Oletteko seuranneet paljonko moottorin lämmöt on ajon aikana? Minulla oli -23C pakkasessa välillä 72-74C, nopeus 80-100km/h. Onkos tuo nyt vähän alakanttiin? Nollakelissä ajossa nousi max 75C asteeseen, mutta tyhjäkäynnillä pyöriessään ~20min, lämpöjä olikin jo 99 astetta.
Olisikohan termarin vaihdon paikka? Onko havaintoa missä sijaitsee?
Mondeo Mk4 2.0 bensa, moottorin lämmöt?
Re: Mondeo Mk4 2.0 bensa, moottorin lämmöt?
Vaikuttaisi minusta, että termari olisi viallinen. Käsittääkseni pitäisi lähempänä 90-100c lämpöjä löytyä ajossakin. Mulla oli ihan vastaavat oireet 2.0 mk3 mondeon kanssa. MK4 Mondeosta ei ole kokemusta, mutta eikös tuo bensakone ole melko sama laitos mk3:n duratec:n kanssa.
Tuolla on aiheesta keskustelua mk3 mondeon osalta, löytyy myös mun omasta termariongelmasta ja korjauksesta kuvausta: viewtopic.php?f=3&t=39898
Tuolla on aiheesta keskustelua mk3 mondeon osalta, löytyy myös mun omasta termariongelmasta ja korjauksesta kuvausta: viewtopic.php?f=3&t=39898
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Re: Mondeo Mk4 2.0 bensa, moottorin lämmöt?
Uusi termari saapui tänään. Varaosaliikkeillä eikä heidän maahantuojilla ollut joten alkuperäinen tuli viikon toimitusajalla. Yllätykseksi tarvikemallin hinta riippuen liikkeestä oli 60-65€ ja alkuperäiselle jäi 42€! Termari on kaikkine koppineen ja tiivisteineen.
Ahtaan näköisessä paikassa näkyy olevan, taitaa purattaa ohjaustehostimen pumpun pois edestä eikä tilaa tule silloinkaan paljon. Täytyypä kokeilla viikonloppuna.
Ahtaan näköisessä paikassa näkyy olevan, taitaa purattaa ohjaustehostimen pumpun pois edestä eikä tilaa tule silloinkaan paljon. Täytyypä kokeilla viikonloppuna.
Re: Mondeo Mk4 2.0 bensa, moottorin lämmöt?
No niin, moottorin lämmöt ajon aikana taas niin kuin kuuluukin. Lämmöt 93-96C välillä kun ennen vaihtoa 72-74C. Vanhalla termarilla ei eilen jaksanut tyhjäkäynnillä nousta kuin enää 56C asteeseen.
Vaihtotyössä meni parisen tuntia. Apukuskin ajovalo ja ohjaustehostimen pumppu piti irroittaa tieltä. Tilaa ei siltikään liiaksi asti, mutta sieltä se pikkuräikän eripitusten jatkovarsien ja nivelkulman avuilla vaihtui.
Vaihtotyössä meni parisen tuntia. Apukuskin ajovalo ja ohjaustehostimen pumppu piti irroittaa tieltä. Tilaa ei siltikään liiaksi asti, mutta sieltä se pikkuräikän eripitusten jatkovarsien ja nivelkulman avuilla vaihtui.