kysyisinkin että onko kuinka iso työ irrottaa se sulakerasia ja tinailla ne liitokset kiinni?
kun uusi maksaa 140e
kolvi kyllä pysyy kädessä mut neuvoja kaipaan

Sama vika oli. Joka tapauksessa joudut irroittamaan sulakerasian (vaikka vaihtaisit uuden), joten siitä ei tule lisää työtä. Katsot vaan kunnolla, että mikä tulee mihin ja miten päin, niin kasaaminen on helpompaa.av kirjoitti:eli autona 96 escort ja tyyppivika eli lämppärinpuhallin ei toimi.
kysyisinkin että onko kuinka iso työ irrottaa se sulakerasia ja tinailla ne liitokset kiinni?
kun uusi maksaa 140e
kolvi kyllä pysyy kädessä mut neuvoja kaipaan
Joo kävin liitokset läpi. Lisäksi tarkastin yleismittarilla juotosten kunnon. Aikaa meni kaikkiaan muistaakseni nelisen tuntia. Suurin osa ajasta meni noiden piirilevyjen tutkimiseen, kun ei kiinnostaisi enää uudelleen sulakepohjaa avata. Kasaus sujui nopeasti, kun oli merkitty ja digikuvattu kaikki ylös.av kirjoitti:eli noi kaikki kolvaukset kannattaa varmaan käydä läpitte![]()
menikö ajallisesti kauan koko projektissa ?
Melkein paras kun on hyvä valo ja suurennoslasi, tutkii näkyykö juotoksessa halkeamia, huonon näköiset juotokset: ensin tinaimusukalla kolvia apunakäyttäen otetaan vanha tina pois, puhdistetaan juotettava pädi ja jalka (esim varovasti pienellä meisselillä rapsuttaen) siten että pinnasta tulee kirkas. Sitten uutta tinaa, kannattaa opetella juottamaan kunnolla (jos ei osaa) ennenkuin sulakerasiaa alkaa tinaamaan. Juotoksista pitää tulla kirkkaita, ja muista ettei juotettua kohtaa jäähdytetä puhaltamalla vaan annetaan jäähtyä itsekseen. Fluksia voi käyttää tarvittaessa.Lazze kirjoitti:Eli jatketaas täältä... Miten parhaiten sais tarkastettua onko juotos riittävän hyvä? Mitenkä muuten on boxit kestänyt kun ootte ite juotoksia korjaillu?
kuittiEikös se viittaa paremminki bensavuotoon ku sulakeboxivikaan jos bensa haisee?
Joskus saa ainetta ja joskus ei.. vaihda letku ja kato, ettei bensat mee enää mäjelle ja tutki sitten se boxi, meinaan jos vikaa on vielä uudella letkullaSG_Esco kirjoitti: kuitti
Bensaletku meinas tosiaan hapertua käsiin tai ainaki ruikki pahasti liitoksen kohdalta, kun sain sen taas tänään käyntiin ja avasin konepellin. Se ei silti selitä sitä, miksi se joskus käynnistyy ja joskus taas ei.
EDIT:niin... ei se ennen tuota vikaa haissu...