2.0 Turbo ohc ruttu

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jkassu
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Syys 2015 13:01

2.0 Turbo ohc ruttu

Viesti Kirjoittaja Jkassu »

Täällä kun tuntuu olevan useampi ohc turbottaja,niin mikä olis hyvä puristus-suhde hyvin heräävälle turbo ohc:lle
Tehotavoitteet +300hv e85sella.
Nyt rutut 8luokkaa p100 männät ja t4/3 ahdin heräilee n.3000nen paikkeilla.
Menee talvella kone uusiksi niin mikä olis hyvä 9,5?
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 2.0 Turbo ohc ruttu

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Yhtä monta kuin rakentajaa... =)

Itsellä 92mm männät, palotilat vain siivottu etc. pientä eli puristuksia ei laskettu.
Puristepaine on 14,5Bar en tiedä voiko tuosta mitää sanoa suuntaan tai toiseen.

Dynossa olen parit kerrat käynyt ja viimeisin antoi noin 260Hv moottorista tosin homma jäi kesken.
Oikein kadulla en ole päässyt juurikaan kokeilee viel kun vähän venähtänyt mutta joku 300Hv en usko olevan ongelma varsinkaan E85:lla kun siihen pääsee E98:llakin.....
Itse olen dynossa ajanut vain e98:lla, piti testata E85:sta mutta yksi tulppa hajosi, kylmäjuotos ja seuraaja hyppäsi paikalta niin jäi kesken, ehkä piakkoin pääsisi taas rullille tai ajatuksena käydä ennen maalausta.

Ohjaimena MegaSquirt 3 kaikilla herkuilla.
Ahtimena t03 jokin versio, ylipaineen puolelle menee 2500kier/min kohdalla ja 400nm oli 4500kier/min noin.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jkassu
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Syys 2015 13:01

Re: 2.0 Turbo ohc ruttu

Viesti Kirjoittaja Jkassu »

Nykykoneessani oli penkissä 262hv 330nm 1bar.Varmaan olis päässy sinne 300hv jos kytkin olis pitänyt.
Tarkoitin vain että mukavampi olis alempaa heräävä kone normikäytössä.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 2.0 Turbo ohc ruttu

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Ahdin määrää aika paljon missä herää, herkkä oikein mitoitettu kuulalaakeroitu ahdin lähtee alhaalta .
Onhan vakio nokka-askeli?

Itesellä 70Nm enemmän kuin sulla vaikka sama heppa määrä, millä kieroksilla noi sulla tulee?

Itsellä siinä 4400-4500 antaa suurimman tehonj/väännön.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jkassu
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Syys 2015 13:01

Re: 2.0 Turbo ohc ruttu

Viesti Kirjoittaja Jkassu »

Paras teho oli 5000nen paikkeilla paras vääntö vajaa 5000tta.
Jos kytkin olis pitäny niin olisihan se vääntökin ollu jotain muuta. 8-)
Nokka on bf134
Juu ja tiedossa on että hyvällä kuulalaakeri ahtimella herätys on jotain muuta kun kiinanpaska kopiolla.
Lähinnä kiinnostaa,että millä rutulla nykyisin ajetaan re85sella ohclla.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 2.0 Turbo ohc ruttu

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

kyllä se vakio ruttu - 10:1 toimii.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 2.0 Turbo ohc ruttu

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Hyvä kansi ,vakio kokoisilla venttiileillä niin herää aikaisin ja se 300 tulee ulos. Ruttu 9-10 e85 kanssa
250hv/490nm/3750rmp/1.2bar/vakio nokka/venttiilit/7,7:1/cossun to3, tuollainen paketti oli aikoinaan ja normiajossa mitä loistavin. Max teho 285hv (loppui ahdin/suuttimet).
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin