S-max 2,5 turbo nykii
S-max 2,5 turbo nykii
Moro. Onkelmana on siis ajoittainen nykiminen. Kiihdyttäessä vetää välillä hienosti ja ahtaa tasaisesti. Toisinaan tekee niin et aivan kun turbo tippuis pelistä pois kokonaan tai vain osittain. Vaihtelee siis ihan miten haluaa tää ropleema. Käytin foordilla ja vikakoodit kertoo ahtopaineen ylisäätö-vianmääritystä tehtäessä mittas hukkaportin käyttölaitteen virtapiirin ja liittimelle ei tule virtaa. Veikkas et johtosarja vika.
Tuleeko muita ideoita mieleen tai sit tietääkö kukaan saisko vaikka marmorilta suoraan uuden johdon minkä vaihtais ettei tarvis purkaa johtosarjaa.
Tuleeko muita ideoita mieleen tai sit tietääkö kukaan saisko vaikka marmorilta suoraan uuden johdon minkä vaihtais ettei tarvis purkaa johtosarjaa.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Voisit koittaa resetointia, akun kaapeli puoleksitunniksi irti.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Marmorilta saa konetilaan vaan koko johtosarjan..a500e..kannattaa availla sitä johtosarjan suojakuorta ja koittaa löytää vika paikka yleensä tiukemmat mutkat johtosarjassa pahimpia kohtia..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Kiitos vastauksista. Kokeilen eka resetointia ja sit johtosarjaa tutkiin.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Moro.joo mulla varmaan sama vika. Auto nykii, kun tekee täyskaasu kiihdytyksiä,mutta ei läheskään aina.Normaali ajossa auto toimii moitteetta ja kestää suht reippaitakin kiihdytyksiä.Nykiminen on sellaista yhtäkkistä tehokatoa ,että meinaa nenän lyödä rattiin.Tilasin ahtopaineen säätimen (pierburg) katsotaan auttaako se.Tuntuu ,että vika on vaan lämpimänä,ehkä.Jos saat auton kuntoon niin ilmoittele mikä vika oli.Itse en ole vika koodeja katsonut.Katsastuksessa ei ainakaan mitään ole sanottu.Eka viestini ei tullut jostain syystä läpi.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Moi. Juu vaihdoin saman itselle niin kyllä vika tais kadota. Hienosti toimii nyt. Käyttäytyminen muuttui paljon tasaisemmaksi.
Johtuen tästä tai jostain muusta ilmeni nyt tämän jälkeen ongelma kytkimen kanssa. Ykkösellä kun lähtee risteyksestä ja nostaa kytkintä rauhallisesti ylöspäin, niin melkein yläasennossa kytkin nappaa lujasti kiinni ja repasee auton liikkeelle. Osaako joku sanoa mikä vois olla tähän vikana?
Johtuen tästä tai jostain muusta ilmeni nyt tämän jälkeen ongelma kytkimen kanssa. Ykkösellä kun lähtee risteyksestä ja nostaa kytkintä rauhallisesti ylöspäin, niin melkein yläasennossa kytkin nappaa lujasti kiinni ja repasee auton liikkeelle. Osaako joku sanoa mikä vois olla tähän vikana?
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 30 Heinä 2015 08:19
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Auttoiko akun kaapelin irroittaminen, vai joku muu? Tiedosta kiitollinen.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Tuntu et hetkeksi vaikutti akun kengän irroittaminen, mut ei se auttanut. Vaihdoin tuon ahtopaineen (solenoidiventtiili)säätimen niin rupes toimiin. Ei löytyny foordin marmoriltakaan hyllystä mut volvon löyty. 80 e makso
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Taitaa olla 2.5 Maxissa samat ongelmat kuin 2.5 ST:ssä. Noihin myydään monessa paikassa myllyn virkistykseen kolmen palikan settia MAF-anturi, MAP-anturi ja turbon solenoidi. Jos ei hengenhätä ole vaihdolla niin esim. Saksan eBayltä kun katsoo nuo osat Volvon varaosanumeroilla niin on verrattain edullista. Kaikki helppoja vaihtaa itse.
Itselläni tuntuu, että solenoidi ja MAP-anturi ei paljoa auttaneet, mutta nyt kun vaihdoin MAF-anturin niin tuntuisi piristyneen selvästi. Ei ole niin laiskanpulskea, vaan polkimen painallus antaa rivakammin tehoja ulos.
Täysin yön kylmenneellä koneella tosin vieläkin siinä 2000-3000rpm tuntuu joku rykäisy/empiminen olevan. Taskulämpimällä tai kuumalla koneella kaikki OK.
Itselläni tuntuu, että solenoidi ja MAP-anturi ei paljoa auttaneet, mutta nyt kun vaihdoin MAF-anturin niin tuntuisi piristyneen selvästi. Ei ole niin laiskanpulskea, vaan polkimen painallus antaa rivakammin tehoja ulos.
Täysin yön kylmenneellä koneella tosin vieläkin siinä 2000-3000rpm tuntuu joku rykäisy/empiminen olevan. Taskulämpimällä tai kuumalla koneella kaikki OK.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Meikäläisen autossa vielä ilmenevä kylmänä empiminen johtunee ilmastoinnin kompurasta, joka jarruttaa menoa apulaitehihnalla. Jos ilmastointi on pois päältä niin pelaa uudella MAF:lla erittäin smoothisti ja hienosti. Ilmastointi päällä kylmänä tuossa 2000-3000rpm alueella noita nykäisyjä vedossa vielä tuntuu.Jeikki kirjoitti:Täysin yön kylmenneellä koneella tosin vieläkin siinä 2000-3000rpm tuntuu joku rykäisy/empiminen olevan. Taskulämpimällä tai kuumalla koneella kaikki OK.
Lieneekö tuo jo alkujaan noin kömpelö tuo kompuran päälle/pois-kytkeytyminen, vai onkohan kompuran vapaakytkimessä orastavaa vikaa? Koneen lämmittyä ja kompuran vetristyttyä pelaa ilmastoinnin kanssakin OK.
Edit. Näköjään "ominaisuus" Ford 2.5t ilmastoinnissa. On kyllä melko primitiivinen viritys, jos ilmastoinnin käyttö paskoo käynnin noin nahkeaksi:
http://www.focusstoc.com/forums/topic/1 ... car-jerky/
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Onkos noille osille varaosanumeroita niin voisi tuon MAF-anturin tilailla? Miten pääsen käsiksi tohon Turbon solenoidiin, uusi odottaa jo pöydällä?Jeikki kirjoitti:Taitaa olla 2.5 Maxissa samat ongelmat kuin 2.5 ST:ssä. Noihin myydään monessa paikassa myllyn virkistykseen kolmen palikan settia MAF-anturi, MAP-anturi ja turbon solenoidi. Jos ei hengenhätä ole vaihdolla niin esim. Saksan eBayltä kun katsoo nuo osat Volvon varaosanumeroilla niin on verrattain edullista. Kaikki helppoja vaihtaa itse.
Itselläni tuntuu, että solenoidi ja MAP-anturi ei paljoa auttaneet, mutta nyt kun vaihdoin MAF-anturin niin tuntuisi piristyneen selvästi. Ei ole niin laiskanpulskea, vaan polkimen painallus antaa rivakammin tehoja ulos.
Täysin yön kylmenneellä koneella tosin vieläkin siinä 2000-3000rpm tuntuu joku rykäisy/empiminen olevan. Taskulämpimällä tai kuumalla koneella kaikki OK.
Ford Focus 1.6 ecoboost 2012 
Ford S-Max 2.5t 2006

Ford S-Max 2.5t 2006

Re: S-max 2,5 turbo nykii
Ford 1379704,1689133; Volvo 30622083 - MAP Intake Manifold Pressure Sensor
Ford 1367827; Volvo 8692624 - Mass Air Flow Sensor MAF
Ford 1371924; Volvo 9465528 - Boost Pressure Control Valve
Boost control solenoidiin pääsee käsiksi kun pistät auton oikean etukulman tunkille/pukille ja otat oikean eturenkaan irti. Palikka pitäisi näkyä iskarin aukon tienoolta kun kurkit konehuoneeseen. En muista pitikö samalla raottaa sisälokasuojaa vaiko eikö - voipi olla että tuon sai pujoteltua paikoilleen ilmankin.
Ford 1367827; Volvo 8692624 - Mass Air Flow Sensor MAF
Ford 1371924; Volvo 9465528 - Boost Pressure Control Valve
Boost control solenoidiin pääsee käsiksi kun pistät auton oikean etukulman tunkille/pukille ja otat oikean eturenkaan irti. Palikka pitäisi näkyä iskarin aukon tienoolta kun kurkit konehuoneeseen. En muista pitikö samalla raottaa sisälokasuojaa vaiko eikö - voipi olla että tuon sai pujoteltua paikoilleen ilmankin.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Eli samaa vikaa tuntuu olevan mitä muillakin, nykimistä/puutumista n 2000rpm kohdilla, lämpimällä koneella ei niin paha.Jeikki kirjoitti:Ford 1379704,1689133; Volvo 30622083 - MAP Intake Manifold Pressure Sensor
Ford 1367827; Volvo 8692624 - Mass Air Flow Sensor MAF
Ford 1371924; Volvo 9465528 - Boost Pressure Control Valve
Boost control solenoidiin pääsee käsiksi kun pistät auton oikean etukulman tunkille/pukille ja otat oikean eturenkaan irti. Palikka pitäisi näkyä iskarin aukon tienoolta kun kurkit konehuoneeseen. En muista pitikö samalla raottaa sisälokasuojaa vaiko eikö - voipi olla että tuon sai pujoteltua paikoilleen ilmankin.
Taitaa omaankin kulkineeseen nämä mennä vaihtoon, kiitos osanumeroista. MAF jo vaihdettiinkiin kun hajosi, MAP vielä tilaamatta ja turbon solenoidi odottaa hyllyssä, tulpat on vaihdettu n 10tkm sitten.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Vaihdoin tuon MAF anturin kun sitä pientä nykymistä esiintyi ja välillä vähän suurempaakin arpomista mutta toimi kuitenkin suht kivasti. No nyt uudella anturilla ekat kolme kilsaa ihan mahdottomia, nykii ja empii niin pirusti.
Hakeeko paikkaansa vai vaihdanko vanhan takaisin. Turbon solenoidi vielä tulossa,mutta se on jo kertaalleen vaihdettu.
Hakeeko paikkaansa vai vaihdanko vanhan takaisin. Turbon solenoidi vielä tulossa,mutta se on jo kertaalleen vaihdettu.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Kannattaisiko kääntyä sähköisen polkimen puoleen.Mulla samoja oireita, pähkäilin, että poljin on entinen.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Eli vaihdoitko polkimen vai? Maffin jälkeen tämä meni ihan hulluksi....
Re: S-max 2,5 turbo nykii
En vielä on työlistalla seuraavaksi.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Ihmettelen vain kun meni tuolla uudella saksan ebaystä ostetulla maffilla vain huonommaksi?
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Nyt vasta katsoin niin uudessa maffissa on jotain vastuksia sisällä....laitoin vanhan takaisin,yllättäen toimii taas aika kivasti?
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Onko se oikea osa, vai jotain muuta? Tilasin saksasta polkimen, saa nähdä miksi menu muuttuu.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Pitääkö akun kenkä ottaa irti kun vaihtaa maffin? Sitä en meinaan tehnyt...
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Ei tartte, virrat ois hyvä olla pois päältä.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Lisää tyhmiä kysymyksiä, mikäs tuo teräksinen osa oikealla on mistä lähtee letkut imusarjaan ja koneen taakse.alipainepumppu? On aikas kuuma ja vinkuu
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Nyt on poljin vaihdettu, nykiminen on historiaa.Avaan polkimen tutkin mikä siellä mättää.
jk. No eipä ollut hääppöinen vika, siellä on kuparipala, minkä liikkeestä systeemi lukee kaasun asennon se oli hapettunut. Äärettömän helppo korjata jos viitsii askarrella.
jk.2 Lienee tarpeetonta mainita, että kone reakoi aivan eri tavalla polkimen liikkeisiin, kuin aikaisemmin.
jk. No eipä ollut hääppöinen vika, siellä on kuparipala, minkä liikkeestä systeemi lukee kaasun asennon se oli hapettunut. Äärettömän helppo korjata jos viitsii askarrella.
jk.2 Lienee tarpeetonta mainita, että kone reakoi aivan eri tavalla polkimen liikkeisiin, kuin aikaisemmin.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: S-max 2,5 turbo nykii
Tää kiinnostais muakin, kun samaa niskan piiskausta joskus teheny..vetva kirjoitti: Johtuen tästä tai jostain muusta ilmeni nyt tämän jälkeen ongelma kytkimen kanssa. Ykkösellä kun lähtee risteyksestä ja nostaa kytkintä rauhallisesti ylöspäin, niin melkein yläasennossa kytkin nappaa lujasti kiinni ja repasee auton liikkeelle. Osaako joku sanoa mikä vois olla tähän vikana?
Ford S-MAX 2.5T '06