Ford Mondeo -97 jarrupalojen vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Alk0

Ford Mondeo -97 jarrupalojen vaihto

Viesti Kirjoittaja Alk0 »

Jarrupalojen vaihto Mondeoon tuli eteen ja kyselisinkin kokeneemmilta Fordisteilta, kannattaako paloja alkaa itse värkkäämään? Katsoin videon, jossa vaihdettiin uudempaan Fordiin (http://www.youtube.com/watch?v=3b1uo3FOEtk) jarrupalat ja hommahan näytti yksinkertaiselta jos vain työkalut on kunnossa. Mahtaako -97 - mallin jarrut olla vastaavat? En ole siis ennen paloja vaihtanut, mutta jotain pikkuvärkkäilyjä olen tehnyt (öljynvaihdot tms.).
guru

Re: Ford Mondeo -97 jarrupalojen vaihto

Viesti Kirjoittaja guru »

Moro !
Onko autossasi levyt joka nurkassa,joissakin vm 1997 v6 Mondeoissa levyt kaikissa pyörissä ?

Jos tarkoitus vaihtaa vaan eteen levyt,niin ainakin meikäläisen Mondeossa mk2 vm 2000 nuo etujarrupalojen vaihto onnistuu jos on torx avain,koska torx pulteilla meikäläisen Mondeossa jarrusatulat kiinni,olen kuullut että joissain mk2 Mondeoissa torxin tilalla kuusiokolo pultti.
Ja pultit saattavat olla hiukan tiukemmassa kuin tuossa videossa,jossa pultit oli jo varmaan ainakin kertaalleen avattu ennen filmiesitystä.
Meikäläisellä oli pultit niin lujasti kiinni,etteivät irronneet ilman että kaasulla kuumensi kiinnityskohdan punahehkuun, kun eihän tuommoseen normi torxi avaimeen saa niin paljon voimaa kuin kiinni ruostuneiden pulttien avaaminen vaatii.

Ja tällä foorumilla nuo jarruihin liittyvät jutut löytyvät paremmin tuolta alusta osiosta,mihin on tarkoitettu nuo alusta,jarru yms alustaan liittyvät jutut.
p3

Viesti Kirjoittaja p3 »

Kaikissa kutos Mondeoissa on levyt myös takana.

Eihän siinä palojen vaihdossa mitään ihmeellistä ole jos ei mikään paikka ole jumissa, pultit, liukutapit ja jarrumäntä satulassa.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Alk0

Viesti Kirjoittaja Alk0 »

Ei ole itsellä 6-malli kyseessä. Kiitokset teille neuvoista!
Vastaa Viestiin