2 pytyn suutin ei saa pulssia

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
BHN1
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Syys 2014 16:00

2 pytyn suutin ei saa pulssia

Viesti Kirjoittaja BHN1 »

vm 98 mondeo 1.6 zetec-e alkoi käymään kolmella. Sytkäosien vaihdon jälkeen aloin tutkimaan suuttimia. Ledillä tarkastettuna 2 pytyn suuttimelle ei tule pulssia. Johtosarja yleimittarilla mitattuna ehyt ensimmäiseen liitokseen asti. ECUN liittimestä ei voinut mitata kun yleismittarin kärjet ei sinne sovi.. Johdot näyttää kuitenkin ulospäin ehyeltä, joten enemmän epäilen ecu vikaa. AIka harvinaista mutta lieneekö mahdollista?

Onko missään kytkentäkoodia ecun liittimestä niin saa mitattua oikeat pinnit?

Mitenkäs voin testata toisella eculla kun tässä on ajonesto, vaikuttaako se näin vanhassa?

Voiko joku muu vaikuttaa 2 pytyn pulssin katoamiseen?
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: 2 pytyn suutin ei saa pulssia

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Mielenkiintoinen ongelma on...

ECUssa on PATS jolloin koodi on ECU kohtainen...


Kakkos pytyn suuttimen pinni pitäisi olla sinun tapauksessa - PIN 12 tarkista myös että saako se suutin maadoituksen.
Kuva
(keltaiset ulokkeet alapuolella ovat kolo ECUn liittimessä)


P.S. Sanoit ettei kärjet sovi ECUn liittimeen.. EEC-V varmaan?

EEC-V - Mondeo 98 - PATS... - Pin 96
Kuva
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
BHN1
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Syys 2014 16:00

Re: 2 pytyn suutin ei saa pulssia

Viesti Kirjoittaja BHN1 »

Kiitos tiedoista
Jep EEC-V on

Maadotuksia en ole tarkistanut, koska olin siinä uskossa että maa tulee yhteisenä kaikille suuttimille.
Löytyykö näihin netistä kytkentäkaaviota?

Toimiiko tässä ecu jossa ei ole käynnistyksenestoa, jos sellaisen heitän kokeeksi tilalle?
BHN1
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Syys 2014 16:00

Re: 2 pytyn suutin ei saa pulssia

Viesti Kirjoittaja BHN1 »

Jos hommaan samanlaisen ecun ja siihen kuuluvan avaimen ja siirrän sirun varsinaiseen avaimeen niin toimiiko sillä?
Miktä numerot ecussa on merkitseviä?
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: 2 pytyn suutin ei saa pulssia

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Kuva

Catch Code ja Part Number ovat tarkalleen kyseisen ECUn omia.

Part Numberissa oon huomannu että
alkaa vuosiluvulla (98) - Auton malli (BB - Mondeo / AB - Escort jne.. mutta näitä voi olla sekaisin jos sama moottori) - osatyyppi (12A650 = ECU) - Yksilöivä ECUn tunnus (GC..jne eli kaks kirjaiminen).

Esim. 94AB-12A650-EB


Ehkä voisin väittää että tuo Module Type on tärkein minkälainen auton kokoonpano on. Onko PATS, automaatti vai ei. Sen tietämiseen tosin vaatisi eBayn myynti ilmoitusten tietojen tarkastelua tarkemmin jotta voi nimetä ne yksitellen.



Saman kokoisesta moottorista ja Module Type sama niin ollaan lähellä.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
BHN1
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Syys 2014 16:00

Re: 2 pytyn suutin ei saa pulssia

Viesti Kirjoittaja BHN1 »

Kun pääsi kunnolla mittailemaan , niin johtohan se oli onneksi poikki. Ihmetyttää vaan miten hyväkuntoisen johtosarjan suojauksen sisältä on mennyt johto poikki. Ei pääse hankaaman tms.

Ja selvennöksenä edellisiin viesteihin suuttimille tulee jatkuva virta sytytysvirran ollessa kytkettynä. Boksi katkoo maata.
Vastaa Viestiin