Jarrut jumissa?
Jarrut jumissa?
Mistähän pitäisi lähteä etsimään vikaa kun '95 Mondeossa äsken kotiin tullessa takapää rupesi "pomppimaan" ja pihassa huomasin, että kuskin puolen takavanne oli tulikuuma.
Jarrupalat vaihdettu 1.4.2005.
Jarrupalat vaihdettu 1.4.2005.
Nyk: Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium Business '15
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
Toivottavasti ei. Keväällä epäiltiin samaa (kun oli vika jarruissa) ja kyselin hintaa, 350e kun pitää napa vaihtaa nelivedossa kuulemma myös. Korjatkaa tai ilmoittakaa jos olen väärässä/mistä saisi halvemmallaRegu kirjoitti:Laakeri voipi olla tiensä päässä.
Nyk: Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium Business '15
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
Laakeri ei lämmitä koko vannetta mutta jarrukengät lämmittää koska siellä on aika kamala kitka.
Eli ensimmäiseksi rummut auki (jos saa) ja sitte säädöt ihan nolliin.
Eli automaattisäätö jutska ihan niin pienelle ku saa.
Sitte käsijarru päälle ja kone käymää ja painat jarrupoljinta niinkuin hätäjarrutuksessa ja sitte kaikki jarrut pois ja testaamaan.
Mutta enne ku laitat rumpua kiinni niin karkealla (40-80) santapaprulla rummut karheiksi ja kengät myös.
Eli ensimmäiseksi rummut auki (jos saa) ja sitte säädöt ihan nolliin.
Eli automaattisäätö jutska ihan niin pienelle ku saa.
Sitte käsijarru päälle ja kone käymää ja painat jarrupoljinta niinkuin hätäjarrutuksessa ja sitte kaikki jarrut pois ja testaamaan.
Mutta enne ku laitat rumpua kiinni niin karkealla (40-80) santapaprulla rummut karheiksi ja kengät myös.
Hyvä tietää, ettei laakeri lämmitä koko vannetta. Tuossa on levyjarrut takana, nelikko kun on, mutta lähdenpä tutkimaan asiaa jarruista päin.Niksa80 kirjoitti:Laakeri ei lämmitä koko vannetta mutta jarrukengät lämmittää koska siellä on aika kamala kitka.
Eli ensimmäiseksi rummut auki (jos saa) ja sitte säädöt ihan nolliin.
Eli automaattisäätö jutska ihan niin pienelle ku saa.
Sitte käsijarru päälle ja kone käymää ja painat jarrupoljinta niinkuin hätäjarrutuksessa ja sitte kaikki jarrut pois ja testaamaan.
Mutta enne ku laitat rumpua kiinni niin karkealla (40-80) santapaprulla rummut karheiksi ja kengät myös.
Nyk: Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium Business '15
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
Nyt on pajalla ensimmäinen kerta käyty. Jarrusylinteri paskana, joten pitää vaihtaa koko jarrusatula. 205 euroa pelkkä vaihto-osa - alkuperäisen hintaapa en edes uskaltanut kysyä.
Huomenna vaihtoon ja matti kukkaroon
Huomenna vaihtoon ja matti kukkaroon
Nyk: Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium Business '15
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
Niin, 1.4. vaihdettiin jarrupalat mutta tuo lämpemisongelma on tullut vasta nyt eilen, joten luulisi että jos joku olisi ollut jumissa niin ongelma olisi esiintynyt jo aiemmin? Vai meinaakko, että probleema voisi tulla 4kk/13 000km jälkeen?
Nyk: Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium Business '15
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
Lähinnä kirjoitukseni idea oli siinä, että jarrut kannattaa purkaa auki kokonaan ja putsata kunnolla. Minulla oli kumi rikki, josta sinne liukutapille oli päässyt likaa. Ajan myötä se oli ruostuttanut tapin kiinni.
Jos auto ei ole seisonut pidempiä aikoja, niin jarrumäntä voi hyvinkin olla jumissa. Likaiset jarrunesteet aiheuttavat myös outoja juttuja.
PS. Sinulla on suht harvinainen automalli
Jos auto ei ole seisonut pidempiä aikoja, niin jarrumäntä voi hyvinkin olla jumissa. Likaiset jarrunesteet aiheuttavat myös outoja juttuja.
PS. Sinulla on suht harvinainen automalli
Jep, eipä pääse pitkään ko. kärry seisomaan 6kk ollut alla ja kilsoja on tullut semmonen 15tSine kirjoitti:Lähinnä kirjoitukseni idea oli siinä, että jarrut kannattaa purkaa auki kokonaan ja putsata kunnolla. Minulla oli kumi rikki, josta sinne liukutapille oli päässyt likaa. Ajan myötä se oli ruostuttanut tapin kiinni.
Jos auto ei ole seisonut pidempiä aikoja, niin jarrumäntä voi hyvinkin olla jumissa. Likaiset jarrunesteet aiheuttavat myös outoja juttuja.
PS. Sinulla on suht harvinainen automalli
Ja juu, suht' harvinainenhan tuo on - saa nähdä meneekö myyntiinkin jossain vaiheessa talven/kevään aikana Ois hauska tietää montako nelikko-mondeoo Suomeen on rekisteröity. Samoin ois hauska tietää onko nelikossa vakiona konehuoneen alla teräksinen pohjalevy vai muovia? Itselläni on jonkin sortin paksua rautaa
Nyk: Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium Business '15
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
Joo voihan se olla, en ole ekspertti Mutta tuosta nyt katsottiin, että laakerit on OK sekä iskarit on OK. Jarrut putsattiin ja käytiin läpi joka nippeli, ainut mikä ei toiminut kunnolla oli juuri sylinteri.Regu kirjoitti:Jaa ei lämmitä laakeri koko vannetta...itse poltin sormeni mk3 esconi vanteessa kun laakeri oli "hieman" juntturassa
Nyk: Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium Business '15
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95