Sierraan turbodieselin tilalle bensakone, mutta mikä ?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
PPE

Sierraan turbodieselin tilalle bensakone, mutta mikä ?

Viesti Kirjoittaja PPE »

Muuten hyvinpalvelleesta ja ruosteettomasta -91
sedan Sierrasta paukahti kone, 1.8 TD

Uusi dieselauto on jo hankittuna, mutta olisi tarvetta
kakkosautolle, joka on bensakäyttöinen.
Tuli mieleen vaihtaa Sierraan bensakone, kun seisoo
tarpeettomana tuossa pihalla ja entinen kone on nostettu pois.

Kysymys kuuluukin, mikä kone tuohon on helposti istutettavissa,
lähinnä tuo dieselin laatikko mietityttää. Laatikko on tuonikäisistä
bensavehkeistä poiketen tuota vanhempaa Type 9 tyyppiä.

OHC ? Pitääkö kytkinkoppa vaihtaa ? Minulla on dieselin startti
ja vauhtipyörä/ kytkin, joka käy tuohon koppaan.


DOHC (kaasarimalli varmaan sähköjen takia helpompi) ?

CVH ?

Vai peräti 2.9 i, mites ruiskulaitteiston sähköt, onko paha nakki ?

Turbodieselin kytkinlevy on ainakin sama kuin DOHC:ssa ja CVH:ssa
kytkinpaketti kuitenkin eri (Motonet).

Onko 2.0 OHC kuitenkin järkevin ratkaisu, onko niitä tehty lyijytöntä
bensaa kestäviä versioita ?
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

jos ei mitään rakettia halua niin 1.6 ohc tai 2.0 ohc toi 2.9 olis kyl aika veikee. kato http://www.voorttimies.tk
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Päästö asiat kannattaa tarkistaa tuonikäisessä autossa.
Voi meinaan tulla ohareiden kanssa ongelmia muuten....
DOHC katti malli, taitaa olla "järkevin" vaihtoehto... (jos sekään)
PPE

Viesti Kirjoittaja PPE »

Oli tarkoitus tuossa ensimmäisessä viestissä jo pohtia tuota päästöasiaa.

Tässä turbodieselissä EI lue rekisteriotteessa "vähäpäästöinen"
Samaten ei ole edes hapetuskatalysaatoria.

Tarkoittaako tämä, että samoilla ehdoilla tähän voi laittaa myös bensakoneen ?
Mitä arvon raati on mieltä, onko jollain kokemuksia ?

Sitten tuo dieselin laatikon kytkinkoppa, käykö siihen esim. OHC suoraan ?

Dieselin laatikko ja perähän ovat suht. järeää kamaa, samaten takana
on isot rummut jo valmiiksi joten 2.0 OHC voisi muuten mennä...
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Cosworth ei muuta :D
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vastaa Viestiin