lämpö ongelmaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

lämpö ongelmaa

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

auto sierra 2.0 tic ja lämmöt nousee nopeesti ylös kun ajelee lyhyitä pätkiä,jossa joutuu pysähteleen ja samoin paikoillaan käydessä.matka-ajossa ei ongelmaa.

seuraavia kokeiltu:ollut termari pois ja paikoillaan,vaihdettu cossun syyläri tavallisen tilalle flekteineen(flekti päällä pysyy jotenkin),cosan kansipahviin imusarjan puolelle tehty kannen vesikierrolle tarvittavat reijät(tätä luulin keväällä syyksi viime syksynä),uusi painesäiliön korkki hommattu,ilmaa ei tuntusi järjestelmässä olevan.tulikohan kaikki mainittua,no ainaki suurin osa :roll:

ei vaan auta>alkaa pata kiristyyn :evil: :lol:

vinkkejä/neuvoja tarvittaisiin :wink:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

oisko mittarissa vikaa?
tai anturissa ..? ootko tarkistanu että nouseeko ihan todellisuudessa.
vai vaan mittarissa?
jos tuntuu että mittari pitää paikkansa niin uutta termaria taas..
kun kerran on jo noin paljon tehty..
ja onhan se termari oikein päin?
ei sieltä mitään junia t...
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

ku sulla on se megasquirt siellä niin mitä se megatunen lämpömittari näyttää.

mulla omassa on niin päin että mittariston lämpömittari näyttää kylmää vaikka koneen lämmot on 70asteessa megatunen mukaan.

noitten perusteella mitä oot tutkinut niin menee melkein aarvaten että missä kunnossa vesipumppu on :?:

viittaa meinnaan vedenkiertohäiriöön jos ei toi syylärin/termarin vaihto oo auttanut
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

vesipumppu on vaihdettu 3tkm sitten edellisen omistajan toimesta ja olikin ihan uuden näkönen ja sit vielä et tää ongelma oli kans toisella alakerralla viime syksynä jolloin oli toinen pumppu.

tota ei oo tullu katottua mitä megaruutan mittari näyttää,voishan se oma näyttää perunoita ku kiekkamittarikin näyttää reilusti alakanttiin.täytyy heti huomenna katsoa se :wink:

mut edellisellä koneella kerran pääsi lievästi kiehahtaanki tuo,et kyllä siellä jotain oikein mätääkin melkeen on.

ihmetyttää vaan ku kohta kaikki on tullu ainaki kerran vaihdettua,mutta tuo ominaisuus se vaan säilyy.ainoo mikä ei oo vaihtunu on kansi,koska se on kansisetin tekemä ja tuntuu aika hyvältä.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

mahtaako se vesipumppu olla ns. halpamalli eli peltisiivillä.
joskus olen kuullut että nämä peltisiipiset ei aina oikeen toimi kunnolla pitkään :roll:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

sitä en tiedä,mut ei 3tkm mielestäni vielä paljoo oo ja tää on cossun alakerta,vaikka eihän se nyt sinällään mitään sano,mut on kyllä hyvillä osilla muuten tehty.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

kylmempää flektin anturia kannattas kokeilla, ja tietysti vesipumpun kunto. nestettä on oikea määrä varmaankin ja 50%/50% ?
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Usein toi kansipahvin vesireikien suurentaminen sotkee sitä kiertoa ja aiheuttaa kuumia kohtia kanteen.
Escort 1.8 sport -97
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

cossun kansipahvissa ku ei oo imusarjan puolella riittävästi niitä reikiä,niin sinne niitä tein.en varsinaisesti isontanu vaan tosiaan lisäsin reikiä.mallin sain sarlinin kallen lähettämästä kuvasta.

nesteitä oikee määrä ja sekotettu oikein,flektin anturin tietysti vois laittaa kylmemmän tai sitten ohjaisin sitä megaruutalla mieleisellä lämpötilalla päälle/pois,mutta sillä ei varsinaista ongelmaa poista.sitte se flekti vaan huutaa jatkuvasti nurkka-ajossa.

hmmm.... täytyy varmaan vielä tarkistella,ettei siellä sit kuitenki ilmakuplat kierrossa tappelis,vaikka ei se kyllä siltä näyttäis :roll:
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

selvis nyt eräskin asia :D mitä tässä jo ehdinkin miettimään.
tadeus
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Helmi 2005 07:38
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja tadeus »

Onhan autossasi öljynlauhdutin? Auttaa kummasti lämpöongelmiin!
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

öljynlauhdutinkin tuossa kikattimessa on.

hyvä jos oxidiukselle selvis tästä topicista mieltä painanu asia :wink:

itelle ku joku tuon vastauksen sanois,millä ton lämpöongelman pois sais :(
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

taidan tulla vainoharhaseksi,mutta ku muu ei oo tähänkä auttanu ja kansi näköjään ruopastava irti niin kysäsempä nyt et voisko noita kansia olla erilaisilla jäähdytyskanavilla ja kaikki kannet ei kävi kaikkiin lohkoihin :roll:

aika villi ajatus,mut kansi tosiaan rupee oleen ainoo tuolla konehuoneessa mikä ei oo vaihtunu.tai voisko siinä olla otain vikaa...mitä?

...tana ostakaa hyvä sierra hyvillä palikoilla(paitsi kansi) ja papereilla!ei riitä aika värkätä :(
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Epäilit niitä ilma kuplia järjestelmässä, ajappas sierra johonkin sopivan jyrkkään mäkeen ja pumppaile letkuja ja kato tuleeko ilmaa...
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ei tuolla ny ajeta ku meni nokka-akseli heikkoon happeen,kuten tuossa toisessa "öljykanavat kanteen" kyselin,mut nyt vois sit tähänki samalla miettiä ratkasua.
en oikeen siihen jaksa uskoa kuitenkaan,et siellä ilma tappelis,ku sitä tuli niin monta kertaa letkuja puristeltua ja ohan tuossa ylävesiletkussa se alkuperänen ilmanpoistoletkukin joka menee paisuntasäiliöön.

oon ruvennu kääntyyn tuon kannen suuntaan,vaan en oo kyl keksiny mikä siellä semmosta tekis,ehkä joku tukos/tukoksia kanavissa tai jotain muuta.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

ehkä se ongelma poistuu sillä "XxX" setillä. olisko sulla vapariin tehty kansisetin kansi?

OT: voin mä jotain maksaa siitä :D
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

soittele,ku ei täällä saa kauppaa käydä :wink: :lol:
Vastaa Viestiin