Juudasman kirjoitti:Toimiikos tämä anturi jos automaatti ilmastoinnista ei ole valittuna automaatti toimintoa? Kun näytössä lukee "auto" silloin ilmastointi napissa palaa valo... Vai onko anturi aina kytkettynä päällä vaikka "auto" asento ei ole kytketty ja haistelee näyttöön asetettua lämpötilaa esim. +22 astetta, kun anturi haistaa lämpötilan +22 alkaa webasto viilentämään ilmaa ja taas kesällä kun käyttää pelkkää ilmastointia säätää se lämpöä enemmän, kun lämpötila +22 on tavoitettu... Hankalasti selitetty
Webaston kellossa on myös valinta pelkälle puhallukselle, eli webaston ei pitäisi lämmittää, jos valitsee puhallus toiminnon?
Toimiikos tämä sitten kesällä jäähdytykseen?
Jos säädän lämpötilan näytöstä vaikka +19 asteeseen niin jäähdyttääkö ilmastointi auton siihen lämpötilaan eli webaston kello ohjaisi ilmastoinnin päälle ja ilmastointi puhaltaisi viileää niin kauan, kun anturi tunnistaa +19 asteen lämmön?
Tätä voisi hyödyntää kesällä, kun auto on kauan parkissa kuumalla kelillä, niin auto olisi viileä kun sinne menee kun webasto/ilmastointi olisi viilentänyt auton.
Autoa ei tarvitsisi käynnistää aikaisemmin, kun on johonkin lähdössä ja samalla tulisi webastoa käyytettyä kesälläkin, kun suosittelevat käyttämään webastoa välillä ettei se ole jumissa kun ensimmäiset pakkaset alkavat...
Mietippähän pikkasen, millä sitä ilmastointia käytetään.. Oliskohan auton moottorilla..? Mitenköhän se kompura sais paineita aikaseks, jos se ei saa moottorilta voimaa..?
Kun näytössä lukee AUTO säätää ilmanvaihtojärjestelmä puhallusnopeutta sekä lämppärin kennon virtaamaa tuon ja muiden antureiden yhteistoiminnan mukaan, jotta saadaan sisätiloihin näytössä näkyvä lukema.
Jos taas laitat puhalluksen tiettyyn kovuuteen, häviää AUTO, ja jää lämpötila näyttöön, pyrkii auto hakeutumaan sillä puhallusnopeudella kyseiseen lämpötilaan.
TS. jos halua autoon kuumaa, 'väännät' napeilla lämmön HI ja laitat puhalluksen täysille siipien kuvasta, mutta tämähän hoituukin jo tuulilasi-nappia painamalla (joskin tuulilasinappi eli defrost kytkee myös AC:n päälle kuivattaakseen ilmaa)
Voihan se webaston puhallus pelata kesällä jäähdytykseen, jos autossa on kuumempi kuin ulkoilmassa, mutta et sillä pääse vallitsevan ulkolämpötilan alapuolelle.
Webasto siis lämmittää jäähdytynestettä, josta voidaan sitten ottaa lisää lämpöä lämmittimen kennon kautta sisätiloitin, kun taasen ilmastoinnin kompura lauhduttaa kylmäaineen avulla ilmastoinnin kennoa, josta saadaan sitten kylmää otettua kesällä sisätiloihin.