sierra 1.6i cvh
sierra 1.6i cvh
Elikkä, nyt on MAP anturi paskana, päästöistä ei menny lävitte. Kuulemma tuo anturi maksaa 250€ sanovat foortilla.
-yp- kävi täällä
-yp- kävi täällä
Motonetissä näin:
Sierra 2,0i-DOHC 89-- MAP-Alipainetunnistin. . . . . . . . 28-1461 68.50 ???
Ilmeisesti tuo. En tosin laita päätäni vadille kun ei ole varmaa tietoa.
Sierra 2,0i-DOHC 89-- MAP-Alipainetunnistin. . . . . . . . 28-1461 68.50 ???
Ilmeisesti tuo. En tosin laita päätäni vadille kun ei ole varmaa tietoa.
Otsikossa lukee CVHsjii kirjoitti:Motonetissä näin:
Sierra 2,0i-DOHC 89-- MAP-Alipainetunnistin. . . . . . . . 28-1461 68.50 ???
Ilmeisesti tuo. En tosin laita päätäni vadille kun ei ole varmaa tietoa.

Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Osaan kyllä lukea! Ajattelin vain että saattaapi olla vastaava anturi mitä käytetään dohc sierroissa.. esim. Ostin eskooni kytkinvaijerinautomaattikiristimen vaikka paketissa luki sierraan.Megado kirjoitti: Otsikossa lukee CVH

Mahaiskohan toimia chv koneessa? Taitaa olla Wetterillä aika isot kertoimet noissa varaosissa!sjii kirjoitti:Motonetissä näin:
Sierra 2,0i-DOHC 89-- MAP-Alipainetunnistin. . . . . . . . 28-1461 68.50 ???
Ilmeisesti tuo. En tosin laita päätäni vadille kun ei ole varmaa tietoa.
Mistä tiedät jotta MAP anturi olisi vialla? Vikakoodit lienee luettu?
Tuo motonetin anturi 28-1461 (DOHC) sopii ainakin escortin CVH koneisiin miksei Sierraankin.
Tulee kiinni ohjausmoduulin nastoihin 26,45,46. Perustuu alipaineen vaikutuksesta muuttuvaan kapasitanssiin joten anturin kunnon mittaaminen ei onnistu perus yleismittarilla.
250€ on kuitenkin täysin järjetön hinta moisesta anturista.
Varaosaliikkeistä saattaa löytyä vieläkin halvemmalla kuin motonetin hinta.
Samaten haluan tässä korostaa että varsinkin Fordilla on erittääin hyvä osien sopivuus eri moottori-ja automallien välillä. Myöskin eri vuosimalleista käy hyvin. Miksi ruutia pitäisi keksiä uudelleen? Näin sadaan osien hinnat pysymään kurissa (Merkkiorganisaation välistäveto ei liity tähän) ja saatavuus varmistettua. Alkuperäinen ajatushan toki on että halvemmaksi tulee tuottaa uusiin autoihin samaa osaa paljon kuin montaa eri variaatiota.
Tuo motonetin anturi 28-1461 (DOHC) sopii ainakin escortin CVH koneisiin miksei Sierraankin.
Tulee kiinni ohjausmoduulin nastoihin 26,45,46. Perustuu alipaineen vaikutuksesta muuttuvaan kapasitanssiin joten anturin kunnon mittaaminen ei onnistu perus yleismittarilla.
250€ on kuitenkin täysin järjetön hinta moisesta anturista.
Varaosaliikkeistä saattaa löytyä vieläkin halvemmalla kuin motonetin hinta.
Samaten haluan tässä korostaa että varsinkin Fordilla on erittääin hyvä osien sopivuus eri moottori-ja automallien välillä. Myöskin eri vuosimalleista käy hyvin. Miksi ruutia pitäisi keksiä uudelleen? Näin sadaan osien hinnat pysymään kurissa (Merkkiorganisaation välistäveto ei liity tähän) ja saatavuus varmistettua. Alkuperäinen ajatushan toki on että halvemmaksi tulee tuottaa uusiin autoihin samaa osaa paljon kuin montaa eri variaatiota.
MAP antureiden mittaus onnistuu volttimittarilla ja alipainepumpulla.
mutta tietenkin pitää olla vertailujännitearvot, muutren mittauksella ei paljon viisastu.
MAP antureissa on yleensä 3 johtoa.
-kiinteä tulojännite joka pysyy vakiona. esim ruiskuautoissa yleensä ECU:n syöttämä 5V.
-maa johto(yleensä maadoitettu ECU:un)
-tulostus jännite(muuttuu vaikuttavan alipaineen mukaan välillä 0-5volttia)
kuten edellä mainitsin, jos ei ole tarjolla ohjearvoja, niin ei mittaus kerro koko totuutta. mutta sen voi katsoa että alipaine ylipäätään vaikuttaa jännitteeseen. ja käyrä on aina lineaarinen.
mittaus suoritetaan mittarilla varustetulla alipainepumpulla ja pistoke paikallaan MAP:issa ja virta päällä mitataan volttimittarilla (jos ei muuten onnistu niin piikillä johdon kuoren läpi)
esim. tulojännite 5 volttia: 100mmHg alipaine pudottaa jännitettä 0,4V (4,6V), 200mHg 0,8V (4,2V), 300mmHg 1,2V (3,8V)ja niin edelleen.
ammatikseni työskentelen japanilaisvalmisteisesn automerkin autosähköasentajana. mutta kerran sattui kohdalle ruisku DOHC sierra vaihdokki jossa MAP paskana, tulostusjännite ei muuttunut ollenkaan, eipä auto juuri käynnissä pysynytkään, kun soppaan hukkui.
eli anturin tulostama jännite vastasi selällään olevaa kaasuläppää.
mutta tietenkin pitää olla vertailujännitearvot, muutren mittauksella ei paljon viisastu.
MAP antureissa on yleensä 3 johtoa.
-kiinteä tulojännite joka pysyy vakiona. esim ruiskuautoissa yleensä ECU:n syöttämä 5V.
-maa johto(yleensä maadoitettu ECU:un)
-tulostus jännite(muuttuu vaikuttavan alipaineen mukaan välillä 0-5volttia)
kuten edellä mainitsin, jos ei ole tarjolla ohjearvoja, niin ei mittaus kerro koko totuutta. mutta sen voi katsoa että alipaine ylipäätään vaikuttaa jännitteeseen. ja käyrä on aina lineaarinen.
mittaus suoritetaan mittarilla varustetulla alipainepumpulla ja pistoke paikallaan MAP:issa ja virta päällä mitataan volttimittarilla (jos ei muuten onnistu niin piikillä johdon kuoren läpi)
esim. tulojännite 5 volttia: 100mmHg alipaine pudottaa jännitettä 0,4V (4,6V), 200mHg 0,8V (4,2V), 300mmHg 1,2V (3,8V)ja niin edelleen.
ammatikseni työskentelen japanilaisvalmisteisesn automerkin autosähköasentajana. mutta kerran sattui kohdalle ruisku DOHC sierra vaihdokki jossa MAP paskana, tulostusjännite ei muuttunut ollenkaan, eipä auto juuri käynnissä pysynytkään, kun soppaan hukkui.
eli anturin tulostama jännite vastasi selällään olevaa kaasuläppää.
täytyypä vetää yllä olevaa juttua vähän takaisin.
foordissa ei näemmä olekaan aivan tavallinen MAP.
tuossa juttua http://www.kemparts.com/TechTalk/tt11.asp
foordissa ei näemmä olekaan aivan tavallinen MAP.
tuossa juttua http://www.kemparts.com/TechTalk/tt11.asp
Niinpä; ei ole resistiivinen MAP anturi. Kiitoksia kuitenkin linkistä. Tuo MAP sisältänee resonassipiirin jonka kapasitanssiin alipaine vaikuttaa? Jokatapauksessa testaushan onnistuu taajuuslaskimella. Jopa joissakin yleismittareissa on integroituna suppea taajuuslaskin joka sopii tarkoitukseen. Mm. melko edullisista Mastechin malleista löytyy sellainen ( http://www.vekoy.com/product_info.php?m ... s_id=10553Brenda kirjoitti:täytyypä vetää yllä olevaa juttua vähän takaisin.
foordissa ei näemmä olekaan aivan tavallinen MAP.
tuossa juttua http://www.kemparts.com/TechTalk/tt11.asp
) .
Joo, käytin Foordilla testerissä kun ei mennyt päästöistä lävitte. 10x oli päästöt eli ajokieltoa napsahti. Tuumasivat että ainaki tuo map anturi on rikki. Missä kohtaa se on tuo anturi tuolla konehuoneessa. Ja edelleenkin kiinnostais toimiiko tuo doch koneen anturi tuossa cvh koneessa?Brenda kirjoitti:MAP antureiden mittaus onnistuu volttimittarilla ja alipainepumpulla.
mutta tietenkin pitää olla vertailujännitearvot, muutren mittauksella ei paljon viisastu.
MAP antureissa on yleensä 3 johtoa.
-kiinteä tulojännite joka pysyy vakiona. esim ruiskuautoissa yleensä ECU:n syöttämä 5V.
-maa johto(yleensä maadoitettu ECU:un)
-tulostus jännite(muuttuu vaikuttavan alipaineen mukaan välillä 0-5volttia)
kuten edellä mainitsin, jos ei ole tarjolla ohjearvoja, niin ei mittaus kerro koko totuutta. mutta sen voi katsoa että alipaine ylipäätään vaikuttaa jännitteeseen. ja käyrä on aina lineaarinen.
mittaus suoritetaan mittarilla varustetulla alipainepumpulla ja pistoke paikallaan MAP:issa ja virta päällä mitataan volttimittarilla (jos ei muuten onnistu niin piikillä johdon kuoren läpi)
esim. tulojännite 5 volttia: 100mmHg alipaine pudottaa jännitettä 0,4V (4,6V), 200mHg 0,8V (4,2V), 300mmHg 1,2V (3,8V)ja niin edelleen.
ammatikseni työskentelen japanilaisvalmisteisesn automerkin autosähköasentajana. mutta kerran sattui kohdalle ruisku DOHC sierra vaihdokki jossa MAP paskana, tulostusjännite ei muuttunut ollenkaan, eipä auto juuri käynnissä pysynytkään, kun soppaan hukkui.
eli anturin tulostama jännite vastasi selällään olevaa kaasuläppää.
Niin ja missä se map anturi sijaitsee??
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45