Case Subbari. Tämä ei sitten ollutkaan ihan plug 'n play, vaikka mitään massiivisen haastavaa ei vastaan tullutkaan. Aikaa kului vain aika paljon pähkäilyyn, itse tekeminen menisi toisella kertaa huomattavasti nopeammin.
Virta
Tämä luonnollisesti akusta suoraan. Maan irroitus kävi helposti, vaikka negatiivinen onkin ulottumattomissa piilossa. Sieltä tulee piuha runkoon, kuskin puolelle. Siitä helppo irroittaa. Kuten aiemmin mainitsin, akkukengän pultin kierteet ainakin minulla oli lyöty kasaan, jotta mutteria ei saisi siitä kokonaan pois. En uskaltanut lähteä väkisin vääntämään mutteria pois, joten kierrepakalla pyörittelin pultin toimivaksi (M6 1.0). Siihen sai sitten rengasliittimen hyvin kiinni.
Hytistä konehuoneeseen joutuikin vähän painimaan, vaikka ohjeet oli helpot. Ensiksi hanskalokero irti. Se meni helposti (kunhan löytää ne pari vikaa ruuvia sieltä takaa boksin alta), mutta en keksinyt pikaisesti miten USBin liitin irtoaa. Jätin kiinni kun mahtui tekemään työt muutenkin. Hanskalokeron takana on isohko läpivientikumi, josta menee öbaut kaikki sisälle tulevat sähköt. Tilaa on silti hyvin. Läpivientikumi on aika pirun kovaa materiaalia, sai mattoveistä työntää ihan kunnolla, että pääsi läpi. Sitten ruuvarilla vähän venytin ja lopuksi työnsin virtakaapelin sisäkautta ulos. Tuossa käytin apuna pientä ruuvaria, jolla työnsin ensin ohuemman kaapelin siitä läpi, ja sillä sitten vedin varsinaisen johdon. Sen verran pieni tuli omasta reiästä, että pelkkää virtakaapeliä ei olisi saanut siitä läpi työntämällä. Jonkin aikaa tuossa meni, kun en heti tajunnut käyttää vain brutaalia voimaa. Kunhan kelit vähän lämpenee, niin ajattelin vielä silikonitiivistettä tuohon laittaa ympärille tiivistämään. Konehuoneen puolella johdon sai aluksi menemään kiinnikkeitä pitkin nippusiteillä akulle päin. Sitten ei enää kädet mahtuneet. Ulkomaan foorumeilla ovat laittaneet sulakeboksia akun vasemmalle puolelle (konetta katsoessa), mutta minulla ainakin ties mitä putkia siinä. Ehkei ihan paras ratkaisu, että molemmat johdot menevät vierekkäin, mutta toista kautta olisi pitänyt vetää virta maajohtoa sivuuttaen ja se ei oikein kiinnostanut. Pitää tuo paikka vielä miettiä paremmalla ajalla.
Maa
Tähän löytyykin paikkoja jonkin verran. Ensiksi mietin varapyöräkotelon stryroksisäilytysratkaisun alla olevaa metallikannaketta, missä olisi valmiiksi ollut kahdet M6 kierteet pultille (toiseen tulee styroksipalan kiinnitys). Tällöin ajatuksena oli myös laittaa vahvistin tuonne piiloon, mutta sitten olisi pitänyt alkaa puukottamaan osia irti. Katsotaan jos jostain purkupaikasta saisi uuden säilytysratkaisun edullisesti, sitä voisi sitten runnoa. Toinen valmis maa löytyi oikean takavalon takaa. Siellä oli myös yksi käyttämätön liitin, liekkö tehdassubbarille tarkoitettu. Se oli kuitenkin aika ohkaisen näköinen, joten päätin laittaa takaistuinten kiinnitysrautaan kiinni oikealle puolelle. C-pilarista piti vähän raottaa yhtä paneelia (yksi T25 Torx kannen alla), ja sitten koko kontin sivun muovi irti (2 T25 torxia, loput repimällä). Muista että siellä on myös valon liitin, se irti. Sitten pääsee käsiksi tuohon pulttiin. Hionta, piuha + pultti ja maan vastusmittaus (tarkastetaan että varmasti on maassa) jonka katsoin siitä valon takaa olevasta maasta. Lopuksi laitoin korjauslakkaa päälle kun ei mitään muuta järkevää ruosteenestäjää ollut käsillä. Johto tulee tuolta nätisti, ja menee huomaamattomasti pyöränkotelon ja takaistuimen välissä.
Johdot konttiin
Virrat vedin oikeaa puolta, ja audio + heräte meni kuskin puolta. Molemmat menee samalla tyylillä. Hetken joutuu ehkä miettimään miten saa kuskin puolelta johdot ulos mankasta (virta on helppo kun tulee suoraan hankalokeron alle), itse pistin ensin ratin alle "välitilaan"), ja sieltä sitten eteenpäin. Musta kumitiiviste lähtee ihan vain vetämällä pois, ja sitten astinlevy lähtee vetämällä pois. Alla kuvassa musta johto tulee jo tuolta ylempää sisällä, se on helppo sinne pujottaa väliin ilman minkään irroittamista. Kaapelin saa kulkemaan nätisi kourussa koko matkan, muista että se kouru on "sisäpuolella" alla, ei tuossa missä kuvassa menee.

B-pilarin läpi pääsee helposti paneelia hieman raottamalla (alhaalta pari klippiä vaan työntämällä pois) ja sitten työntää johdon vain takaovelle. Hirveästi ei kannattane repiä, taitaa sivutyynyjä olla tuossa.

Takaovella taas musta kumitiiviste pois, ja johtoa eteenpäin. Kuva on huono, mutta ainakaan itse en tuota "lokerikkomuovia" ottanut ollenkaan irti. Ruuvarilla sain vähän raotettua jotta sai kaapelin helposti tarpeeksi sisälle. Tuon "lokerikkomuovin" kulmasta pääsee suoraan turvavyön kohdalta ulos, ja samasta kohdasta konttiin. Missään penkin asennossa ei kaapeli pääse painautumaan. Itse vedin vielä pelkääjänpuolelta vahvarin säätimen johdon B-pilarille, ja penkin kohdalta penkin ali kyynärnojalle. Vielä pohdinnassa miten vedän sen sisälle / miten kiinnitys siellä.
Vahvistin / subbari
Ylempänä olikin jo kommentti alkuperäisestä suunnitelmasta laittaa vahvari kannen alle, mutta se ehkä myöhemmin. Plan B oli laittaa selkänojaan, mutta eipä ollut poraa käsillä kun metallia takaseinä. Päädyin tylsään ratkaisuun laittaa vahvari vain kontin pohjalle, ja pikainen kiinnitys ruuvilla. Vahvistimeksi tuli JL Audio JX250/1 monovahvari. Subbaria mietin pitkään, isoa / pientä / aktiivista / passiivista / suljettua / refleksiä. Tällä kertaa mitat voitti, eli en halunnut koko tilaa uhrata. 10" JL Audio CS110-WXv2 menee pystyyn nostettuna lähes täydellisesti tuohon, viemättä liikaa neliöitä pohjalta. Johdot vielä laittamatta kunnolla, kun piti kaljaakin ehtiä juomaan. Kotelon kiinnitys jäänee noin, tuntui ihan tukevalta.
EDIT: 19.7.2017 Nykytilanne kun paikat siistimmät. Käytössä ei tuosta ole ollut merkittävää tilahaittaa, jopa lapsivankkurit mahtuu samaan kyytiin.
