Galaxyn turbon irrotus
Galaxyn turbon irrotus
Onko kukaan irrottanu galaxista turboa? Mitä kaikkea pitää irrottaa että pääsee käsiksi turboon? Vm.2002 ja moottori on 1, 9tdi
Re: Galaxyn turbon irrotus
Miksi haluat poistaa sen? Monet ihmiset on kysyttävää tästä. Mainita joitakin kommentteja ei parempi.
Re: Galaxyn turbon irrotus
Näyttäis olevan pakosarjaan integroitu ahdin. Tietämättä tarkemmin väittäisin olevan ahtaassa paikassa. Itse ahtimen irroitushan ei kummonen homma ole.
Mondeo 130 tdci -02
Re: Galaxyn turbon irrotus
Manuaali vehkeessä tarvinnee ainakin hanttarin vetari systeemiä purkaa että saa tilaa sinne koneen taakse, ja kai siinä tomaatissakin ne vetarit jotenkin kulkee
Itse oon jonku päivää pärrännyt samanmoisen vehkeen kanssa ahtimen takia juurikin... tosin ajattelin samalla laakeroida koneen uusiksi ja kytkimenkin vaihtaa samalla vaivalla, joten oon repimässä koko konetta laatikkoineen pois 8)
ahtocoolerikin pitäs huuhdella jotenkin ja kattelin että pitää ottaa si syylärikin pois saadakseen coolerin irti.
totesin tänään että sama sit vaikka koko keulan purkaa eestä pois, tuleepa samalla ohjaustehostimen öljytkin vaihdettua ja voi ilmastoinnin o-renkaatkin vaihdella.
kellään mitään hajua mistä kohtaa ne vaihteiston vipuvaijerit kannattaa irrottaa? ei huvittaisi alkaa hakeen niitä säätöjä hirveesti kohdilleen jälkeenpäin.
Niin ja tähän mun toimenpiteeseen on johtanut se seikka että tuo ahdin päätti öljytä imupuolen huolella ja kone ryntäsi rapiat 5000rpm imasten öljyt melko kuiviin koneesta, öljyssä näkyi selkeästi metallihohtoa auringossa 8)
ei onneks mitään isompia kökköjä valunut öljyn mukana.... tiä sit mitä sieltä sisältä löytyy.

Itse oon jonku päivää pärrännyt samanmoisen vehkeen kanssa ahtimen takia juurikin... tosin ajattelin samalla laakeroida koneen uusiksi ja kytkimenkin vaihtaa samalla vaivalla, joten oon repimässä koko konetta laatikkoineen pois 8)
ahtocoolerikin pitäs huuhdella jotenkin ja kattelin että pitää ottaa si syylärikin pois saadakseen coolerin irti.

totesin tänään että sama sit vaikka koko keulan purkaa eestä pois, tuleepa samalla ohjaustehostimen öljytkin vaihdettua ja voi ilmastoinnin o-renkaatkin vaihdella.

kellään mitään hajua mistä kohtaa ne vaihteiston vipuvaijerit kannattaa irrottaa? ei huvittaisi alkaa hakeen niitä säätöjä hirveesti kohdilleen jälkeenpäin.

Niin ja tähän mun toimenpiteeseen on johtanut se seikka että tuo ahdin päätti öljytä imupuolen huolella ja kone ryntäsi rapiat 5000rpm imasten öljyt melko kuiviin koneesta, öljyssä näkyi selkeästi metallihohtoa auringossa 8)
ei onneks mitään isompia kökköjä valunut öljyn mukana.... tiä sit mitä sieltä sisältä löytyy.

käyttikset: Mondeo 2.0i Ghia STW -02 , Galaxy 1.9 TDI PD Ghia -01
harrasteet: Escort XR3i -85
exät: Escort 1.3 L -83 , Escort 1.6 GT -90 , Escort 1.8TD Ghia -98
harrasteet: Escort XR3i -85
exät: Escort 1.3 L -83 , Escort 1.6 GT -90 , Escort 1.8TD Ghia -98