Yllätykseksi näissä konemalleissa alkaen 2001 ei alakertaan voi tehdä yhtään mitään remonttia. Alakerta (mäntineen) ei ole tarkoitettu purettavaksi ja kunnostettavaksi perinteiseen malliin. Vain yläkerran (kansi) osalle voi tehdä kunnostuksia.
Isomman haaverin sattuessa osta kokonaan uusi alakerta.
Duratec HE 1,8 ja 2.0 bensakoneet
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Duratec HE 1,8 ja 2.0 bensakoneet
Näin on, ne on robotin tekemiä ne koneet, ja mm.kaikki laakerit ovat valikoitu optimikokoa, eli voivat olla keskenään erikokoisia, tästä syystä siihen ei saa osia. Vastaavasti kyseiset alakerrat on ihan sairaan halpoja, jos uuden kokonaisen lohkon kampuroineen, kiertokankineen ja mäntineen saa 700:lla eurolla, kuten mulle kerrottiin kun kyselin.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Duratec HE 1,8 ja 2.0 bensakoneet
Eiköhän ne kaikki muutenkin enemmän tai vähemmän ole..Sierra2.3-16v kirjoitti:Näin on, ne on robotin tekemiä ne koneet
Minkä takia ne laakerit olisivat uudessa koneessa eri kokoisia, eikö koneet tee tasalaatuista?, ja mm.kaikki laakerit ovat valikoitu optimikokoa, eli voivat olla keskenään erikokoisia
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: Duratec HE 1,8 ja 2.0 bensakoneet
6v vanhan ketjun nosto!Fiestalla kirjoitti: Eiköhän ne kaikki muutenkin enemmän tai vähemmän ole..
Minkä takia ne laakerit olisivat uudessa koneessa eri kokoisia, eikö koneet tee tasalaatuista?

Re: Duratec HE 1,8 ja 2.0 bensakoneet
Melko monessa koneessa on uutena muutaman tuhannesosan tarkkuudella sovitetut laakerit.
Nykyään näihin isompiin tais jo saada varaosia.
Nykyään näihin isompiin tais jo saada varaosia.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala