Sierran vaihdevälin lyhentimestä
Sierran vaihdevälin lyhentimestä
Elikkäs tuli sitten hommattua Sierra pihalle ja pikkuhiljaa budjetin turvin olisi tarkoitus sitä laitella, kaikkea pientä näin aluksi ja myöhemmin isompaakin.
Mutta itse asiaan, eli kuinka tuo Sierran laatikkoon (Tyyppi 9) myytävä vaihdevälin lyhennin toimii? Vilkaisin tuossa päivällä vaihdekepin rakennetta ja oma mielikuva olisi, että keppiä pidennetään sen pallonivelen alapuolelta ja samalla nostetaan pidennyksen verran ylöspäin. Olenkohan aivan hakoteillä? Kun tuossakin olisi yksi säästökohde, kun itsellä on mahdollisuus tehdä koneistus yms. hommia. Onkohan tuo keppi koko matkalta yhtä puuta, vai jäiköhän minulta joku kohta huomaatta, kun pikaisesti vilkaisin?
Toivottavasti nyt tuli oikeaan paikkaan tämä.
Mutta itse asiaan, eli kuinka tuo Sierran laatikkoon (Tyyppi 9) myytävä vaihdevälin lyhennin toimii? Vilkaisin tuossa päivällä vaihdekepin rakennetta ja oma mielikuva olisi, että keppiä pidennetään sen pallonivelen alapuolelta ja samalla nostetaan pidennyksen verran ylöspäin. Olenkohan aivan hakoteillä? Kun tuossakin olisi yksi säästökohde, kun itsellä on mahdollisuus tehdä koneistus yms. hommia. Onkohan tuo keppi koko matkalta yhtä puuta, vai jäiköhän minulta joku kohta huomaatta, kun pikaisesti vilkaisin?
Toivottavasti nyt tuli oikeaan paikkaan tämä.
Juu, pitääpä sitten joku päivä ottaa ja muokata tuo keppi, niin saa lyhkäsemmät välit. Niin, olihan siinä keskellä tosiaan se kumimötikkä, taidan senkin kyllä napata pois välistä, niin lyhenee tuo keppi hieman samalla.
Kiitos vastauksesta. Tässä tullut aika paljon lueskeltua tätä foorumia ennenkuin rekisteröidyin/edes ostin koko Sierran ja ihan mukavasti tietoa karttunut matkaan, täällä kun porukka jaksaa vastailla asiallisesti kysymyksiin, toisin kuin monella muulla foorumilla.
Kiitos vastauksesta. Tässä tullut aika paljon lueskeltua tätä foorumia ennenkuin rekisteröidyin/edes ostin koko Sierran ja ihan mukavasti tietoa karttunut matkaan, täällä kun porukka jaksaa vastailla asiallisesti kysymyksiin, toisin kuin monella muulla foorumilla.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Dodi, valmista tuli.
Toteutin lyhentimen seuraavalla tyylillä:
Keppi katki kahdesta kohtaa, molemmin puolin kumivaimenninta joka on keskellä keppiä. Tämän jälkeen nivelen yläpäästä lukitusniittaukset pois hiomakoneella. Nivel purkaantui. Sen jälkeen vaihdekepissä kiinni oleva nivelen muovimuklikka irti kepistä kevyesti kumivasaralla moksimalla. Muovimuklikan alle 6mm holkki joka nostaa sitä ylöspäin. Kepin kiinnityslaipan alle niinikään 6mm alumiinilevy. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä, lukuunottamatta niittauksia jotka korvasin kepin läpi menevällä 3mm reiällä ja 3mm sokkatapilla. Tämän jälkeen lyhensin keppiä vielä hieman ja hitsasin katkaisukohdasta kasaan, ilman kumivaimenninta. Tuli melkoisen täsmällisen oloinen, ei ole enää entisenlainen vetelä keppi ja vaihdevälikin lyheni sopivasti.
Toteutin lyhentimen seuraavalla tyylillä:
Keppi katki kahdesta kohtaa, molemmin puolin kumivaimenninta joka on keskellä keppiä. Tämän jälkeen nivelen yläpäästä lukitusniittaukset pois hiomakoneella. Nivel purkaantui. Sen jälkeen vaihdekepissä kiinni oleva nivelen muovimuklikka irti kepistä kevyesti kumivasaralla moksimalla. Muovimuklikan alle 6mm holkki joka nostaa sitä ylöspäin. Kepin kiinnityslaipan alle niinikään 6mm alumiinilevy. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä, lukuunottamatta niittauksia jotka korvasin kepin läpi menevällä 3mm reiällä ja 3mm sokkatapilla. Tämän jälkeen lyhensin keppiä vielä hieman ja hitsasin katkaisukohdasta kasaan, ilman kumivaimenninta. Tuli melkoisen täsmällisen oloinen, ei ole enää entisenlainen vetelä keppi ja vaihdevälikin lyheni sopivasti.
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt