Ei minulle lisätakuuta tarjottu. 3 v/100000 km riittää loistavasti. Fiesta jää tavallaan nurkkaraketiksi ja alkuinnostuksen jälkeen kilometrimäärät ovat vuositasolla hyvinkin maltilliset. Toinen asia on, että vaikka takuuaika menisikin umpeen mutta auto on vähän ajettu niin uskon valmistajan virhevastuun olevan voimassa kalleimpien osien suhteen. Voisin olettaa että muutaman kymmenen tuhatta pitää auton kestää, oli takuu tai ei. Olen ollut autojen suhteen aika lyhytaikainen. En edes muista että kolmea vuotta pidempään olisin mitään pitänyt. Tämä on varmasti yksi syy alituiseen rahapulaan.Suto kirjoitti:Tuli mieleen että kauppasiko auto myyjä sulle tuota Ford Protect lisätakuuta? ite otin kyseisen takuun, kun normaalitakuu on 3v/100000km niin toi Ford protect jatkaa takuuta 5 vuoteen/100000km asti. Se ei ollu täystakuu mutta kattaa isoimmat osat,moottorin,vaihteiston jne. Se makso 322e jos sen otti alle 92 vrk auton rekisteröinnistä ja jotain alle 400e jos sen ottaa myöhemmin. Jos auton myy niin sen voi siirtää eteenpäin uudelle omistajalle eli helpottaa mahdollista jälleenmyyntiä. Mietiskelin että jos tulee yksikin vika autoon 3-5vuoden välillä niin toi menee jo voiton puolelle sekä tuo mielenrauhaa jos auto vielä tollon on olemassa..en saanu tähän linkkiä mut googleen ku laittaa Ford protect takuu niin löytyy.
Kiitos Tuksu "muistutuksesta". Tuonne foorumille tulikin kirjauduttua jo aiemmin, mutta nyt vasta kävin liittymässä maksulliseksi jäseneksi, niin pääsee paremmin lueskelemaan ja perehtymään.Tuksu kirjoitti:Hyvä juu, että pääsee sitten jakamaan kokemuksia muiden Fiesta ST kuskien kanssa![]()
Eilen tuli myös huvikseen maksettua jäsenmaksu Fiesta ST Owners Clubiin, 12 euroa / 12 kk. Pääsi heti näkemään yleisimmät tyyppiviat mitä näiden kanssa on ilmennyt. Käytännössä kaksi juttua siellä nousi ylitse muiden. Ensimmäisenä oli turbon ahtoputkien / letkujen irtoaminen huonojen klemmareiden takia (näitä oli ollut aivan muutama sata kilometriä ajetuista autoista aina useampi tuhat kilometriä ajettuihin autoihin useita kymmeniä kappaleita. Toisena tuli sitten näiden lisävarusteisten valaistujen kynnyslistojen hajoamiset, osassa valot palavat puoliks ja osassa eivät pala ollenkaan. Näitäkin oli aivan muutaman kuukauden vanhoista autoista aina alkupään tuotannon autoihin.
Itse lähtisin kyllä ehdottomasti kiiltävällä mustalla. Vaikkakin kiiltävässä mustassa tulee näkymään pienet pesunaarmut yms pyöröjäljet selkeämmin, niin ei ne sieltä katosta sillä tavalla silmään pistä, kuin esim mustan auton kyljestä suorassa auringonpaisteessa. Ja mikäli noita pienen pieniä hiusnaarmuja kovasti ujostelisikin, niin varmasti laadukkaalla teipillä voi vaikuttaa siihenkin asiaan positiivisesti.jjjj kirjoitti:Ei paha ollenkaan. Teipin pitäisi olla siis enemmän kiiltävää mallia. Matta ei ehkä olisi yhtä hieno ?
Sopiihan musta katto valkoiseen autoon. Ja erottuu muista valkoisista ST:tä jos sattuu kohdalle.jjjj kirjoitti:Lisää St-kuskeja. Tervetuloa. Minulla siirtyminen odottajasta omistajaksi on aika lähellä. Kävin hakemassa Focuksen eilen illalla Vaunulasta ja kas kummaa. Alapihan perimmäisessä nurkassa seisoskeli masentuneen näköinen valkoinen ST siitepölyn peitossa. Oli viikonloppuna saapunut myymälään. Alustavasti sovittu luovutuspäiväksi ensi perjantai. Hieman työkiireitä tällä viikolla ja huomenna möhkön huolto tallinnassa. Voi pojat, kyllä minä sitä jo odottelenkin. Tuuninkinasiat eivät hirveästi olen minun juttuni, mutta toisaalta mietin katon teippauttamista mustaksi ? Voisi sopia valkoiseen autoon ?
95:lla meinaan ajella. Jos vaikka aina muutaman tankin välein laittaisi oikeaakin bensaa. Sen verran kiinnittänyt vaunulan touhuihin huomiota, että ainakin koeajoautot tankkaavat 98:lla.