escort mk3:sen tekniikka mk5:seen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
fordmk5
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Helmi 2005 22:44
Paikkakunta: siilinjärvi
Viesti:

escort mk3:sen tekniikka mk5:seen

Viesti Kirjoittaja fordmk5 »

eli kävisköhän mk3 escon xr3i tekniikka mk5:seen???
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Fyysisesti sopii mutta pitäisi olla vähäpäästöinen. Eli ei sovi.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
fordmk5
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Helmi 2005 22:44
Paikkakunta: siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordmk5 »

mutta kiinnikkeitten puolesta käy kuitenkin..
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

fordmk5 kirjoitti:mutta kiinnikkeitten puolesta käy kuitenkin..
Mk5:sta on saanut cvh koneilla, eli juu.
Kuga PHEV
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

hartza kirjoitti:Fyysisesti sopii mutta pitäisi olla vähäpäästöinen. Eli ei sovi.
:?: :?: :?: Eikös "kone ole tehty" vähäpäästöiseksi pakoputkesta löytyvän katalysaattorin avulla??

Eli kun rakennat sen koneen siihen mk5 omaan pakoputkeen kiinni ni katti säilyy tallella ja jos koneessa ei mitään vikaa ole ni pitäs mennä päästöistä läpi :wink:
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Noissa koneissa on eri ruisku, eli mk3:ssa mekaaninen k-jetti ja mk5:ssa taas paljon uudemman aikainen efi. Periaatteessa kai jos katsastusmies ei tajua noitten päälle mitään, niin voisi mennäkkin läpi, mutta siis muitakin eroja löytyy kuin pelkka katalysaattori.

Tosin ei taida tuo k-jetti+kat yhdistelmä olla katin kestävyyden kannalta kovin hyvä?
Kuga PHEV
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kyllähän mä tiedän että yks rakentaa yhtä ja toinen toista, ja harvoin niille hommille mitään järkevää perustetta löytyy. Mutta. Pistää nyt vähän miettimään että mikä itu tässä pohdinnassa on? Kun johan Escort Mk5 1.6 sellaisenaan on 105 heppainen CVH, miksi ei laittaisi sellaista sinne jos nyt sattuukin olemaan 1.3 tai 1.4 kone?

Ja noiden 1.3/1.4 koneidein päivittäminen 1.6 koneeseen on kyllä sellainen homma jonka järkevyys paljastuu ensikertalaiselle vasta vuosien päästä :-)
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: escort mk3:sen tekniikka mk5:seen

Viesti Kirjoittaja JesseT »

fordmk5 kirjoitti:eli kävisköhän mk3 escon xr3i tekniikka mk5:seen???
Sopii nätisti mutta laillisesti ei onnistu ainakaan vm92 ja sen jälkeen. Jos on 91 niin ehkä jotenkin voi mennä katin kanssa lain pykälästä läpi.
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Toinen luku on sitten jo JesseT:n mainitsema pakokaasutesterin näyttämä lukema leimalla käydessä.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Mutta kun se ei ole edes siitä testistä kiinni, vaan kylmän viileästi siitä mitä merkkejä siitä lohkon kyljestä löytyy.
GeeTee
Viestit: 157
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

Pärrällä lohko sileeks ja maali päälle..!! "Orkkislohko"..
Vastaa Viestiin