Imusarjan läpät tuli poistettua kun 1. ja 2. läpät sai kaivella imukanavasta ja läppäakseli kolmessa osassa.
Alkuun oli unohtunut se metalliholkki välistä, akselin reiät muuten tuli tukittua moottorisilikonilla vuoratuilla pulteilla, tyhjäkäynti ei alle 1400 laskenu. Holkin asennuksen jälkeen siellä 8-900 välillä pyörittiin.
Viikon sisään tullut kummallisuutta, ajossa välillä tuntuu kaasu hirttävän kiinni, kierrokset jää sinne 2000, polkimen vetäminen ei auta. Kaupunkiajossa jalka pois kaasulta ja kytkin pohjaan/vaihde vapaalle -> kierrokset 1400. Pysähtyessä empii sekunnin ja pudottaa siis viiveellä 900. Nyt parina päivänä tehnyt taas sen et pysähtyessä joko pudottaa 900 TAI nostaa 2000. Jarrun nänpäyttäminen toistaiseksi pudottanut takaisin. Vaijereita voideltu, tarkistettu etteivät jumita tai jää kanittamaan. Starttiaprayta suihkittu pitkin konehuonetta mutta ei ole vaikuttanut, ei äkkiseltään alipaine vuodolta vaikuta.
Mistäs päin ongelmaa aletaan etsimään vai onko tuo enemmänkin nyt ominaisuus?
Mondeo 1.8 duratec tyhjäkäynnissä outoutta
Re: Mondeo 1.8 duratec tyhjäkäynnissä outoutta
Tyhjäkäyntiventtiili jumittaa? Voisi sopia oireisiin ja auto ilmeisesti vm 2001-2003?
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Mondeo 1.8 duratec tyhjäkäynnissä outoutta
Joo, -02 ja 250tkm mittarissa. Liian pitkään nähtävästi dieseleitä ollu talossa ku ei tullu mieleen.. Onkos siinä erikoisia, irti, jarrukliinerillä kaikki ylimääränen mitä lähtee ja kasaan?
Re: Mondeo 1.8 duratec tyhjäkäynnissä outoutta
Irrotin ja putsailin tyhjäkäyntimoottorin. Se kumi näytti ihan ehyeltä, jonkin verran öljyä oli. Tiiviste ehyt. Ei tuo tuota tyhjäkäynnin heittoa parantanut.
Mitäs seuraavaksi tutkailemaan?
Mitäs seuraavaksi tutkailemaan?