Ford XR3 turbon viritrys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
EmanTide

Ford XR3 turbon viritrys

Viesti Kirjoittaja EmanTide »

kone on xr3 vm 89 josta lohko porattu viimeiseen ylikokoon ja mahlen takomänät. ahdin on garretin t 3/4. edellinen omistaja oli tehnyt välijäähdyttimen ja jäähdyttimen päin p tä ja ne korjaan. olen kiinnostunut kannen laittamisesta ja muutenkin auton teho potenttiaalin lisäyksestä. mistä mahtaisin saada mekeeniselle ruiskulle korvikkeen xr3 efi:stä suoraan? ja entäs se kansi ja nokka akseli. edellesiltä omistajalta oli mennyt 3 kantta jo. miten saa xr3 cvh kannen kestämään ahtoa? imusarjakin on heikohkon näköinen ahto käyttöä varten... suosituksia vaihteiston (suht lyhyt välitys n. max230kmh/7000rpm) ja vauhtipyörän suhteen kaivataan myös. vinkkejä ja kommentteja otetaan vastaan. ja kovaa laittoa
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Mikä niiistä kansista muka menee? En ole ikinä kuullutkaan CVH:n kansissa olleen mitää ongelmaa ja ahtoja on monella 2 bar asti ja yli ollut. Imusarjan voi ottaa suoraan mk4 efi escortista tai 91-92 1.6 Escort/Orionista. Näin myös itsellä. Jos auto on XR3i, niin siinä pitäisi olla 4,29 perävälitys mikä on lyhin mahdollinen mitä on noihin autoihin Fordin toimesta tehty. 3,33 taas on pisin. Vaihteiston heikko kohta on pääakselin rullalaakeri johon voi isomman sovittaa. Mitä tuolla vauhtipyörällä tarkoitit? Mitä vikaa alkuperäisessä? Kytkimeen kannattaa sitten hieman satsata, sillä mikä tahansa vetkula ei jaksa pitää voimaa ja sintterit on aika ikäviä ajaa ja ainakin lyhytikäisiä.
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

Suositellaan nyt sitten samaan syssyyn tuota megasquirttia efin ohjaimeksi, on hinta-laatu suhteltaan jotain aivan muuta.
Pienten ajokokemusten jälkeen voi vain olla hymy naamassa, ikinä ei ole auto näin hyvin toiminut.

Onko sulla tasot suorat jos kannet menee?
Aikoinaan rally racen mies kertoi minulle että merkinnältään BRA kannet olisivat heikompaa valua (FA saksalainen vahvempi) ja niitä olisi hänen asiakkaalla mennyt, sulanut jostain kohtaa ja alkanut vuotamaan, ja tehnyt saman oikaisun jälkeen uudestaan.
EmanTide

Viesti Kirjoittaja EmanTide »

joo oon laittanut yleensä pari prikkaa kannen ja lohkon väliin et näen mun omenapuumännän yläkuolonkohdan. paljon olen pajavasaroinut jotta sasin säädöt kohdalleen kun ei ole nuo reijät sattunut kohdalle tuohon ISON VOLVON kanteen. :D en ole itse kantta vielä käteen ottanut ja merkintöjä katsonut. mut epäelisin että kun edellinen omistaja on kolme kertaa koneen tehnyt ja porauttanut lohkon ja takomännät sinne laittanut niin kai se kansikin on tasoon vedetty. yks kone oli mennyt kun öljypumppu oli haljennut täyden poljennan aikana. vaihdelaatikoitakin on tuhoutunut ja koko koneita ennenkin kuulemma. tutkin talven aikana mitä se on syönyt mut vinkkejä otetaan edelleen vastaan. ps Unohtakaa takomännät Omenepuu rulez (paras kestävyys ja lämmön jako) :)
Vastaa Viestiin