin eikä esim. takavaloja irroiteta ja ruiskuteta niiden alle...koska se vie aivan liikaa aikaa? Ja sitten vielä suositus että vuoden välein pitäisi taas suojata... ja maksaa taas 200e? Ei tuolla hinnalla voi saada oikeasti kuin "pikasuojaamisen" auton myyntiä varten, koska työtunteja menisi aivan liikaa suhteessa 200e hintaan jos ruostesuojaaminen tehtäisiin kunnolla. Joten, en voi suositella jos haluaa suojata autonsa kunnolla. Kannattaa vähintäänkin kysellä kilpailijoilta mielipidettä krownin toiminnasta...
"Riippumattomien laboratorioiden testituloksissa Krown on kilpailevien tuotteiden joukossa selvästi paras. Testitulosten kopiot ovat saatavilla Krownin liikkeissä."
Ihmettelen vain että jos kerran nettisivuihin nähdään vaivaa, mutta ei sitten tulosten julkaisemiseen NETISSÄ? Haiskahtaa pahasti kusetukselta koko tutkimus kun ei kehdata julkaista netissä...
Koko krown bisnes kyllä haiskahtaa pahasti "placebo ruostesuojaamiselta" eli ruiskutetaan vain päälle ja NÄKYVIIN paikkoihin eikä esim. takavaloja irroiteta ja ruiskuteta niiden alle...koska se vie aivan liikaa aikaa? Ja sitten vielä suositus että vuoden välein pitäisi taas suojata... ja maksaa taas 200e? Ei tuolla hinnalla voi saada oikeasti kuin "pikasuojaamisen" auton myyntiä varten, koska työtunteja menisi aivan liikaa suhteessa 200e hintaan jos ruostesuojaaminen tehtäisiin kunnolla. Joten, en voi suositella jos haluaa suojata autonsa kunnolla. Kannattaa vähintäänkin kysellä kilpailijoilta mielipidettä krownin toiminnasta...
Re: Ruostesuoja autolleesi
Kyllä minä vähä kyseenalaista tuota firmaa.. Ensinnäki.. Mikä on kontserni..
-
- Viestit: 184
- Liittynyt: 15 Heinä 2010 20:57
Re: Ruostesuoja autolleesi
Kumpa nuo tehtäisiinkin kaikki ja kunnolla.
Taitaa monessa paikassa jäädä tärkeitä vaiheita puolitiehen esim. kuivatus.
Taitaa monessa paikassa jäädä tärkeitä vaiheita puolitiehen esim. kuivatus.
tuomaz kirjoitti:Tommosen työlistan bongasin yhden tectylin edustajan sivuilta...
Mitä autolle tehdään Long Life -ruosteenestokäsittelyssä
Ensimmäinen päivä on pesupäivä.
1. Kuljettajan istuin, jalkatila ja ohjauspyörä suojataan.
2. Auto nostetaan ylös ja irroitetaan renkaat.
3. Auton alusta esipestään, jotta pulttien, mutterien ja muiden kiinnikkeiden irroitus onnistuu.
4. Autosta irroitetaan sisälokasuojat, kynnyskoteloiden suojakourut, takapuskuri ja muut katteet, jotka estävät tai haittaavat ruosteenestoaineen ruiskuttamista.
5. Auton alusta pestään painepesurilla kuumalla vedellä (90°).
6. Alustan avonaiset kotelot pestään kotelon pesusuuttimella.
7. Alusta tarkastetaan pesutuloksen varmistamiseksi.
8. Alustasta irroitetaan suljettujen koteloiden suojatulpat.
9. Kaikki kotelot tarkistetaan sisäpuolelta.
10. Tarvittaessa suoritetaan täydennyspesuja.
11. Moottori pestään.
12. Tavaratilan ja moottoritilan verhoilua irroitetaan tarvittavilta osin.
13. Auto siirretään alustan ja koteloiden kuivaukseen yön ajaksi.
Toinen työpäivä
1. Alusta tarkistetaan ja täytetään tarvittaessa ruostevaurioraportti.
2. Suojataan jarrulevyt, moottorin hihnapyörät ja muut tarvittavat kohteet muovikalvolla.
3. Rajataan teipillä paikat missä halutaan selvä rajaus ruostesuojaukselle.
4. Ruiskutusvaihe 1: koteloiden liitossaumat käsitellään Tectyl 558 AMC -esikäsittelyaineella.
5. Ruiskutusvaihe 2: alusta ja pyörätila käsitellään kauttaaltaan Tectyl 558 AMC -esikäsittelyaineella.
6. Ruiskutusvaihe 3: ylä- ja alapuoliset kotelot käsitellään sisäpuolelta Tectyl 210 R -kotelonsuoja-aineella.
7. Ruiskutusvaihe 4: alusta ja pyörätilat käsitellään kauttaaltaan Tectyl 120 -alustansuoja-aineella.
8. Tarkistetaan ruostesuojauksen lopputulos.
9. Ruostesuojattu auto siirretään alustan ja koteloiden kuivaukseen yön ajaksi.
Kolmas työpäivä
1. Asennetaan alustasta irroitetut suojatulpat takaisin paikoilleen.
2. Kiinitetään takapuskuri, sisälokasuojat ja muut alustasta irroitetut osat takaisin.
3. Tarkistetaan ja paikataan tarvittaessa alustan suojaus.
4. Tavaratilan ja moottoritilan verhoilu asennetaan paikoilleen.
5. Pestään ja kuivataan auto päältä.
6. Tarkistetaan auto päältä ja sisältä.
Tai sitten vaihtoehtoisesti voi ottaa auton nosturille, ruiskia massat vanhan ruosteen ja loskan sun muun paskan päälle ja sanoa et "nyt on ruosteet suojattu"...
-
- Uusi foorumilla
- Viestit: 1
- Liittynyt: 15 Loka 2015 14:15
Ruostesuoja autolleesi
Moi kaikille Mustang ja Ford omistajille.
Olen uusi täällä, ja silmiin osui tuo pari vuotta sitten kirjoitettu viesti tuosta alustasuojauksesta.
Kävin Sulvalla Vaasan kupeessa Tom´s Rotskydd nimisessä alustasuojausliikkeessä.
Seurasin tuota työtä, kun auton alustaa suojattiin, ja tiedoksi kaikille epäilijöille!!!!
Se suojaus oli hyvin kattava ja tosiaan siinä ei mennyt kuin 4 tuntia siitä, kun auto rullasi nostimelle, suojattiin ja rullasi ulos.
Mitä minä noista ymmärrän, niin työ tuli erittäin laadukkaasti suoritettua ja lopputulos oli erinomainen.
Kyselin Tomilta, miten tuo aine toimii. On kuulemma poikkeuksellinen suojausmenetelmä.
Kaveri on tehnyt alustasuojauksia jo 15 vuotta. On tehnyt tuolla uudella aineella nyt noin vuoden ja pitää sitä markkinoiden kattavimpana suojausmenetelmänä. Myös hyvin kilpailukykyinen hinta....
Tuon aineen voi levittää autoon märälle pinnalle. Sen pintajännite on alhaisempi kuin veden, joten se tunkeutuu kosteuden/veden alle metallin, kumin ja muovin pintaan suojaamaan. Suojaa kaikkia metalleja hapettumiselta. Poistaa kosteuden sähköliittimistä ja sillain.
Näytti hyvälle, ei ole massa vaan öljymäinen aine.
Itse aion suojata sekä Vanin että Mustangin heti, kun mahdollista.
Haluan että autoni ovat ruosteettomia ja että sähköongelmilta välttyy.
Suosittelen.
Olen uusi täällä, ja silmiin osui tuo pari vuotta sitten kirjoitettu viesti tuosta alustasuojauksesta.
Kävin Sulvalla Vaasan kupeessa Tom´s Rotskydd nimisessä alustasuojausliikkeessä.
Seurasin tuota työtä, kun auton alustaa suojattiin, ja tiedoksi kaikille epäilijöille!!!!
Se suojaus oli hyvin kattava ja tosiaan siinä ei mennyt kuin 4 tuntia siitä, kun auto rullasi nostimelle, suojattiin ja rullasi ulos.
Mitä minä noista ymmärrän, niin työ tuli erittäin laadukkaasti suoritettua ja lopputulos oli erinomainen.
Kyselin Tomilta, miten tuo aine toimii. On kuulemma poikkeuksellinen suojausmenetelmä.
Kaveri on tehnyt alustasuojauksia jo 15 vuotta. On tehnyt tuolla uudella aineella nyt noin vuoden ja pitää sitä markkinoiden kattavimpana suojausmenetelmänä. Myös hyvin kilpailukykyinen hinta....
Tuon aineen voi levittää autoon märälle pinnalle. Sen pintajännite on alhaisempi kuin veden, joten se tunkeutuu kosteuden/veden alle metallin, kumin ja muovin pintaan suojaamaan. Suojaa kaikkia metalleja hapettumiselta. Poistaa kosteuden sähköliittimistä ja sillain.
Näytti hyvälle, ei ole massa vaan öljymäinen aine.
Itse aion suojata sekä Vanin että Mustangin heti, kun mahdollista.
Haluan että autoni ovat ruosteettomia ja että sähköongelmilta välttyy.
Suosittelen.
Re: Ruostesuoja autolleesi
Kyllä mua niin suunnattomasti harmittaa, kun menin turhuuttani teettämään autooni alustan hiekkapuhalluksen ja suojauksen viime vuonna. Köyhdyin jotain 750e. Ja meni hemmetti kolmatta päivää aikaa. Olis pitäny vaan viedä fooccus crownille niin olisin päässyt paljon helpommalla ja saanu kotteron iltapäivästä takasin..
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Ruostesuoja autolleesi
Vanha aihe, mutta itselle ajankohtainen.
Krown täytyisi uusia vuosittain. Lähde: http://www.krown.fi/faq/
"Jotta autosi täydellinen suoja olisi taattua, suosittelemme korroosiosuojakäsittelyä kerran vuodessa tai vähintään kerran kahdessa vuodessa. Korroosiosuojan uusiminen kerran vuodessa on erityisen tärkeää varsinkin jos autosi ajomäärä ylittää 30 000 km vuodessa tai se on käytössä vaikeissa olosuhteissa. Yleisimpiä korroosio-ongelmiin johtavia syitä ovat tiesuola ja erilaiset kemikaalit."
Eli S-Max menee Senotecille muutamaksi päiväksi luultavasti vain yhden kerran.
Krown täytyisi uusia vuosittain. Lähde: http://www.krown.fi/faq/
"Jotta autosi täydellinen suoja olisi taattua, suosittelemme korroosiosuojakäsittelyä kerran vuodessa tai vähintään kerran kahdessa vuodessa. Korroosiosuojan uusiminen kerran vuodessa on erityisen tärkeää varsinkin jos autosi ajomäärä ylittää 30 000 km vuodessa tai se on käytössä vaikeissa olosuhteissa. Yleisimpiä korroosio-ongelmiin johtavia syitä ovat tiesuola ja erilaiset kemikaalit."
Eli S-Max menee Senotecille muutamaksi päiväksi luultavasti vain yhden kerran.
Re: Ruostesuoja autolleesi
Hiekkapuhalluksen? joku teettänykkö? eihän pelkkä pelti kestä jos siihen vaan massat vetää,maalia siinä pinnassa pitää olla!
Re: Ruostesuoja autolleesi
Kuvittelisin että ihan kiva se olis vanhat ruosteet puhaltaa poies ja suojata sitten se ruosteeton pelti, eikä vedellä vaan suoja-aineita ruosteen päälle..
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001