Sierra DOHC akku ei lataudu

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
nmna
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Helmi 2014 19:21

Sierra DOHC akku ei lataudu

Viesti Kirjoittaja nmna »

Elikkä ostin 90 luvun Dohc ruisku sierran jossa on lataus ongelma. Laturi pelaa mutta akku ei lataudu ja kun nostaa kierrokset 3000 niin valot kirkastuu ja akku latautuu mutta heti kun laskee kierrokset niin se lataa. Akkuja oon kolmea eri kokeillu. Latausvalo ei toimi. Tietääkö kukaan mittarison liittimestä että minkä värinen se laturin johto on?

Ja sit on viel yks ongelma, kylmänä kone ei saa tarpeeksi bensaa eli kun painaa kaasua niin kone hyytyy ja sitten kun kone on lämmin niin se saa taas liikaa bensaa ja savuttaa niin perkeleesti. Voisko lamda saada väärää tietoa kun pakosarjassa on reikä?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Sierra DOHC akku ei lataudu

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Pitäsköhän sun tsekkaa latauksen merkkivalo. Sen ainoa tehtävä kun ei ole pelkästään merkkivalona toimiminen, vaan sen pimahtaminen johtaa myös latauksen toimimattomuuteen.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sierra DOHC akku ei lataudu

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Latausjännite akulla moottorin käydessä? jos alle 13v on se laturi mykkä, voit syöttää herätteen suoraan laturille ja kokeilla että se toimii jos ei herää niin vaihtoon.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
nmna
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Helmi 2014 19:21

Re: Sierra DOHC akku ei lataudu

Viesti Kirjoittaja nmna »

Kiitos vinkeistä. Latausjännitteen oon mitannu ja lataa kyllä päälle 14v. Herätteen oon syöttäny suoraan laturiin.
Laturin merkkivalon oon kattonu ja ei toimi. Virtalukon pohja on kyllä sökönä että voisko se siitä johtua?
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sierra DOHC akku ei lataudu

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

No ensinhän korjataa ne tiedossa olevat viat sitten etitään lisää vikoja.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: Sierra DOHC akku ei lataudu

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Tosta latausjännitteestä ois kiva tietää myös latausvirta. Eli pihtivirtamittaria hankkimaan. ;) No ei kai. Toinen mitä nyt vois epäillä, että akku on vaan niin kuollut, ettei enää ota virtaa vastaan. Oisko mahdollista?
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Sierra DOHC akku ei lataudu

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Auto käyntiin ja akunkenkä irti,jos sammuu niin ei lataa,syynä risa laturi,säädin laturin sisällä,risamerkkivalo tai se lukonpohja
Saemo
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Touko 2010 22:10
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Sierra DOHC akku ei lataudu

Viesti Kirjoittaja Saemo »

Mulla oli aikoinaan kans tuollaista lataus ongelmaa ja se korjaantui juurikin sillä että vaihtoi latauksen merkkivalon ehjään.
Ford ei ole auto eikä piika ihminen, mutta molemmat antaa yhtä hyvät kyydit.
nmna
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Helmi 2014 19:21

Re: Sierra DOHC akku ei lataudu

Viesti Kirjoittaja nmna »

Mittaristossa ei latauksen merkkivalossa ollut lamppua :D ja on muutenkin vähän kontakti vikaa. Nyt palaa ja toimii jokseenkin. Onko kenelläkään kokemuksia All Trade Finland mittaristokorjaamosta? Onko kallista? Vai kannattaako käydä hakemassa purkaamoilta toinen?
Vastaa Viestiin