Tänään katsastin c- maxin. Katsastusmies sanoi, että Aika kirkkaat noi rekisterikilvenvalot. Niistä voi poliisi sanoa jotain tien päällä. No joo. On ne kyllä omaankin silmään melko kirkkaan oloiset. Pitää varmaan laittaa niihin jotain kalvoa tms. Pääasia, ettei runoillut otteeseen mitään typerää. Niin ja auto sai siis taas vuoden verran ajoaikaa.herr wolf kirjoitti:Laitoin c-maxiin led- rekisterikilvenvalot. Hyvin sopivat paikoilleen ja jopa toimivatkin vielä.
Päivän "tuunailut"
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 27 Kesä 2012 18:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Päivän "tuunailut"
Re: Päivän "tuunailut"
Focus päätti ulkoistaa lasinpesunesteet asfaltille. Sisälokarin irrotus ihmettelyä ja uuden letkujatkon laitto niin alkoi toimiin, samalla nippusiteillä pakka kuntoon...vanha liitin hangannu ittensä puhkipoikki lokarin sisällä(ihmeen paljon tilaa letkuilla liikkua, ei ihme että hankaa rikki liitokset). Sisälokarin takana olevan heinän määrästä päätellen varmaan ollu jonkun pesä, ei näkyny asukkia nyt.
Re: Päivän "tuunailut"
Otin purkuautosta taka-akselin, oli levyjarrut ja laippa vetarit.. enköhä onnistunu saamaa sen toisen nivelen kuulat pitki hallin lattiaa.
No ei se mitää, nyt saa tukivarret ja apurungon viety puhallukseen niin pääsee lomilla tekee valmiin paketin.
plus että oli uudenkarheet takajarrut! Säästöä taas
No ei se mitää, nyt saa tukivarret ja apurungon viety puhallukseen niin pääsee lomilla tekee valmiin paketin.
plus että oli uudenkarheet takajarrut! Säästöä taas

Re: Päivän "tuunailut"
Räntäsateessa -08 Mondeoon hieman kirkkaammat polttimot (Philips X-Treme Vision +130%) lyhyisiin ja pitkiin, illan hämärtyessä saa nähdä onko ne sen kirkkaammat kun normi lamput 

It's not so easy if you don't know what you are doing...
Ford S-Max 2.0 -12, Tdci Titanium
Ford S-Max 2.0 -12, Tdci Titanium
Re: Päivän "tuunailut"
Uudenvuoden alkamisen kunniaksi väsäsin voileipäkaakun
En tiedä mikä mielenhäiriö tuli

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Päivän "tuunailut"
Tulee pari pv myöhässä tämä, mutta tosiaan tuli vaihdettua kattoantenni, hemmetin helppoa orkkisantennilla 2min homma. Sisävalon suoja irti, 2 ruuvia irti, itse jalusta yhdellä torxilla katossa kiinni, uus osa paikalle, ruuvit kiinni ja suoja kiinni.
Aina kun sais vaihdettua orkkisosat autoon, elämä vois olla helpompaa..antenniraippa jalustoineen oli 37e
Aina kun sais vaihdettua orkkisosat autoon, elämä vois olla helpompaa..antenniraippa jalustoineen oli 37e
Re: Päivän "tuunailut"
Hitasin tutun -05 Transiitin pelmaan 40cm pitkän paikan
. On aikas huonosti suojattu nuo työkalut uutena, ainakin pohja oli ihan ruskea. Lähti tallista saate sanoilla että kannataa harkita vaihtoa, palkit ovat puhki viimeistään 2v päästä.

Ford M ja niistä RS mallit


Re: Päivän "tuunailut"
Tommosen kirjoittelin
http://www.borehammer.net/rallikolumni1st.htm
Herättää varmasti ajatuksia ja kysymyksiäkin
, toisaalta siksihan noita kirjoiteellaankin
Nostan hattua sille joka ymmärtää pointin ja jaksaa lukea koko kötöstyksen 

http://www.borehammer.net/rallikolumni1st.htm
Herättää varmasti ajatuksia ja kysymyksiäkin



Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Ihan kiva tarina, pitäis nyt hakea ensin noi lukulasit...voisitsä tiivistää sen tekstin sanoman yhteen kappaleeseen, niin haen sinä aikana jääkaapilta yhen bissen...duckworth kirjoitti:Tommosen kirjoittelin![]()
http://www.borehammer.net/rallikolumni1st.htm
Herättää varmasti ajatuksia ja kysymyksiäkin, toisaalta siksihan noita kirjoiteellaankin
Nostan hattua sille joka ymmärtää pointin ja jaksaa lukea koko kötöstyksen

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Oiliko se pointti
1.3 karvalakki sierra vastaa "melkeen" RS:siä vai N-ryhmän XR4:sia, ajattihan Fordi kokeeksi nuita Colognejakin. No onhan ne toki lähempänä kadun miehen kulkupeliä kun B-ryhmäläiset..........Fordin kohdalla -80 luku oli rallissa pettymysten aikaa, Sierra kruunasi tuon fiasko vuosikymmenen.

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Re: Päivän "tuunailut"
Huomautan nimim. p3:lle ettei ton jutun pointti pyöri yksin omaan Sierran ympärillä, vaan siinä että A-ryhmä patisti tehtaita valmistamaan aidosti hauskoja versioita perusmalleista. Saiko B-ryhmä saati WRC aikaan samaa...?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Eiköhän ralli ole jotenkin vaikuttanut tuotantoon erikoismallien muodossa siitä asti kun rallia on ajettu, kukin fanittaa omien mieltymysten mukaisia malleja ja ymmärsin kyllä että et kirjoittanut Sierrasta, eihän Cosworth Sierrassa ole sinällään mitään perusteellisesti uutta mitä Ford ei ollut tehnyt aikaisemminkin vrt. RS Escortit, Caprit ja Taunukset.
Kysymyshän on siitä mitä saadaan kaupaksi, A-ryhmän joka periaatteessa on vanha 4-ryhmä luokitus oli aluksi 5000kpl mutta pian FIA joutui laskemaan määrän 2500kpl + hyväksyi käsittääkseni myös erilaisia anottuja erivapauksia.
Kysymyshän on siitä mitä saadaan kaupaksi, A-ryhmän joka periaatteessa on vanha 4-ryhmä luokitus oli aluksi 5000kpl mutta pian FIA joutui laskemaan määrän 2500kpl + hyväksyi käsittääkseni myös erilaisia anottuja erivapauksia.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Re: Päivän "tuunailut"
Niin en käsittellyt tai ainakaan ottanut kantaa aikaan ennen 80-lukua tuossa jutussa, mutta nyt kun tuli puheeksi niin en moiti 4-ryhmää sen enempää, ja kuten vihjasit poikihan sekin vauhtimalleja kadulle em. Escortit Mk1/2, mutta mun mielestä liian paljon muokkasta sallivat B-ryhmä ja WRC eivät yksinkertaisesti anna tehtaille pakotteita tehdä suurta erää hauskoja autoja. Focus RS ja Fiesta ST raapivat edestä, kuten tuossa jutussa kirjoitinkin.p3 kirjoitti:Eiköhän ralli ole jotenkin vaikuttanut tuotantoon erikoismallien muodossa siitä asti kun rallia on ajettu, kukin fanittaa omien mieltymysten mukaisia malleja ja ymmärsin kyllä että et kirjoittanut Sierrasta, eihän Cosworth Sierrassa ole sinällään mitään perusteellisesti uutta mitä Ford ei ollut tehnyt aikaisemminkin vrt. RS Escortit, Caprit ja Taunukset.
Kysymyshän on siitä mitä saadaan kaupaksi, A-ryhmän joka periaatteessa on vanha 4-ryhmä luokitus oli aluksi 5000kpl mutta pian FIA joutui laskemaan määrän 2500kpl + hyväksyi käsittääkseni myös erilaisia anottuja erivapauksia.
Tunnut vaan kovin savolaiseen tyyliin heittävän vasta argumentteja aiheen vierestä. jotta voisit osoittaa ettei mun kanta ole pätevä, joten kerrotko vaikka oman kantasi? Jos B-ryhmä on ehdottomasti paras asia koskien koko autoilua (ei siis pelkästään moottoriurheilua), niin ei siinä mitään, varmaan Fiat Ritmo on silloin mahtava auto johon on sikissyt paljon rallihenkeä Delta S4:stä

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"

Nämähän on siis mielipiteitä joista keskustellaan, eikä sinun kantasi huonompi ole..........
Jopa Ritmosta on ollut aikanaan hienoja erikoismalleja, Quatron vaikutusta vielä nyky Audeihinkin tuskin tarvii enempää selittää, aivan yhtälailla Lancia olisi voinut kehittää omaa mallistoaan S4:jän suuntaan mutta todennäköisesti markkinatutkimukset päättivät että sielä tehdään Fiatiakin huonompia Fiiatteja, A-ryhmän aikana sai varakas kansanmies Integralen mutta se taisi olla vielä nuita aiemmin mainittujakin kehnompi.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Re: Päivän "tuunailut"
1.8 tdci -08 mondeosta hehkujen mittaus, tuomiona 2/4 palanut, ilmankos oli huono lähtemään ilman lämmitystä tulille. Huomenna sitten palaneiden vaihto operaatio edessä jos sattuu jostain tilaamatta uudet löytymään
Etukäteen hirvittää tuo 4 sylinterin hehkun vaihto, taitaa purattaa koko huohotussysteemin edestä pois...

It's not so easy if you don't know what you are doing...
Ford S-Max 2.0 -12, Tdci Titanium
Ford S-Max 2.0 -12, Tdci Titanium
Re: Päivän "tuunailut"
Eipä ollutkaan paha rasti, kannesta tuleva huohotinletku pois edestä niin sai nelosenkin tulpalle avaimet mahtumaan. Vanhahtavassa tekniikassa näköjään sekin hyvä puoli ettei osat hapetu valurautaan kiinni niin kuin alumiiniinJape-79 kirjoitti:1.8 tdci -08 mondeosta hehkujen mittaus, tuomiona 2/4 palanut, ilmankos oli huono lähtemään ilman lämmitystä tulille. Huomenna sitten palaneiden vaihto operaatio edessä jos sattuu jostain tilaamatta uudet löytymäänEtukäteen hirvittää tuo 4 sylinterin hehkun vaihto, taitaa purattaa koko huohotussysteemin edestä pois...


It's not so easy if you don't know what you are doing...
Ford S-Max 2.0 -12, Tdci Titanium
Ford S-Max 2.0 -12, Tdci Titanium
Re: Päivän "tuunailut"
"tuunailin" uuden öljyputken/-tikun paikalleen, ja tein uuden trikkerianturin telineen..jotenki nää arki illat on vaan liian lyhyitä
Re: Päivän "tuunailut"
Laitoinpa reilusti lisää ilmaa "iiässän" renkaisiin
Homma lipui vaan sitten 24 tunnin työksi
No ulkona talvi ja pakkasta, talli tietty kylmä, niin eihän tuota kompuraa saa pyörimään ja huoltoasemalle matkaa liki 20km... Joten ensin lunta pois tallin oven edestä, sitten kompura pihan poikki ja kuistin raput ylös päärakennusmökkiin, jossa huikeat +7astetta lämmintä
Annoin kompura olla "lämpimässä" yön yli, ja tänään sen uskalsi pistää pyörimään ja renkaat täyteen.
Hmmm jotain hämärää on tuossa Sierran laturissa kun näyttää auton käydessä akun navoista mitattuna 13,8V, ja laturi on muutenkin pitänyt kitinää jo viime kesästä asti.. Jospa tuolla nyt Iisalmeen kulkisi kun koulunpenkille lähden taas, ja onhan tuolla "iiässällä" hyvä purkaa vitutusta sellaisina päivinä kun ei koehitsit menekään läpi



Hmmm jotain hämärää on tuossa Sierran laturissa kun näyttää auton käydessä akun navoista mitattuna 13,8V, ja laturi on muutenkin pitänyt kitinää jo viime kesästä asti.. Jospa tuolla nyt Iisalmeen kulkisi kun koulunpenkille lähden taas, ja onhan tuolla "iiässällä" hyvä purkaa vitutusta sellaisina päivinä kun ei koehitsit menekään läpi

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Tuli nollailtua kaverin pösöstä vikakoodit V-gate/Torque yhdistelmällä..ja toimi...nyt kokeiltu 5 eri automerkissä palikkaa ja kyllä on hintansa arvonen 

Re: Päivän "tuunailut"
Blacktopin kansi atomeiksi purettuna.
Pari pyttyä oli melkoisen öljyn kyllästäminä käynnyt jonkun aikaa,pakopuoli melko sotkuista törkyä täynnä.
Pari pyttyä oli melkoisen öljyn kyllästäminä käynnyt jonkun aikaa,pakopuoli melko sotkuista törkyä täynnä.
gti golo palloilija
Re: Päivän "tuunailut"
Tuli hommattua sparcon penkki vanhemmalle lapselle ja sen asentelua..meni muutamaan kertaan hermot ja ranskalaista runoutta a la Focus 

Re: Päivän "tuunailut"
Vaihdoinpa uuden startin Sierraan, kun edellinen meinasi jo maanantaina mykistyä.. Onhan tuo nyt kestänytkin jo 31 vuotta, joten ihan mahdottomasta hätävarjelun liioittelusta ei voida kai puhua
Ja linkitänpä tännekin:
https://www.youtube.com/watch?v=gDO8N5vmZxE
Eli kameran käyttöä ja filmin editointia tuli pikaopiskeltua, kuvauspäivänä siis vielä paikallaan arvaa-pyöriikö-startti, mutta sehän ei menoa haitannut

Ja linkitänpä tännekin:
https://www.youtube.com/watch?v=gDO8N5vmZxE
Eli kameran käyttöä ja filmin editointia tuli pikaopiskeltua, kuvauspäivänä siis vielä paikallaan arvaa-pyöriikö-startti, mutta sehän ei menoa haitannut

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Nyt meni hermot
Katsastuksessa väljyyttä raidetangon oikeessa päässä sekä oikeessa alapallonivelessä, ei helvetti voi olla koska minähän niihin viimeksi koskin...
, pitää kiristää muttereita.
Reikä kuskin jalkojen alla...ääääh...no, eiköhän tästä taas hengissä selvitä...
Katsastuksessa väljyyttä raidetangon oikeessa päässä sekä oikeessa alapallonivelessä, ei helvetti voi olla koska minähän niihin viimeksi koskin...

Reikä kuskin jalkojen alla...ääääh...no, eiköhän tästä taas hengissä selvitä...

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
340 volvon laatikon purku. Fiestan kytkinboorin tiukkuus-sovitus-yritys kytkinakseliin, ja halki. 240 volvon laatikon haku, pesu, ja silmämääräinen tarkistus että suht samalta näyttää, makaavatpa vaan eri päissä autoa ja eri asennoissa. Tuunailut jatkuu joskus...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Päivän "tuunailut"
Jaa, mulla meni Sierra tortaina läpi leimasta, ainoana huomautuksena palanut lähivalon polttimotursas kirjoitti:Nyt meni hermot
Katsastuksessa väljyyttä raidetangon oikeessa päässä sekä oikeessa alapallonivelessä, ei helvetti voi olla koska minähän niihin viimeksi koskin..., pitää kiristää muttereita.
Reikä kuskin jalkojen alla...ääääh...no, eiköhän tästä taas hengissä selvitä...

Vähän lainauksia tarkastuskortista:
Jarrujen mittaus
Etuakseli 2,5 kN sekä vasemmalla että oikealla heittoa 0%

Taka-akseli 1,9kN sekä vasemmalla että oikealla heittoa 0%

Käsijarrun voima oli 1,2kN, tästä en tiedä onko paljon vai vähän, kun ei oikein saa pyöriä lukkoon kahvasta nykimällä


No kaippa siitä on siten jotain hyötyä ollut kunon kaikki jarrukamat aikanaan uusinu (satulat takana tehdasuudet, edessä itse kunnostettu, uusi käsijarruvaijeri jne.) ja pitäny kunnossa

Ja on-totpic: vaihtelin Focukseen H7-polttimot, 26e parille jäi hintaa, ja 10 min. meni kun tuossa Maxin parkissa vaihtelin perse pystyssä

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER