Fiesta -89 1.1 kunnostusta
Fiesta -89 1.1 kunnostusta
Tapauksena fiesta -89 1.1 kaasutin koneella.
Sytytyksenä ilmeisesti jakajaton kun tulipellissä esc laatikko ja lohkossa musta "jakaja".
Käy mutta 2 pyttylle tulee heikohko kipinä, tulpanhatun irroitus ei muuta käyntiä?
Mikä on järjestys "jakaja" mötikässä lohkon kyljessä? (kuva voisi selventää tyhmälle)
Sinne tahdo nähdä että käsikopelolla laitettu varmaankin, kun johtojen pituudet vähän epäilyttäviä.
Lisäyksenä.
Tulipa löydettyä googlailemalla, että puola onkin jakajassa ei ihme etten löytänyt.
Systeemi kai toimii kipinä tulee samaan aikaan 1&4 ja 2&3?
Kolmos pytystä kun nyppää tulpanhatun niin käynti heikkenee heti.
Onkohan johdot "jakajassa, puolassa" pareittain vaaka vai pysty suunnassa?
Sytytyksenä ilmeisesti jakajaton kun tulipellissä esc laatikko ja lohkossa musta "jakaja".
Käy mutta 2 pyttylle tulee heikohko kipinä, tulpanhatun irroitus ei muuta käyntiä?
Mikä on järjestys "jakaja" mötikässä lohkon kyljessä? (kuva voisi selventää tyhmälle)
Sinne tahdo nähdä että käsikopelolla laitettu varmaankin, kun johtojen pituudet vähän epäilyttäviä.
Lisäyksenä.
Tulipa löydettyä googlailemalla, että puola onkin jakajassa ei ihme etten löytänyt.
Systeemi kai toimii kipinä tulee samaan aikaan 1&4 ja 2&3?
Kolmos pytystä kun nyppää tulpanhatun niin käynti heikkenee heti.
Onkohan johdot "jakajassa, puolassa" pareittain vaaka vai pysty suunnassa?
Viimeksi muokannut FinalFF, 16 Elo 2014 14:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Fiesta 1.1 1989..
Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä
Eiköhän se sillä puolapaketin vaihdolla tule kuntoon, kuuluu vakiovaivoihin.
Ja mitä tulee puolan hankintaan, niin sanoisin aika pitkän kokemuksen perusteella että ne kaikista halvimmat nimettömät, Osscat sun muut kannattaa jättää kauppaan. Jos paketissa lukee Boschia tai Bremiä tai jotain muuta tunnettua niin melko suurella todennäköisyydellä edessä on moninkertaisesti huolettomia kilometrejä verrattuna halpiksiin.
Ja mitä tulee puolan hankintaan, niin sanoisin aika pitkän kokemuksen perusteella että ne kaikista halvimmat nimettömät, Osscat sun muut kannattaa jättää kauppaan. Jos paketissa lukee Boschia tai Bremiä tai jotain muuta tunnettua niin melko suurella todennäköisyydellä edessä on moninkertaisesti huolettomia kilometrejä verrattuna halpiksiin.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä
Sytytyspuola Ford kärjetön
Sopivuudet:
- Kärjettömät 1.3-1.6 83->89 CVH-moottorit
Hinta:
35,90€ tai sit Puolajakaja Ford CVH/M626 GF
Sopivuudet:
- Kärjettömät 1.0-1.3 89->94 OHV-moottorit (Jakaja/Puola) ilman pidike/pohjalevyä
- Kärjettömät 1.4/1.6 89->92 CVH (Jakaja/Puola ei 16V)
Hinta:
39,90€ motonet
Sopivuudet:
- Kärjettömät 1.3-1.6 83->89 CVH-moottorit
Hinta:
35,90€ tai sit Puolajakaja Ford CVH/M626 GF
Sopivuudet:
- Kärjettömät 1.0-1.3 89->94 OHV-moottorit (Jakaja/Puola) ilman pidike/pohjalevyä
- Kärjettömät 1.4/1.6 89->92 CVH (Jakaja/Puola ei 16V)
Hinta:
39,90€ motonet
Ford kerran niin aina Ford
Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä
Juu elikkä mötönetin härveli 40e ohv.
Onko kaikki suht samanmoisia kuin linkkiä alemmas rullaamalla löytyvässä kuvassa viewtopic.php?f=3&t=44163 .
Tuo järjestys, jne. jos saisi jostakin romu fiestasta tai eskosta?
Onko kaikki suht samanmoisia kuin linkkiä alemmas rullaamalla löytyvässä kuvassa viewtopic.php?f=3&t=44163 .
Tuo järjestys, jne. jos saisi jostakin romu fiestasta tai eskosta?
Fiesta 1.1 1989..
Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä
Oot sitten sylinterin tutkinu ettei vika ole siellä? tai venttiileissä? noista kipinöistä kun ei kukaan enää osaa sanoo mitään,mullakin moottorisaha antaa niin pienen kipunan ettei sitä nää kuin pilkkopimeessä
Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä
Mulla kun teki saman tyyppista, et pätki olikohan kolmosen pois , niin tulpanjohtojen vaihdol selvisin. osyitn kyl uuden puolan , mut se on viel paketis.
Ford kerran niin aina Ford
Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä
Oiskohan tämän ohjauksen hieno nimi ESC Hybrid (ECU) + DIS (puola).
Mulla on Saksaks joku huolto manuaali värikuvin moiselle yhdistelmälle PDF tapaisessa muodossa. Hankala Suomentaa.

P.S. "Engine block near the first cylinder (HCS) or rear of the cylinder head (CVH)" Eli unoha tuo HCS viittaus kuvasta. Puola on sama.
Mulla on Saksaks joku huolto manuaali värikuvin moiselle yhdistelmälle PDF tapaisessa muodossa. Hankala Suomentaa.

P.S. "Engine block near the first cylinder (HCS) or rear of the cylinder head (CVH)" Eli unoha tuo HCS viittaus kuvasta. Puola on sama.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä
Kiitokset vastauksista.
Tuo kuvahan sanoi enempi kuin paaljon, ja juurikin oikea tuo hcs kone.
Pitää varuiksi ottaa selvää venttileistä ja kattoo paineet.
Sytytys johtojen paikkojen vaihtelu ei vaikuttanut vikaan. Kokeiltu 3 eri johtoa 2 tulpalle, ja eri tulppiakin.
Vaihdettu myös puolasta 2 - 3 paikalle, vika pysyy 2 sylinterissä.
Eli venakoppaa ja kantta sitten irroittelemaan.
Tuo kuvahan sanoi enempi kuin paaljon, ja juurikin oikea tuo hcs kone.
Pitää varuiksi ottaa selvää venttileistä ja kattoo paineet.
Sytytys johtojen paikkojen vaihtelu ei vaikuttanut vikaan. Kokeiltu 3 eri johtoa 2 tulpalle, ja eri tulppiakin.
Vaihdettu myös puolasta 2 - 3 paikalle, vika pysyy 2 sylinterissä.
Eli venakoppaa ja kantta sitten irroittelemaan.
Fiesta 1.1 1989..
Re: Fiesta -89 1.1 2 pytty poissa pelistä
Kipinää saatu tulemaan kunnolla, puristukset verrattuna muihin suht samat. Ei mitattu, mutta mottia pyorittämällä tulppia irroitellen ja paikoilleen laitellen.
Päästöt ei miellyttänyt insinööriä CO 0,10, HC 1578, O211,16, CO2 6,7.
Ei herunut leimaa, ja takaakselin laakerointiheloistakin kehtasi valittaa
Onkohan niitä mätänetissä ta bilipalitemassa, sama kuin takavakaajankorihela?
Voiko jarrutehostimen alipaine vuoto sotkea tuon 2 pytyn?
Nippahan on imusarjassa liki tuota imu rööriä?
Tehostimen suunnalta kuulluu pientä suhinaa jos oikeen tarkkaan kuuntelee.
Päästöt ei miellyttänyt insinööriä CO 0,10, HC 1578, O211,16, CO2 6,7.
Ei herunut leimaa, ja takaakselin laakerointiheloistakin kehtasi valittaa

Onkohan niitä mätänetissä ta bilipalitemassa, sama kuin takavakaajankorihela?
Voiko jarrutehostimen alipaine vuoto sotkea tuon 2 pytyn?
Nippahan on imusarjassa liki tuota imu rööriä?
Tehostimen suunnalta kuulluu pientä suhinaa jos oikeen tarkkaan kuuntelee.
Fiesta 1.1 1989..
Re: Fiesta -89 1.1 2 päästöt?
Sitte vaan tehostimen letkuirti ja tulppaa perään niin kuulee että alkaako pelaamaan?
Re: Fiesta -89 1.1 2 päästöt?
Pääsimpä rapuloissa repimään letkun irti, tulppasin imusarjan.
Kas käynti parani kummasti, ja 2 pyttyyn tuli eloa.
On se jarrutehostimen nippa juuri sopivasti kakkosen kohdalla jotta sotkee sen toiminnan.
Google kertoi että on korjattu vuotavia jarrutehostimen varsia venttiilinkumeilla ja läpivientikumeilla.
Eipä tuo tehostin kai ole edes pakollinen, jos otteessa ei jarrujen kohdalla lue mitään ei edes NAP.
Tuolla pitäisi jo päästöjen asettua, mutta vielä pitää jostain löytää insinöörin iloksi taka akselin laakerointihela.
Taitaa tarkoittaa puslaa joita ei kai saa enää mistään, uretaanisia taitaa kyllä löytyä.
Kas käynti parani kummasti, ja 2 pyttyyn tuli eloa.
On se jarrutehostimen nippa juuri sopivasti kakkosen kohdalla jotta sotkee sen toiminnan.
Google kertoi että on korjattu vuotavia jarrutehostimen varsia venttiilinkumeilla ja läpivientikumeilla.
Eipä tuo tehostin kai ole edes pakollinen, jos otteessa ei jarrujen kohdalla lue mitään ei edes NAP.
Tuolla pitäisi jo päästöjen asettua, mutta vielä pitää jostain löytää insinöörin iloksi taka akselin laakerointihela.
Taitaa tarkoittaa puslaa joita ei kai saa enää mistään, uretaanisia taitaa kyllä löytyä.
Fiesta 1.1 1989..
Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta
En tiedä totako tarkoittaa: 18-1508
Takatukiv hela Ford 89-
Sopivuudet:
- Fiesta 89->95 Taka-akselin kumihela jos ø12/52x70mm. motonet 11,90e
Takatukiv hela Ford 89-
Sopivuudet:
- Fiesta 89->95 Taka-akselin kumihela jos ø12/52x70mm. motonet 11,90e
Ford kerran niin aina Ford
Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta
Niin jos jarrutehostimen kalvo vuotaa ei siihen auta muu kuin uusia ehjä tehostin kun usein niitä ei voi purkaa,ja vaikka voiskin niin osia ei saa.
Pääsylinterin varren tiivistys auttaa vain siihen sylinterin vuotoon EI alipainevuotoon!
Sylinterin tapinkohilla ei ole enää mitään alipainetta kun ei siinä ole tiivisteitäkään pyttyä kohden eikä pidä ollakkaan!
Pääsylinterin varren tiivistys auttaa vain siihen sylinterin vuotoon EI alipainevuotoon!
Sylinterin tapinkohilla ei ole enää mitään alipainetta kun ei siinä ole tiivisteitäkään pyttyä kohden eikä pidä ollakkaan!
Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta
No tuossa sihuna kuuluu varren pölysuojan holleilta, en vielä jaksanu purkaa ja kattoa.
Mutta tommosia sattu silmään jospa vaikka samaa vikaa, eipä tuo paha homma kun ehtisi.
viewtopic.php?f=4&t=10780
viewtopic.php?f=4&t=1298&start=0
Mutta tommosia sattu silmään jospa vaikka samaa vikaa, eipä tuo paha homma kun ehtisi.
viewtopic.php?f=4&t=10780
viewtopic.php?f=4&t=1298&start=0
Fiesta 1.1 1989..
Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta
Uusinnassa hc arvot oli 3-400, jarrutehostinkaan ei enää vuotanut.
Siihen asti hyvä mutta se ravistelu kone teki sitten sellaisen, että meinas sammua ja hc:t pomppas johonkin 2800 tienoille!
Ei alipaine vuotoja, aika vähän kyllä tavaraa tankissa.
Ei jaksa enää ymmärtää, nyt olisi myytävänä
Siihen asti hyvä mutta se ravistelu kone teki sitten sellaisen, että meinas sammua ja hc:t pomppas johonkin 2800 tienoille!
Ei alipaine vuotoja, aika vähän kyllä tavaraa tankissa.
Ei jaksa enää ymmärtää, nyt olisi myytävänä

Fiesta 1.1 1989..
Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta
Jos jarrutehostimen luona suhisee niin vuoto siellä on,ja hmm mitenkäs se ravistelukone päästöihin vaikuttaa? tällä seudulla ainakin mitataan päästöt ja sitten ravistellaan nosturilla,sillon ei auto enää edes käynnissä ole ja sillon ON jo päästöistä päästy läpikin! liekö muualla toisin
Aina kannattais vanhalla autolla alottaa leimaaminen sillä että kä'yttää sen auton muualla päästömittauksissa,varsinkin jos epäilee vikaa ja halvempikin se on kuin konttorilla!
Turhaa mennä leimalle jos jo päästöt tökkää,läpi ei mene itekkin oisin Sierralla turhaan menny
Aina kannattais vanhalla autolla alottaa leimaaminen sillä että kä'yttää sen auton muualla päästömittauksissa,varsinkin jos epäilee vikaa ja halvempikin se on kuin konttorilla!
Turhaa mennä leimalle jos jo päästöt tökkää,läpi ei mene itekkin oisin Sierralla turhaan menny
Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta
Tehostin ei vuotanut, varmistettu ottamalla tehostin käytöstä ja tulpattu imusarjan alipainereiät.Tessu kirjoitti:Jos jarrutehostimen luona suhisee niin vuoto siellä on,ja hmm mitenkäs se ravistelukone päästöihin vaikuttaa? tällä seudulla ainakin mitataan päästöt ja sitten ravistellaan nosturilla,sillon ei auto enää edes käynnissä ole ja sillon ON jo päästöistä päästy läpikin! liekö muualla toisin
Aina kannattais vanhalla autolla alottaa leimaaminen sillä että kä'yttää sen auton muualla päästömittauksissa,varsinkin jos epäilee vikaa ja halvempikin se on kuin konttorilla!
Turhaa mennä leimalle jos jo päästöt tökkää,läpi ei mene itekkin oisin Sierralla turhaan menny
Juu auto siis kokoajan käynnissä päästömittari työnnettiin putkeen arvot ok, auto ylös ravistelua ja arvot pomppas perkuleesti.
Pitäiskö syyttää sitten konttoria virkavirheestä ku ravistelevat käynnissä?
Fiesta 1.1 1989..
Re: Fiesta -89 1.1 kunnostusta
Jos konetta ravistaessa arvot heittää niin olisko joku alipaineletkuista murtunut eli saa ilmaa kun heilahtaa??
Pasi
Pasi
Fiestat:
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80
Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80
Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14