vaihdoimpa escoon takapyöränlaakerin...(97)

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
riisseli rules
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Huhti 2005 16:31
Paikkakunta: laihia

vaihdoimpa escoon takapyöränlaakerin...(97)

Viesti Kirjoittaja riisseli rules »

ja sekään ei menyt ongelmitta. siellä on kaksi kartirullalaakeria, maailman toiseksi simppelin juttu. tai ainaskin piti olla. otin vanhan takaa apparinpuolelta pois kun se jyrräsi niin vietävästi. laitoin uudet tilalle ja sitten sitä autoon kiinni laittaan... tossa kotterossa laakerit kiristetään pelkällä pultilla oikeaan momenttiin jota tietysti en tiedä vieläkään... :oops: :oops: :oops: eipä se vaikka tietäisinkin niin vaikka vedät mutterin niin kireelle että viheltää valmiiksi :D :D :D niin aina vain pyörässä on vieläkin isohko välys :shock: :shock: :shock: miten voi olla mahollista???? pitääkö siellä muka ollakki??? ja kaikki on varmasti laitettu oikein, siitä oon varma.

tulin siihen tulokseen että laakereiden sisäkehät ottaa yhteen liian aikaisin! eli ei kiristä tarpeeksi. mutta miksi??? ja laakerit on kans oikeet...
siellä se on ny kiinni ja klepajaa... :evil: :evil: :evil: mutta eipä pidä ääntä, ainaskaa vielä

onko selvää vastausta kelläkää??? rummussakaa ei ollu vikaa!! ei perk.... taidan taas lähtee kaljalle... syytän autoo sitte ku maksa räjähtää :D :D :D
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Jaa-a, älä ny ittees ainakaan hengiltä juo :wink: Hetki sitten vaihdoin -91 escoon takapyörän laakerit ja momentiksi antoi Haynesin opus 260 Nm :shock: Eli vedin sen minkä jaksoin noin puolen metrin varrella, saman antaa muuten tuolle farkullekin.
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

Sellainen pieni välys pitää tuntua siinä laakerissa. Sellainen minkä juuri huomaa. Ja tuo momentti on niinkuin jo mainittiinkin. Eli vedät vaan mutterin tiukkaan ja kaljalle.
Syvästö
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Kesä 2005 00:57

Viesti Kirjoittaja Syvästö »

Kuinkas monen tonnin välein porukoilta on noita laakereita paukkunu?
Escort XR3i cabriolet-88
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

Ihan riittävän usein. 120tkm - 185tkm, mitä itse olen ajanut, on laakereita vaihtunut 7 kappaletta. On asennettu itse ja kerran korjaamolla, kun loppui meno kesken. Asennusvirheitä tuskin on tullut, mutta ihme kun ei tahdo kestää. Eikä 16/45/205 profiilin kumit hieman normaalia pienemmällä offsetilla pitäisi niin dramaattisesti kestävyyteen vaikuttaa. "Paras" laakeri kesti 12tkm.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

älytön tahti on laakerinvaihdoissa :shock: ..
omissa kestäny merkistä riippumatta(laakerit sekä auto)60 000 ja ylöspäin..
..
paitsi edellinen vasen etupyörä kun kaveri unohti laittaa sokan kunnolla :?
ei sieltä mitään junia t...
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

Älä muuta sano. Etulaakerit on alkuperäiset.
riisseli rules
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Huhti 2005 16:31
Paikkakunta: laihia

Viesti Kirjoittaja riisseli rules »

toiselta puolelta oli menny takaa laakeri jo 110tkm:n kohdalla... ja nyt meni toinen 210tkm... aikasta suuri ero :?: tai sitten jääny edelliseltä merkkaamatta vaihto huoltokirjaan. tolokuton välys katos ku veti oikeelle kireydelle. taas elämä hymyilee :D :D :D
Vastaa Viestiin