Madallusjouset
se oli ovelasti tehty se madallus mikä mulla oli mielessä..
eli iskarin alapäässä oli ylipitkät pultit joissa oli jotkut holkit välissä..
ja iskarit oli sillä holkkien verran alempana kiinni.
saatto olla että jouset oli rälläköity,mutta niinhän saa tehdä,kunhan pysyvät paikoillaan kun auton nostaa niin että renkaat on ilmassa..
jotkut on lukinnu ne jollain vaijereillakin yläpäästään,pieni silmukka vaan sinne.
eli iskarin alapäässä oli ylipitkät pultit joissa oli jotkut holkit välissä..
ja iskarit oli sillä holkkien verran alempana kiinni.
saatto olla että jouset oli rälläköity,mutta niinhän saa tehdä,kunhan pysyvät paikoillaan kun auton nostaa niin että renkaat on ilmassa..
jotkut on lukinnu ne jollain vaijereillakin yläpäästään,pieni silmukka vaan sinne.
ei sieltä mitään junia t...
Sierraa madallettu hieman lisää. Edestä ja takaa -1 kierros pois MAD sportiven -40mm madaltavista jousista. Nyt on sopivalla korkeudella. Kaaren reunasta renkaan keskiöön 320mm. Jousissa oli toisessa päässä 3 kierrosta ihan kiinni toisissaa, niin siitä oli helppo ottaa pois. Eikä tarvinnut alkaa taivuttelemaan että saa paikoilleen. Samalla vaihdettu saksasta tilatut lyhennetyt(2cm) ja jäykemmät iskarit, jotka riittää
-60mm madallukseen. Iskarit oli ihan merkittömät, ostettu Ebay:sta, mutta kyllä ne hyviltä tuntuu. Maavara muuten 11,5cm Katista. Kommenteja saa laittaa
KUVA
KUVA2
KUVA3
-60mm madallukseen. Iskarit oli ihan merkittömät, ostettu Ebay:sta, mutta kyllä ne hyviltä tuntuu. Maavara muuten 11,5cm Katista. Kommenteja saa laittaa
KUVA
KUVA2
KUVA3
Sierra 2.0IS dohc '92
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
http://photobucket.com/albums/y71/Lep-1/
se tais olla että yläpäästä piti katkaista,progressiivisesti se jäykkyys.
eikä saa pudota paikaltaan kun autoa nostaa,jos tahtoo leimankin saada vanhoihin tuommoisilla..
kerran oon tehny vanhaan takatuuppari-mazdaan tuon laikka-madalluksen,ja
iskareiden käyttöikä lyheni kyllä,kun jätin vakiot paikalleen.
en tee toista kertaa jos on auto jota aion pitää vähän pidempään..
eikä saa pudota paikaltaan kun autoa nostaa,jos tahtoo leimankin saada vanhoihin tuommoisilla..
kerran oon tehny vanhaan takatuuppari-mazdaan tuon laikka-madalluksen,ja
iskareiden käyttöikä lyheni kyllä,kun jätin vakiot paikalleen.
en tee toista kertaa jos on auto jota aion pitää vähän pidempään..
ei sieltä mitään junia t...
Eihän ne koskaan lailliset oo, mutta jos saat sen katkastun pään käsiteltyä niin ettei katastussetä huomaa, nin sithän ne on tarpeeks lailliset 8) Sen sijaan mukavuus, ajo-ominaisuudet ja alustan toiminta muuttuu yleensä aivan päin p**settä eli jos haluat muutakin ku ulkonäköä niin osta mieluummin oikea setti...teknium kirjoitti:en tiedä oonko pöliä vai enkö osaa lukea lehteä, mut onko laikkajouset "lailliset" jos ne ei putoo autoa nostettaessa ilmaan?![]()
ja mitä iskareita tollasten laikkajousien kans kannattas käyttää?
Kyllä ne saa ihan laillisesti katkasta, http://www.ake.fi -sivuilta tais löytyä ihan faktaakin jos en väärin muista.
En nyt jaksa penkoa..
En nyt jaksa penkoa..
ei sieltä mitään junia t...
no mistähän tommoseen scorppariin löytyy madallusjousia? oon yrittäny katella netistä mut tuntuu ettei oikee oo.. käytetyt ostasin mielellään mut ku ei tunnu niitäkää olevan...!? 
EDIT: mitä eroa niillä scorpion ja sierran jousilla on? täällä oli kyllä juttua niistä vaan en löytäny ku hakua käytin ja äkikseltään lukasin kaikki 151 osumaa...

EDIT: mitä eroa niillä scorpion ja sierran jousilla on? täällä oli kyllä juttua niistä vaan en löytäny ku hakua käytin ja äkikseltään lukasin kaikki 151 osumaa...

Viimeksi muokannut teknium, 26 Joulu 2006 03:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo S40
viewtopic.php?t=1972janzamar kirjoitti:Kyllä ne saa ihan laillisesti katkasta, http://www.ake.fi -sivuilta tais löytyä ihan faktaakin jos en väärin muista.
En nyt jaksa penkoa..
Tuoltahan tuo löytyy.
1.1.96 ja sitä vanhemmat saa madaltaa vaikka rälläkällä kunhan jouset pysyy tiloissaan kun pyörät on ilmassa.
Joskus etsiskelin myöskin Scorppioon jousia, ja ainakin Cobralta löytyy. http://www.f40team.fi lupasi sellaset toimittaa tarvittaessa. Tästä tosin aikaa ainakin vuosi.teknium kirjoitti:no mistähän tommoseen scorppariin löytyy madallusjousia? oon yrittäny katella netistä mut tuntuu ettei oikee oo.. käytetyt ostasin mielellään mut ku ei tunnu niitäkää olevan...!?![]()
madallus
Suosittelen todella lämpimästi, että laitat uudet iskarit alle. Ne vakiot ei oo tarkotettu madallus satsiin. Sulla menee noi iskarit ainakin vuodessa parissa kelvottomiks noilla madalluksilla. Alusta ei pääse toimimaan kunnolla, eli kunnon iskarit samalla siihen alle, jotka on jämäkämmät ja vaimentaa sitä heilahdusta paremmin. Vakio iskareilla se heilahduksen vaimennus ei ole oikein parasmahollinen madalletun alustan kanssa. Voi olla että ajo-ominaisuus huononee, vaikka auto madaltuu.
Kannattaa myös huomioida, että 97vm alkaen on uudet ety määräykset. Tyyppihyväksyntä kyseiseen malliin ja luokkaan pitää löytyä kun menee katastuskonttorille. Samalla kannattaa ottaa enemmän kukkaroon varaa, kun ovat nostaneet hintoja 140€ paikkeille +++
Kannattaa myös huomioida, että 97vm alkaen on uudet ety määräykset. Tyyppihyväksyntä kyseiseen malliin ja luokkaan pitää löytyä kun menee katastuskonttorille. Samalla kannattaa ottaa enemmän kukkaroon varaa, kun ovat nostaneet hintoja 140€ paikkeille +++
Re: madallus
Ne on tulossa tohon escorttiin ja se on vm -89. osaatko suositella joitain hyviä iskareita?Mondi kirjoitti:Suosittelen todella lämpimästi, että laitat uudet iskarit alle. Ne vakiot ei oo tarkotettu madallus satsiin. Sulla menee noi iskarit ainakin vuodessa parissa kelvottomiks noilla madalluksilla. Alusta ei pääse toimimaan kunnolla, eli kunnon iskarit samalla siihen alle, jotka on jämäkämmät ja vaimentaa sitä heilahdusta paremmin. Vakio iskareilla se heilahduksen vaimennus ei ole oikein parasmahollinen madalletun alustan kanssa. Voi olla että ajo-ominaisuus huononee, vaikka auto madaltuu.
Kannattaa myös huomioida, että 97vm alkaen on uudet ety määräykset. Tyyppihyväksyntä kyseiseen malliin ja luokkaan pitää löytyä kun menee katastuskonttorille. Samalla kannattaa ottaa enemmän kukkaroon varaa, kun ovat nostaneet hintoja 140€ paikkeille +++
http://www.rallyracefin.fi/ford-alustat ... 205ja6.pdf
tota spaxia käytetään rata-autoissa, samoin kuin Bilsteinia ja Eibachia. Konilla on hyviä jäykkyys säädettäviä, mutta en ainakaan huomannut 89vm escoon sivuilla sopivia. Tosin tarkistus maahantuojalle voisi auttaa.
tota spaxia käytetään rata-autoissa, samoin kuin Bilsteinia ja Eibachia. Konilla on hyviä jäykkyys säädettäviä, mutta en ainakaan huomannut 89vm escoon sivuilla sopivia. Tosin tarkistus maahantuojalle voisi auttaa.
ei ainakaan tuolla ollut kun mk5/6 ja mulla on MK4.Mondi kirjoitti:http://www.rallyracefin.fi/ford-alustat ... 205ja6.pdf
tota spaxia käytetään rata-autoissa, samoin kuin Bilsteinia ja Eibachia. Konilla on hyviä jäykkyys säädettäviä, mutta en ainakaan huomannut 89vm escoon sivuilla sopivia. Tosin tarkistus maahantuojalle voisi auttaa.
Re: Madallusjouset
mikähä madallusjouset olis tuoho -86 kolmioviseen siekkuun hyvät kun vanteet on 16'' 7,5'' leveet ja et 20 ja kumit päällä 195/45. on ajallu 40mm kummastakii päästä mutta mikä merkki ois hyvä ja halpa? tekeekö noilla motonetin jousilla mitään? weitec? ehottakaa...
Re: Madallusjouset
Pikkuisen uinuvan ketjun löysit.
Tossa samalla sivulla oli vasta juttua.
Jos noista vaihtoehdoista (motonet tai weitec) meinaat saada jotain kunnollista, niin valitettavasti joudut pettymään. Ei siinä, kyllä nuokin nypyttää ja pompottaa ihan asiallisesti, mutta kummatkin ovat melkoisia komprommisseja mukavuuden ja joustovarojen suhteen. Ts. lyhyempi jousi tarkoittaa lyhentynyttä joustovaraa vakioiskarilla, jota on jouduttu kompensoimaan jäykistämällä jousta.
Parempi vaihtoehto olisi ostaa koko sarja säädettävillä iskareilla tai vielä parempi olisi korkeus- ja jäykkyyssäädettävä setti.
Perusongelma tuossa on kuitenkin takapään pyöränkulmien muutos huonompaan, mistä syystä tuo on vähän all-show, no-go ratkaisu. Enemmän tästä toisessa ketjussa.
Eikä sitten mitään herneitä - mulla on itellä konin Wanha ja Wäsynyt säädettävä sarja, jotkut laikatut takajouset ja vakiota vastaavat etuset. Ihan karsee setti, auto keulii ja säädöstä ei oikein ole mitään tietoa, mutta köyhällä ei ole varaa huonoihin jousiin ja täysin säädettävä sarja on vielä RallyRacen hyllyssä.

Jos noista vaihtoehdoista (motonet tai weitec) meinaat saada jotain kunnollista, niin valitettavasti joudut pettymään. Ei siinä, kyllä nuokin nypyttää ja pompottaa ihan asiallisesti, mutta kummatkin ovat melkoisia komprommisseja mukavuuden ja joustovarojen suhteen. Ts. lyhyempi jousi tarkoittaa lyhentynyttä joustovaraa vakioiskarilla, jota on jouduttu kompensoimaan jäykistämällä jousta.
Parempi vaihtoehto olisi ostaa koko sarja säädettävillä iskareilla tai vielä parempi olisi korkeus- ja jäykkyyssäädettävä setti.
Perusongelma tuossa on kuitenkin takapään pyöränkulmien muutos huonompaan, mistä syystä tuo on vähän all-show, no-go ratkaisu. Enemmän tästä toisessa ketjussa.
Eikä sitten mitään herneitä - mulla on itellä konin Wanha ja Wäsynyt säädettävä sarja, jotkut laikatut takajouset ja vakiota vastaavat etuset. Ihan karsee setti, auto keulii ja säädöstä ei oikein ole mitään tietoa, mutta köyhällä ei ole varaa huonoihin jousiin ja täysin säädettävä sarja on vielä RallyRacen hyllyssä.

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/