Työsarka on nyt tehty ja kerkee tähän topicciin vastaileen. Kiitos vastauksesta KajS.Lepander: Minkä ikäinen Mondeo? Jos on facelift, on syytä säätää käsijarruvaijeri siten, ettei se ole liian kireä. Ne linkut siellä jarrusatuloissa pitää lepotilassa jäädä n. 1 mm päähän siitä tapista (Haynesin kirjassa 4619 on hyvin neuvottu tuo kuvien kanssa). Korjailin kesäpyörien vaihdon yhteydessä omastani säätöä viime huollon jäljiltä; säätö oli liian kireä ja vasen takajarru ei toiminut lainkaan, löysäyksen jälkeen toimi taas.
Eli, mulla on 2kpl vm -01:siä.
Tää farkku mis tää vaiva ny esiinty, niin on selvinnyt.
Eli testasin ottamalla vaijerin pois vivustosta ja lykin vaijeria eestaas
ja näytti aikastuoreilta nuo vaijerit ei ees ruosteessa, mitä ny siittä näkyy, kun lykkii tuota eestaas.
No sit renkkasin vivustoo ja se vaan ei palautunu normaalisti (hitaasti valuen),
mutta kun aikansa sitä renkkas niin alko pelittää, sitä ny ei tierä kuin kauan se taas ois pelittäny.
Eiku mars Motonettiin kyseleen takuista, takuuhan oli tasan yks vuosi.
Jouruin ns. ostaan uuren satulan (114€) ja vein vanhan takas kun sain vaan vaihdettua uuren tilalle
ja sain kaikki rahat pois, joten kaikki toimi enemmän ku hyvin.
Nyt sit pelittää tuo satula tuossa farkussa.
Tossa toisessa (sportback) oli kässärissä samanmoisia ongelmia, vaihroin molemmat vaijerit (alk. peräiset kun olivat),
jarrupalat ja satulat, kun kerran molemmat satulat oli jumissa.
Heti kun sain homman tehtyä ajoin kattastukseen, no hylsy tuli kun kässäristä ei löytyny puhtia.
Selittelin et kaik on vaihdettu ja tuossa on automaattisäätö, eikä tuota kannattais edes säättää, koska säätyy ajan kans.
No leimamies tuli vastaan ja päästi läpi.
En säädellyt, vaan vuoden päästä taas kattastukseen ja selitin äijälle (eri äijä ja eri asema) viimevuotisen tapahtuman ennenkö ajo jarrutestiin ja jumalauta ku oli hyvät arvot kässärillä, joten joskus kandee vaan selittää
