Mondeon ajettavuus
Mondeon ajettavuus
Tervehdys,
Potilas on Mondeo farkku -96 jolla ajettu vähän yli 200 tkm.
Ongelmana on kummallinen hakeminen ,ura- ja tuuliherkkyys suuremmissa nopeuksissa.Suoraan ajettaessa on koko ajan korjailtava kulkusuuntaa.Auto ei vedä/puolla kiihdytettäessä ,eikä jarruttaessa...
Autossa tarkistettu/säädetty pyöränkulmat,takaiskarit uudet,uudet renkaat ,joissa oikeat ilmanpaineet etuiskarit katsastuskonttorin testerin mukaan vielä kunnossa n. 70-75% ,sekä uudet alatukivarret.
Ainut havaitsemani "vika" on ,että taka-akseliston puslat ovat "saaneen näköiset" ,mutta voisiko nuo vaikuttaa ko. ongelmaan?
Toki jousituskin aika pehmeän oloinen.
Aikoinaan kun Mondeota ensi kertaa vuosia sitten ajelin ,ei minulla ole muistikuvaa tuosta ongelmallisesta vaeltelusta ,mutta ei liene kuitenkaan ominaisuus?
Potilas on Mondeo farkku -96 jolla ajettu vähän yli 200 tkm.
Ongelmana on kummallinen hakeminen ,ura- ja tuuliherkkyys suuremmissa nopeuksissa.Suoraan ajettaessa on koko ajan korjailtava kulkusuuntaa.Auto ei vedä/puolla kiihdytettäessä ,eikä jarruttaessa...
Autossa tarkistettu/säädetty pyöränkulmat,takaiskarit uudet,uudet renkaat ,joissa oikeat ilmanpaineet etuiskarit katsastuskonttorin testerin mukaan vielä kunnossa n. 70-75% ,sekä uudet alatukivarret.
Ainut havaitsemani "vika" on ,että taka-akseliston puslat ovat "saaneen näköiset" ,mutta voisiko nuo vaikuttaa ko. ongelmaan?
Toki jousituskin aika pehmeän oloinen.
Aikoinaan kun Mondeota ensi kertaa vuosia sitten ajelin ,ei minulla ole muistikuvaa tuosta ongelmallisesta vaeltelusta ,mutta ei liene kuitenkaan ominaisuus?
onko sulla niistä ohjauskulmien säädöistä lappua?? niin näkis vähän että minne mikäkin pyörä osottaa.. Suuri merkitys asiaan on niillä takapään puslilla mulla ittelläni on eskossa takapuslat paskana (uudet alle ehkä ensi viikolla) ja on varsinkin liukkaalla ihan kauhee ajaa ei pysty ajaa yli 60km/h että pysyy auto suunnassa. Samalla aion säätää takapään aurauksen/harituksen lähelle nollaa.
Jouset ei ole poikki ,tarkastettu.
Säädön jälkeen arvot näyttää tältä:
Etupää; kokonaisauraus 0,03 astetta ,Camber vasen/oikea -0,31/-0,37 asteta, Caster vasen/oikea 3,07/3,11 astetta.
Takapää; kokonaisauraus 0,03 astetta, Canber vasen/oikea -1,24/1,50 astetta
Kulkukulma 0,04 astetta.
Mittalaite Facom GTR300
Aikanakin lapussa olevat valmistajan raja-arvot täyttyvät helposti.
Säädön jälkeen arvot näyttää tältä:
Etupää; kokonaisauraus 0,03 astetta ,Camber vasen/oikea -0,31/-0,37 asteta, Caster vasen/oikea 3,07/3,11 astetta.
Takapää; kokonaisauraus 0,03 astetta, Canber vasen/oikea -1,24/1,50 astetta
Kulkukulma 0,04 astetta.
Mittalaite Facom GTR300
Aikanakin lapussa olevat valmistajan raja-arvot täyttyvät helposti.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala