Sinäänsä nyt ihan uusi ole tällä foorumilla, mutta pitkän hiljaiselon jälkeen voortti-rintamalla tuli taas tehtyä yksi rapulapäivä pari kuukautta sitten heräteostoksia:
Suht hyväkoppanen 2.0 efi ohc tuli siis hommattua luisupulkaksi ja Ghia-varustelulla, eli löytyy sähkölasit ja -peilit, kattoluukku, pumpattavat etupenkit ja "ajotietokone" (näyttää palaneet lamput ja aukinaiset luukut)

Ruosteiden puolesta ihan ok kunnossa ja kaaret jopa ruosteettomat, mutta kaikenlaisia pieniä lommoja on vähän siellä sun täällä. Talven liukkaathan eivät kovin pitkään sitten kestäneet ja nyt tuo tuntuu jo aika tehottomalta
Tässä on nyt vähän mietinnän alla, että alanko tuota laittelemaan vai myynkö ens syksynä eteen päin. Himottais kyllä tuo projektointikin, kun ei aikaisemmista projekteista ole tullut mitään sen kummempaa. Jos nyt sille tielle lähden, niin aluksi puran koko auton osiin ja teen tarvittavat peltityöt, samalla alustan osien kunnostus, mahdollisesti lukkoperä ja sisustaan pientä parantelua. Moottorille ei ihan alkuun, muuta kuin perus tarkastus ja ehkä kevyt viritys (nokka, porttaus, pakosarja ja putkisto ja ehkä megasquirt, se kun sattuu edellisen keskenjääneen pyöräprojektin tiimoilta löytymään
Kakkosversioon sitten jarru + alustapäivitykset ja joku ahdettu kone, jossa on vetoja jo 2000-2500rpm kohdalla ja näin ollen olisi mukava ajaa (en ikinä ole lämmennyt noille ämpärin kokoisella ahdetuille, mitkä herää siellä 4 tonnin kohdilla). Tietysti vetoja pitäisi olla koko kierrosalueen läpi, joten nähtäväksi jää, kuinka se toteutetaan jos sinne asti päästään. Tuo vakiokone on tietysti yksi vaihtoehto koneelle, mutta en oikein lämpeä tuolle ohc:lle ja 8 venttiilille. Periaatteessa joutilaana olisi Mazdan FE-3 dohc, joka vakiona antaa jo 140hv ulos ja olisi aiemman Mazda-kokemuksen perusteella varsin luotettava ja hyvin virtaava voimanlähde - tästähän tietysti suurimmat voortti-fanit vetää jo sumpit väärään kurkkuun, mutta itse en oikeastaan ole tuosta autojen tai osien alkuperämaasta hirveästi välittänyt (pl. ranskalaiset ja muut vastaavat), joten ei ole poissuljettu vaihtoehto
Luin noita aikaa sitten kirjoittamiani viestejä ja niistä tuli muistin, että aikaisemminkin on ollut vastaava sedaniturbo haaveissa silloisesta kaasari OHC:sta. No ne haaveet kaatui joskus 2009(?) joulukuussa, kun oltiin isäukon kanssa laittamassa Sirpaa leimakuntoon hieman kauempana isän tutun tallilla. Siinä vaihdeltiin vähän vuotavaa vaimenninta ja rikkinäistä valoa yms. pikkunippeliä, ei mitään kovin erikoisia osia. No rojekti tuli kuin tulikin valmiiksi ja lähdin siitä sitten edeltä käsin ajelemaan kotikontuja kohti. Pihatieltä käännyin lumiselle ja jäiselle hiekkatielle ja siitä pari vastaheitonvastaheitonvastaheitonvastaheiton vastaheittoa ja sittenhän se kuskin puolen eturengas haukkasi ojan puolelta ja nätisti keula edellä puuhun

Loppu silloin mielenkiinto siihen vehkeeseen ja möin sen tutulle pois, hän sen sitten suht pienellä työllä oli parsinut kasaan (vaihtolistalla taisi olla flekti, puskuri, valot, keulan pellit ja nokkapelti.
Ei tässä nyt oikeastaan Sierratonta aikaa kovin pitkään ole ollut, jääsierran möin joskus syksyllä vähän alihintaan johonkin Kuopioon päin varaosiksi. 250€ olisi muuten ollut ihan ok-hinta kyseisestä mätiintyneestä autosta, mutta samaan hintaan tuli annettua (tosin vanhemmat ja heikompikuntoiset, mutta kuitenkin hyvässä piikissä olevat) 14" piikkirenkaat 14" citroenin alumiinipeltivanteilla, rallirattia ja kemppiperää sun muuta pientä. Tähän tosin oli osasyynä se, että sovin hinnan samalla, kun käyttöcorolla teki tenät keskelle nelostien risteystä ja oli vähän muuta mietittävää siinä samalla

Toisaalta, saipahan pois pyörimästä, mutta nyt siitä olisi saanut tähän nykyiseen ohjukseen mm. ohjaustehostimen palikat sun muuta käyttökelpoista.
Laitetaan nyt vielä yksi tilannekuva jäältä, kun pultti petti:
Vieläkös täällä on elämää vai kärsitäänkö täälläkin foorumikulttuurin kuolemisesta?