Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !
Voisko joku mode muokata tän otsikon MK4 liittyväksi, kun on tuo uudempikin malli tullu jo
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !
Tänään, kun mittailin kotisterkkojen ääntä niin tuli vahva fiilis, että pitäisi sittenkin käyttää mittauksessa C-weighting asetusta. Tein kotona kalibroinnin Anti-Mode 2.0 Dual Core korjaimella. IPad + Analyzer näyttivät siihen verrattuna kovin erilista käppyrää. Mutta C-weighting asetuksella mittaukset näyttivät hyvin vastaavan toisiaan. C-weightingiä kait yleisesti muutenkin suositellaan. En tiedä onko Analyzer softaan tehty jotain muutoksia tähän liittyen vai oliko aikaisemmissa mittauksissani jotain pielessä tai mittari ei pysynyt mukana REW mittauksen aikas nopeassa sweepissä.
No niin tai näin niin nyt tein tälläiset mittaukset 2009 farkkumondeon Sonysetille...

Kapeampi lila viiva on mittaus nolla-asetuksilla ja leveä sininen viiva korjauksilla -2, +3, +7.
Tällä konstilla 50 dB rajat rikkoutuvat kohdissa 36 Hz ja 16000 Hz.
Oikaisin käteni kerran myös apukuskin paikalle ja sieltä tarttui tälläinen käppyrä.

Apukuskin paikalta 50 dB rajat rikkoutuvat kohdissa 36 Hz ja 14000 Hz.
No niin tai näin niin nyt tein tälläiset mittaukset 2009 farkkumondeon Sonysetille...

Kapeampi lila viiva on mittaus nolla-asetuksilla ja leveä sininen viiva korjauksilla -2, +3, +7.
Tällä konstilla 50 dB rajat rikkoutuvat kohdissa 36 Hz ja 16000 Hz.
Oikaisin käteni kerran myös apukuskin paikalle ja sieltä tarttui tälläinen käppyrä.

Apukuskin paikalta 50 dB rajat rikkoutuvat kohdissa 36 Hz ja 14000 Hz.
Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !
Onhan v***u naurettava viritys tuo lisälämmittimen ajastus convers mittariston kanssa ainakin. 2-3pvä kun auto seisoon -20 pakkasessa ja meet laittamaan active now toiminnolla päälle niin anna auton hehkuttaa sen puolikkaan minuutin kaikki helemetin sähkövimsötaakkelit samaan aikaa tulilla, ei takuulla saa lämmitintä päälle joka ilmeisesti johtuu akun jännitteen laskusta vai onko muilla jotain muuta teoriaa, dieseliä tankissa 15l... Ois niin kuin volvossa ovi auki ja viiksestä vääntö ja painaa nappia ja tulille.
MK1 Fiesta
Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !
Samaa on tullu kiroiltua... radio puhallin valot jne kaikki laittaa pois päältä niin webaston voi saada päälle useamman kerran kun yrittää. Ja ku tuohon ei saa edes kaukosäädintä jälkikäteen. Mutta tuon taki ei oo tullu kyllä webastoa montaakertaa laitettua päälle..Buster kirjoitti:Onhan v***u naurettava viritys tuo lisälämmittimen ajastus convers mittariston kanssa ainakin. 2-3pvä kun auto seisoon -20 pakkasessa ja meet laittamaan active now toiminnolla päälle niin anna auton hehkuttaa sen puolikkaan minuutin kaikki helemetin sähkövimsötaakkelit samaan aikaa tulilla, ei takuulla saa lämmitintä päälle joka ilmeisesti johtuu akun jännitteen laskusta vai onko muilla jotain muuta teoriaa, dieseliä tankissa 15l... Ois niin kuin volvossa ovi auki ja viiksestä vääntö ja painaa nappia ja tulille.
Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !
Tuo oli yksi niistä monista syistä, miksi tuo Mondeo jaksoi ärsyttää jatkuvasti. Kaikenlaista pientä ärsyttävää, kuten vakkarin napit toimii/ei toimi, kaiuttimet pimahtelee, soitin täysin ala-arvoinen, konepellin vaijeri jäätyy ja lopulta katkeaa, nitinatikitikiti-ääniä eri ulkoilman lämpötiloissa eri suunnista, kynnyslistojen kiinnitys käsittämättömän surkea, kuskin penkki narisee, laatuvaikutelma yleisesti viimeistelyssä aika masentava, ym. Kaikki tämä riemu jo alle 100tkm ajetussa autossa. Sehän tuossa on surullista, että nuo ei ole mitään yksilövikoja, vaan lähes kaikissa Mondeoissa esiintyviä ominaisuuksia. Kävin kyllä ennen autonvaihtoa katsomassa myös uuskoppaista Mondeota, mutta eipä vakuuttanut. Taitaa siinäkin olla premium ainakin melkein yhtä kaukana kuin neloskoppaisessakin.MJR18 kirjoitti: Samaa on tullu kiroiltua... radio puhallin valot jne kaikki laittaa pois päältä niin webaston voi saada päälle useamman kerran kun yrittää. Ja ku tuohon ei saa edes kaukosäädintä jälkikäteen. Mutta tuon taki ei oo tullu kyllä webastoa montaakertaa laitettua päälle..
Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !
Omalla vm 10 Mondeolla on ajettu nyt 307 tkm ja en nyt noin masentavaa kuvaa laadusta latelis. Pääosin ihan siisti ja normihiljainen auto. Tuo ovien alapuolinen tiivistelista lähtee kyllä lasten kanssa helposti irti. Toisaalta olen nyt toista kuukautta ajellu sitä ilman (pelkääjän puoli) ja en ole asiassa mitään eroa huomannu (äänien tai lumien suhteen). Ehkä ne kesällä vesikeleillä on hyvä olla paikallaan?
Ja kuskin penkki on kyllä luvattoman väsynyt, mutta kaikenkaikkiaan Mondeo kyllä minusta kestää kiitettävästi kilometrejä.
Ja kuskin penkki on kyllä luvattoman väsynyt, mutta kaikenkaikkiaan Mondeo kyllä minusta kestää kiitettävästi kilometrejä.

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !
En tiedä, oliko oikea ratkaisu, mutta laitoin täpät mustaa Sikaflexiä kiinnitysnastoihin vähän ennen auton myyntiä. Saattaa ne pysyä, eikä oo uuden omistajan harmina heti. Kaikkia ihmisiä ei nuo erilaiset hälyäänet ja pikkuviat häiritse, mutta minua kiusasi. Ihan hyvä ajettava se oli ja tilaa hyvin. Tunteita se ei isommin herätä... ei mikään autoharrastajan unelma 
On meillä kakkosautona perheessä edelleen uudehko Fiesta. Se toimii kyllä hyvin, mutta on vasta 40tkm ajettu. En siis kokonaan merkistä luopunut

On meillä kakkosautona perheessä edelleen uudehko Fiesta. Se toimii kyllä hyvin, mutta on vasta 40tkm ajettu. En siis kokonaan merkistä luopunut

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !
Onkos näin? ite kävin kysymässä niin ilmoittivat että ei onnistu... olis kyllä hyvä jos sen sais. Onko jotain tilausnumeroa/webaston omaa numeroa tiedos millä sen saa tilattua?svart kirjoitti:Fordin tiskiltä löytyy kaukosäädin kyllä mondeoon
Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !
Kyllä ainakin joensuun fordilla olisivat myynet mulle sen mutta oli aika suolanen hinta ni jäi ostamatta.
Webaston kaukkis ei käy kun näitten lämppärien äly on foordin tekemää niin kaukosäädinkin pitää olla fordilta ostettu vaikka muuten weban säädin onkin.
Webaston kaukkis ei käy kun näitten lämppärien äly on foordin tekemää niin kaukosäädinkin pitää olla fordilta ostettu vaikka muuten weban säädin onkin.
Ford #11
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Eikö Remuccia(remuc.fi) saa toimimaan MK4 Mondeon kanssa?
Tuohan olisi vaihtoehdoista kaikkein kätevin, kun voisi suoraan kännykästä ohjata.
Tuohan olisi vaihtoehdoista kaikkein kätevin, kun voisi suoraan kännykästä ohjata.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Sain eilen tarjouksen -11 vuosimallin EcoBoost 203 hv koneella olevasta Mondeosta Titanium varusteilla. Nyt on vakavassa harkinnassa auton vaihto -04 Honda Accord farkusta Mondeoon. Toisena vaihtoehtona on vastaava Mondeo mutta 140 hv diesel koneella. Ajoa kertyy kuitenkin noin 25000 km vuodessa, joten diesel saattaisi kannattaa. Kinnostaisi kuulla vastaavien autojen omistailta että kumpaan vaihtoehtoon kannattaisi kallistua. Onko dieselissä odotettavissa joitain vakio-ongelmia? Muutamia muitakin varusteisiin liittyviä kommentteja kaipaisin. Myyjä mainosti että autossa on ns. parempi audiojärjestelmä, joka näytti olevan Sony merkkiä. Onko näissä Titanium versioissa useampia eri audiojärjestelmiä? Toinen asia joka askarrutti oli tuo avaimeton käynnistys/lukitus. Onko muilla kokoemuksia kuinka hyvin tuo toimii esim. talvella pakkasilla tai onko ollut muita ongelmia? Samoin huomasin että tuosta EcoBoost koneesta on näköjään kahta eri tehoversiota 203 ja 240. Onko koneissa muuta eroa kuin ohjelmistolla toteutettu tehoero?
Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !
Pitäisihän myös autossa olla vastaanotin/lähetin -yksikkö, jotta kaukosäätö toimisi. Vai onko se sisäänrakennettuna ohjainyksikköön?svart kirjoitti:Kyllä ainakin joensuun fordilla olisivat myynet mulle sen mutta oli aika suolanen hinta ni jäi ostamatta.
Webaston kaukkis ei käy kun näitten lämppärien äly on foordin tekemää niin kaukosäädinkin pitää olla fordilta ostettu vaikka muuten weban säädin onkin.
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Ongelmien mahdollisuus on aina olemassa, mutta en tiedä onko tuo diesel yhtään sen vikaherkempi kuin tehokas bensa. Paljon kiinni jo ajetuista kilometreistäkin.hvakeva kirjoitti:Sain eilen tarjouksen -11 vuosimallin EcoBoost 203 hv koneella olevasta Mondeosta Titanium varusteilla. Nyt on vakavassa harkinnassa auton vaihto -04 Honda Accord farkusta Mondeoon. Toisena vaihtoehtona on vastaava Mondeo mutta 140 hv diesel koneella. Ajoa kertyy kuitenkin noin 25000 km vuodessa, joten diesel saattaisi kannattaa. Kinnostaisi kuulla vastaavien autojen omistailta että kumpaan vaihtoehtoon kannattaisi kallistua. Onko dieselissä odotettavissa joitain vakio-ongelmia? Muutamia muitakin varusteisiin liittyviä kommentteja kaipaisin. Myyjä mainosti että autossa on ns. parempi audiojärjestelmä, joka näytti olevan Sony merkkiä.
Avaimeton avaus ja käynnistys ollut mulla jo ranskis autoissakin ilman ongelmia- on todellinen mukavuus varuste.
Sony on aika yleinen titaniumeissa mutta on varmaan ollut kausia jolloin on Fordin "omaakin" soitinta ollut.
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Olisi tuossa kiikarissa -08 1.6i mondeo.. Aloin vaan katsomaan että eipä ole monta tuolla tekniikalla myynnissä. Onko tuo tekniikaltaan miten luotettavassa maineessa? Vai miksi melkein kaikki ovat ostaneet 2.0i tai diesel tekniikalla mondeonsa..
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: 27 Helmi 2012 13:35
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
1,6 varmaan siksi harvinainen että on aivan älyttömän hengetön isoon koppaan. Jos suorituskyky riittää niin voit saada hyvänkin auton. Ei varmaan ole juuri revitelty. Tyypillinen ostaja uutena lienee vanhempi kansalainen.
Late
-88 Thunderbird Turbo Coupe
-84 Mustang SVO
-07 Mondeo Limited 125 STW
-01 Mondeo Trend 1,8 Sedan
-88 Thunderbird Turbo Coupe
-84 Mustang SVO
-07 Mondeo Limited 125 STW
-01 Mondeo Trend 1,8 Sedan
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Noinhan se juuri taitaa mennä. Tuo tehopuoli siinä juuri mietityttääkin. Kaikkea ei voi käytetyssä saada, muttakun muuten kaikki olisi kyseisessä pelissä kohdallaan. Pystyykö sen tehottomuuden kanssa vaan elämäänTunturipöllö kirjoitti:1,6 varmaan siksi harvinainen että on aivan älyttömän hengetön isoon koppaan. Jos suorituskyky riittää niin voit saada hyvänkin auton. Ei varmaan ole juuri revitelty. Tyypillinen ostaja uutena lienee vanhempi kansalainen.

-
- Viestit: 98
- Liittynyt: 27 Helmi 2012 13:35
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Tehokkus on suhteellinen käsite... Itse pörräsin kuusi vuotta W124 250D Mersulla talviajot, pärjasi niillä 85 hevosellakintejuka kirjoitti:
Noinhan se juuri taitaa mennä. Tuo tehopuoli siinä juuri mietityttääkin. Kaikkea ei voi käytetyssä saada, muttakun muuten kaikki olisi kyseisessä pelissä kohdallaan. Pystyykö sen tehottomuuden kanssa vaan elämäänvarsinkin kun edeltäjässä oli 225hv/550nm, niin pelottaa että tuo tehonpuute syö kaiken ilon ajamisesta.. no näitä asioita täytyy sitten puntaroida tarkemmin kun pääsee koeajolle. KIitos vastauksestasi.


Late
-88 Thunderbird Turbo Coupe
-84 Mustang SVO
-07 Mondeo Limited 125 STW
-01 Mondeo Trend 1,8 Sedan
-88 Thunderbird Turbo Coupe
-84 Mustang SVO
-07 Mondeo Limited 125 STW
-01 Mondeo Trend 1,8 Sedan
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Farkku olisi hakusessa perheen kasvamisen myötä ja MK4 Mondeo diesel farmarina on yksi potentiaalinen vaihtoehto.
Mutta kaipaisin kokemuksia käyttäjiltä jotka ovat ajelleet noilla hieman enemmän ajetuilla vehkeillä, eli minkälaisia vikoja/ongelmia on alkanut ilmetä yli 250tkm mittarilukemilla?
Onko näissä ollut vastaavia ongelmia mm. kaksoismassakytkinten, vetoakseleiden tai suuttimien kanssa, kuten vanhemman MK3 mondeon kanssa? Entä onko noiden 2l moottoreiden DPF:ien kanssa ollut ongelmia?
Entä minkälaisia noiden 1,8TDCi(100/115/125hv) ja 2,0TDCi(115/140/163hv) moottoreiden ero on käytännön ajotilanteissa? Tehohan siis vaikuttaa tietysti, mutta moottorithan ovat ihan eri koneita suunnittelultaan...
Tuo 1,8l(8v) moottorihan on enemmän Fordin omaa tuotantoa ja 2,0l(16v) moottorit enemmän taas PSA:n tuotoksia. Kumpaa noista pidetään luotettavampana moottorityyppinä? Fordin lohko on ilmeisesti perus rautalohkoinen ja PSA:n lohko taas alumiininen, tämä tieto siis netistä poimittuna.
Mutta kaipaisin kokemuksia käyttäjiltä jotka ovat ajelleet noilla hieman enemmän ajetuilla vehkeillä, eli minkälaisia vikoja/ongelmia on alkanut ilmetä yli 250tkm mittarilukemilla?
Onko näissä ollut vastaavia ongelmia mm. kaksoismassakytkinten, vetoakseleiden tai suuttimien kanssa, kuten vanhemman MK3 mondeon kanssa? Entä onko noiden 2l moottoreiden DPF:ien kanssa ollut ongelmia?
Entä minkälaisia noiden 1,8TDCi(100/115/125hv) ja 2,0TDCi(115/140/163hv) moottoreiden ero on käytännön ajotilanteissa? Tehohan siis vaikuttaa tietysti, mutta moottorithan ovat ihan eri koneita suunnittelultaan...
Tuo 1,8l(8v) moottorihan on enemmän Fordin omaa tuotantoa ja 2,0l(16v) moottorit enemmän taas PSA:n tuotoksia. Kumpaa noista pidetään luotettavampana moottorityyppinä? Fordin lohko on ilmeisesti perus rautalohkoinen ja PSA:n lohko taas alumiininen, tämä tieto siis netistä poimittuna.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Eipä täälä ainakaan toistaiseksi moitittavaa. itellä 2,0 tdci automaatti. nyt 265tkm ajettu. Egr-venttiilin ja termostaatin oon 200tkm jälkeen vaihtanu. 180-190tkm välillä meni polttoaineen paluulinjasto uusiin puihin olisko ollu 200-400€ se remontti. sisempi raidetangonpää meni edelliseen katsastukseen.Tuos on kaikki remontit mitä oon autoon tehny 100tkm aikana. Lootaan oon öljyjä vaihdattanu muutaman kerran ja jarrupaloja etunurkkaan 2 kierrosta muuten menos eka kierros. Viime kesänä vaihdoin levyt joka nurkkaan.jamppevaan kirjoitti:Farkku olisi hakusessa perheen kasvamisen myötä ja MK4 Mondeo diesel farmarina on yksi potentiaalinen vaihtoehto.
Mutta kaipaisin kokemuksia käyttäjiltä jotka ovat ajelleet noilla hieman enemmän ajetuilla vehkeillä, eli minkälaisia vikoja/ongelmia on alkanut ilmetä yli 250tkm mittarilukemilla?
Onko näissä ollut vastaavia ongelmia mm. kaksoismassakytkinten, vetoakseleiden tai suuttimien kanssa, kuten vanhemman MK3 mondeon kanssa? Entä onko noiden 2l moottoreiden DPF:ien kanssa ollut ongelmia?
Entä minkälaisia noiden 1,8TDCi(100/115/125hv) ja 2,0TDCi(115/140/163hv) moottoreiden ero on käytännön ajotilanteissa? Tehohan siis vaikuttaa tietysti, mutta moottorithan ovat ihan eri koneita suunnittelultaan...
Tuo 1,8l(8v) moottorihan on enemmän Fordin omaa tuotantoa ja 2,0l(16v) moottorit enemmän taas PSA:n tuotoksia. Kumpaa noista pidetään luotettavampana moottorityyppinä? Fordin lohko on ilmeisesti perus rautalohkoinen ja PSA:n lohko taas alumiininen, tämä tieto siis netistä poimittuna.
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
No niin, taivaspaikka tuli varattua ja kaupat tuli tehtyä. Aika siirtyä siis dynamiitti.com foorumilta tänne Fordilaisten joukkoon. Vanha Honda Accord Tourer jäi kauppaan ja tilalle tuli -11 vuosimallin Mondeo EcoBoost 203hv farkku Titanium varusteilla + PowerShift lootalla. Taka kilometrejä nyt vaivaiset 200 mutta ehkä isoin yllätys miten hiljaista kyytiä on ollut Hondan jälkeen. Näillä kilometreillä siis pelkkiä positiivisia huomioita, vaikka Honda on ollut tähän mennessä omista autoista parhaimmasta päästä. Noh, aika näyttää miten suhde Mondeon kanssa kehittyy...
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09 Helmi 2009 10:51
- Viesti:
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Meille tuli Tiistaina 2.0 TDCI 140 farmari/automaatti -09 jolla rullattu 100tkm.
Hieno peli ajella, pari pientä miinusta oon huomannut, kun pysäköi auton niin tietokoneen ja radion valot jää päälle 14 minuutiksi jos ei lukitse ovia, pihassa jos touhailee jotain ja käy välillä autossa niin siellähän ne valot on koko ajan päällä... toiseksi vaikka auto muuten on suhteellisen hiljainen niin loska ja vesi kun roiskuu etukaariin niin siitä tulee todella kova ääni, ekalla kerralla nostin melkein jalat ylös kun aattelin että kengät kastuu
Mahtaakohan noiden radion ja tietsikan valojen päälläolopituuten saada tehtyä ohjelmointi muutosta?
Hieno peli ajella, pari pientä miinusta oon huomannut, kun pysäköi auton niin tietokoneen ja radion valot jää päälle 14 minuutiksi jos ei lukitse ovia, pihassa jos touhailee jotain ja käy välillä autossa niin siellähän ne valot on koko ajan päällä... toiseksi vaikka auto muuten on suhteellisen hiljainen niin loska ja vesi kun roiskuu etukaariin niin siitä tulee todella kova ääni, ekalla kerralla nostin melkein jalat ylös kun aattelin että kengät kastuu

Mahtaakohan noiden radion ja tietsikan valojen päälläolopituuten saada tehtyä ohjelmointi muutosta?
Mondeo 2,0TDCI 140 Aut. -09 Farkku
Maverick 3,0XLT V6 Aut. -02
Transit 2,5TD -96
Maverick 3,0XLT V6 Aut. -02
Transit 2,5TD -96
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Oikean takaoven alahelmassa, siinä mihin se (helposti irtoava) lista loppuu, maalipinta rikki (ruosteessa) euron kolikon kokoiselta alueelta.
Onko muilla kokemuksia?
Itse olen nähnyt kaksi Mk4 Mondeota joissa näin on. Ja omassakin sieltä on maalipinta selvästi kuluneempi.
Onko muilla kokemuksia?
Itse olen nähnyt kaksi Mk4 Mondeota joissa näin on. Ja omassakin sieltä on maalipinta selvästi kuluneempi.
Ford Mondeo 2,5T Ghia Wagon -07
Ford Mondeo 2,0TDCi Trend Wagon -09
Ford Mondeo 2,0TDCi Titanium Business Wagon -12
Ford Mondeo 2,0TDCi Trend Wagon -09
Ford Mondeo 2,0TDCi Titanium Business Wagon -12
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Itselläni oli samaisessa kohdassa pintaruostetta joka on vissiin muodostunut siinä listassa olevan metallivahvikkeen ja metallivärin kontaktista? Ruikkasin vähän wd40:stä ko kohtaan ja hinkkasin ruosteen pois. Pitänee vähän tarkemmin katsoa valosalla muut kohdat listasta, josko tarvis laittaa jotain "eristettä" listaan...
Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !
Pitäisi vaihtaa työpaikan vaihdoksen takia ja ajelujen lisääntymisen takia nykyinen -06 bensa-Mondeo diesel-versioon ja MK4:ään.
Tätä autoa olisi tarkoitus käydä kurkkaamassa huomenissa.
http://www.vauhti-vaunu.fi/vaihtoautot?c=SAZ-951
Tunnistaako joku foorumilainen entisekseen?
Mitäpä noilla kilometreillä olevalta dieseliltä voi odottaa? Huolettomia kilometrejä vai pajalla seisotusta?
Dieseliä ei ole itellä aiemmin ollu joten sekin on uusi maailma kokonaan.
Tuo parilitranen taitaa olla tehoiltaan mukava maantiellä, toki sitten kärsitään korkeampaa autoveroa?
Entäs kulutus? Kuinka vähällä tuo 140hp diesel kulkee maantiellä? Oma ajo kun koostuu 80% matka-ajosta.
Onko kulutuksessa suurta eroa esim 1.8/125hp dieseliin?
Mitäs muita käytännön eroja on MK3-Mk4?
EDIT: Ja olikos nyt niin että tuohon tehdasasenteiseen Webastoon ei ole saatavilla ajastinta edes jälkikäteen? Mitä hiton hyötyä tollasesta sitten on.. ?
Tätä autoa olisi tarkoitus käydä kurkkaamassa huomenissa.
http://www.vauhti-vaunu.fi/vaihtoautot?c=SAZ-951
Tunnistaako joku foorumilainen entisekseen?
Mitäpä noilla kilometreillä olevalta dieseliltä voi odottaa? Huolettomia kilometrejä vai pajalla seisotusta?
Dieseliä ei ole itellä aiemmin ollu joten sekin on uusi maailma kokonaan.
Tuo parilitranen taitaa olla tehoiltaan mukava maantiellä, toki sitten kärsitään korkeampaa autoveroa?
Entäs kulutus? Kuinka vähällä tuo 140hp diesel kulkee maantiellä? Oma ajo kun koostuu 80% matka-ajosta.
Onko kulutuksessa suurta eroa esim 1.8/125hp dieseliin?
Mitäs muita käytännön eroja on MK3-Mk4?
EDIT: Ja olikos nyt niin että tuohon tehdasasenteiseen Webastoon ei ole saatavilla ajastinta edes jälkikäteen? Mitä hiton hyötyä tollasesta sitten on.. ?
